در قسمت سوم سریال زندگی شگفت انگیز است چه گذشت؟

به گزارش وبلاگ بهابادی، سریال زندگی شگفت انگیز است در روز هایی از شبکه دوم سیما پخش می گردد که مردم بیشتری به علت شیوع بیماری کرونا در خانه هستند و می توانند این سریال را ببینند. این سریال که در ژانر طنز اجتماعی فراوری شده می تواند اندکی از ناراحتی ها و نگرانی های این روز های مخاطبان را کاهش دهد.

در قسمت سوم سریال زندگی شگفت انگیز است چه گذشت؟

این سریال داستان خواستگاری و ازدواج زوج جوانی را روایت می نماید که هرکدام به دلایلی حاضر نیستند این ازدواج سر بگیرد، اما هر دو در فرایند داستان در موقعیت هایی قرار می گیرند که آنان را به این وصلت و ازدواج نزدیک تر می نماید.

روزبه (رضا داوود نژاد) و سیمین (سحر ولد بیگی) زوج جوانی هستند که تقریبا بازی هایی شبیه آنچه که در سریال زندگی شگفت انگیز است از خود بروز داده اند در سال های گذشته در مجموعه های تلویزیونی دیگر از آنان دیده ایم.

سیمین دختری از خود راضی و از طبقه بالای جامعه است که به هر خواستگاری جواب مثبت نمی دهد به ویژه به روزبه، که از طبقه پایین تر جامعه است. هرچند روزبه زمانی با سیمین در یک دانشگاه تحصیل می کردند و از نزدیک با اخلاق و خلق و خلقیات یکدیگر آشنا بوده اند، اما این موضوع هرگز دلیلی برای این وصلت مورد توجه قرار نگرفته است.

قسمت سوم این سریال با صحنه جلسه مشاوره سیمین و روزبه شروع می گردد. فلاش بک این قسمت به روز عروسی این دو نفر اختصاص دارد که دو نفر را در خودروی عروسیشان نشان می دهد. در این تصاویر پدر و مادر های عروس و داماد به همراه میهمانان زیاد در تالار عروسی دیده می شوند که به شادی مشغول هستند. در مراسم عروسی شایسته رقیب و همکلاسی سیمین هم حضور دارد. شایسته پیش تر از روزبه خواسته بود که به خواستگاری اش بیاید.

شایسته در مراسم عروسی کیکی را به سوی سیمین پرتاب می نماید که به صورت سیمین می خورد و روزبه در برابر این اقدام شایسته ناراحت می گردد. شایسته درباره دلیل این اقدام گفت که سیمین آبروی او را برده است.

در سکانس دیگر روزبه برنامه های آینده زندگی خود را برای سیمین بازگو می نماید و به سیمین گفت، می خواهم در کار و فعالیت های ساختمانی فعالیت کنم تا به زندگی خوبی برسیم. سیمین پس از مدتی فکر از عاقبت این کار گفت که من پشتت هستم.

سیمین پس از مدتی خود را در یک خانه عظیم و با وسایل مجهز زندگی می بیبند. پدر روزبه این آپارتمان را برای آنان تهیه نموده است. سیمین وقتی متوجه شد که این خانه کرایه است و پول پیش آن را پدر روزبه پرداخت نموده، خرسند نمی گردد.

پدر روزبه گفت، پول پیش این خانه را من دادم و ماهی سه میلیون تومان اجاره اش است. روزبه و سیمین هر دو این مبلغ کرایه را زیاد می دانند.

زندگی مشترک آنان شروع می گردد و روزبه مثل گذشته به سیمین قول می دهد که به بزودی خانه ای عظیم برای او می خرد. در سکانس دیگر یک پروژه ساختمانی روزبه فرو می ریزد. روزبه در کار ساختمانی پیروز نبوده و ساختمانی که احداث نموده بود کج است که با نارضایتی رئیس و معاون شرکت سیمین رو به رو می گردد.

رئیس شرکت گفت که من پروانه روزبه را باطل می کنم تا از این پس چنین ساختمان هایی احداث نکند. سیمین پس از این ماجرا به روزبه گفت، باید قدم به قدم این راستا را بروی و برای پیشرفت عجله نکنی. سیمین از روزبه می خواهد از فردا دنبال کار برود تا خرج زندگی را در بیاورد.

در سکانس دیگر شیرزاد از سیمین می خواهد که اگر از روزبه ناراضی است از او طلاق بگیرد. سیمین گفت که من هم روزبه را دوست دارم و هم از او باردار هستم که این خبر با خرسندی پدر و مادرش روبرو می گردد. در سکانس دیگر سیمین با یک بچه در بیمارستان دیده می گردد که شیرزاد در کنار او هست.

شیرزاد همچنان از رفتار روزبه ناراحت است، اما سیمین از او حمایت می نماید و به پدرش گفت که او هر روز دنبال کاره و از این اداره به آن اداره می رود و بالاخره مشغوله. شیرزاد به شوخی گفت که تو با این انتخابت به زندگی ات کنده زدی که هر دو با صدای بلند خنتماشاد.

در صحنه دیگر روزبه و سیمین با بردیا دیده می شوند. مهم ترین حرف زندگیشان فعلا، کار و شغل روزبه است. روزبه به سیمین گفت که هر روز دنبال کارم، ولی تا حالا پیروز نشدم. روزبه برای حل مشکلاتش گفت که باید زمین را بفروشیم. سیمین با این پیشنهاد به شدت مخالفت می نماید و گفت، این زمین مال بردیا پسرش است و نباید فروخته گردد.

در سکانس دیگر باز دو نفر در اتاق مشاور به بازگویی مسایل زندگی خود مشغول هستند. فلاش بک این قسمت، مراسم عقد خواهر روزبه و برادر سیمین را نشان می دهد که میهمانان پس از گفتن بله عروس، کف می زنند.

سیمین و روزبه در مراسم عروسی، در باره آینده بچه خود صحبت می نمایند و سیمین از اینکه شرایط کار و عایدی روزبه تعیین نیست همچنان حرض می خورد. با اینحال سیمین به خاطر نداشتن عایدی همسرش راضی به فروختن زمین می گردد. سیمین از روزبه می خواهد که فردا آگهی فروش زمین را به روزنامه ها بدهد.

بازار خرید و فروش راکد است و روزبه با تماس های مکرر با بنگاه ها به این نتیجه می رسد که نمی تواند در زمان حاضر این زمین را بفروشد. سیمین به روزبه گفت که قیمت زمین را پایین بیاورد تا بلکه خریداری پیدا بشه. روزبه گفت که فکر نمی کنم خریداری در این موقعیت پیدا بشه، چون خرید و فروش فعلا راکد است.

برادر سیمین به سربازی می رود و خانواده اش او را بدرقه می نماید. جلسه سیمین و روزبه با مشاور ادامه دارد. سیمین و روزبه در این جلسه گفتند که وضع اقتصادی ما خیلی بدتر شده که حتی تصمیم به فروش بعضی از لوازم را گرفتیم.

وضع زندگی آنان خیلی بد شده و برترین غذای آنان تخم مرغ است که به هریک یک تخم مرغ می رسد. آنان بجای گوشت، سویا می خرند و خیلی از خوراکی ها و اقلام هم از سفره های آنان حذف شده است.

سیمین همچنان از بیکاری و خانه نشینی روزبه ناراحت است. روزبه به سیمین گفت که چرا این قدر سرکوفت می زنی. دعوای آنان بالا می گیرد. روزبه گفت: اگر این زمین فروش می رفت این طور گرفتارنمی شدند. سیمین به طعنه گفت، باز این مال و زمین پدرم است که شاید تو رو نجات دهد.

از بنگاه به روزبه زنگ می زنند. روزبه در جواب زنگ تلفن شکوه صاحب بنگاه که حال روزش را پرسیده بود، گفت که امروزم مثل روز های قبل هست. شکوه در این لحظه گفت که قیمت زمین تون 10 برابر شده است. سیمین و روزبه پس از شنیدن این خبر هر دو خرسند می شوند و بلافاصله به طرف بنگاه حرکت می نمایند.

وقتی به بنگاه می رسند صاحب بنگاه از روزبه می خواهد کمی خصوصی باهم حرف بزنند. روزبه خطاب به شکوه گفت، مشتری دست به نقد است و تو حالا منو آوردی اینجا. شکوه گفت که فعلا زمین نفروش شاید گرون بشه. روزبه هم گفت، شاید هم نشه. شکوه گفت، میشه، ما می تونیم ساختمان در این زمین بسازیم. روزبه پیش مشتری آمد و گفت که ما منصرف شدیم. سیمین با این حرف و پیشنهاد مخالفت کرد. بنگاه دار گفت که من تضمین می دهم که با مشارکت یک بساز و بفروش آن را بسازیم و شما چند برابر سود بکنید. سیمین گفت که نمی توان به این شکوه و بنگاه دار اعتماد کرد. بنگاه دار به سیمین گفت که شما به من اعتماد کنید. سیمین در جواب گفت، امیدوارم!

روزبه و شکوه پس از مدتی به دفتر کار سیمین با یک جعبه شیرینی می فرایند. سیمین با تماشا این دو نفر گفت، یعنی تمام شد. شکوه گفت، امیدوارم تا سه سال دیگر سه واحد 120 متری با یک سود زیاد نصیب تان خواهد شد. ما میلگرد های زیادی از چین خواهیم آورد که پر از سود است. در این لحظه رئیس شرکت به اتاق سیمین که روزبه و شکوه مشغول صحبت بودند، می آید. رئیس شرکت به سیمین در باره یک طرح تحقیقاتی صبحت می نماید سپس از روزبه می خواهد که از اتاق بیرون بیاید. رئیس شرکت گفت که به دوستت بگو با این کت جلو به این شرکت نیاید! سیمین پس از رفتن رئیس شرکت به روزبه گفت که رئیس به تو چه گفت که هر چه التماس کرد روزبه چیزی به او نگفت.

وضع روزبه خیلی خوب می گردد و پول زیادی از زمین و معامله کسب کردند. او درحالی که پول های زیادی به سیمین نشان می دهد باهم خرسندی می نمایند. سپس به فروشگاه رفتند و خیلی وسایل برای بردیا پسرشان و خانه شان خریدند. روزبه گفت که بعداز اینکه سه واحد آپارتمان 120 متری را تحویل بگیریم وضع ما چند برابر بهتر خواهد شد.

سیمین با یک نامه پیش منشی رئیس شرکت می آید و نامه استعفای خود را به او می دهد. او در جواب منشی در باره دلیل استعفایش گفت که دیگر به این پول و این کار بی ارزش احتیاجی ندارد و اکنون وضع اقتصادی شان خیلی بهتر شده است.

سکانس دیگر مشاور و سیمین و روزبه را نشان می دهد. مشاور گفت که پولدار شدی و پول زیادی هم زندگی را خراب می نماید و دل آدم را می زند. سیمین گفت که کدام پول! از پول خبری نیست. فلاش بک؛ میهمانی خانوادگی با حضور هر دو خانواده در جریان است و روزبه وقتی وارد می گردد با ناراحتی گفت که خیلی خسته است و دیگر به میهمانی نیامد. همه میهمانان ازجمله شیرزاد و سیمین از این موضوع تعجب کردند. سیمین به اتاقش می رود و روزبه گفت که شکوه از چین برنگشته است. یک میلیارد از بین رفته و چک هایی با امضای من در دست دارد و 400 میلیون تومان و یک میلیارد تومان ضمانت کردم. سیمین خیلی ناراحت شد. روزبه گفت که همه چیزو درست می نماید. سیمین از حال می رود.

در سکانس دیگر مشاور خطاب به سیمین و روزبه گفت، که آه فهمیدم، دلیل اصلی طلاق شما، بی پولی بوده که سیمین بلافاصله گفت که نه، دلیل اصلی خیانت بوده است.

قسمت سوم سریال زندگی شگفت انگیز است همین جا به سرانجام می رسد و معلوم نیست چه به زندگی آینده این دو زوج که حالا یک فرزند خردسال هم دارند خواهد آمد. روزبه و سیمین نه تنها حالا نمی توانند حرفی از سه واحد آپارتمان و بعلاوه سود هایی که قرار بود به وسیله فروش میلگرد ها به آنان برسد بزنند بلکه روزبه با امضای چک های بی محل و بدهکار های سنگینی که ببار آورده در معرض زندانی شدن است.

از طرفی سیمین با استعفای خود، دیگرشغل و کاری ندارد درحالی که این خانواده برای عظیم کردن فرزند خود و بعلاوه هزینه روزمره زندگی به در آمد احتیاج دارند.

منبع: فرارو

به "در قسمت سوم سریال زندگی شگفت انگیز است چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در قسمت سوم سریال زندگی شگفت انگیز است چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید