ولگوگراد ، دورترین میزبان جام جهانی 2018

به گزارش وبلاگ بهابادی، ولگوگراد

ولگوگراد، شهری در کنار رود ولگا و در استان ولگوگراد است که در جنوب غربی روسیه قرار گرفته است. این شهر یکی از شهرهای مهم صنعتی روسیه است و بیشتر مراکز صنعتی و کارخانه های کشور روسیه در آن قرار دارند. بعلاوه این شهر فرهنگ و تاریخچه ای غنی دارد و بناهای یادبود جنگ و آثار تاریخی آن نشان دهنده تاریخ باشکوه این شهر است.

ولگوگراد ، دورترین میزبان جام جهانی 2018

نام این شهر سال 1925 با به حکومت رسیدن جوزف استالین ابتدا استالینگراد نامگذاری می گردد اما سال 1961 نیکیتا خروشچف نام آن را به ولگوگراد تغییر می دهد. امروزه این شهر به شهری مدرن و پیشرفته و با داشتن آب و هوایی گرم و مرطوب به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است. بعلاوه این شهر ولگوگراد به علت داشتن شرایط مناسب جوی و امکانات پیشرفته به عنوان یکی از میزبان های جام دنیای 2018 روسیه انتخاب شده است.

جاذبه های گردشگری ولگوگراد

ولگوگراد همچون سایر شهرهای معروف روسیه دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد از جمله موزه ها، بناهای یادبود و جاذبه های طبیعی است. مامایف کورگان که در زبان روسی به معنای تپه مامایف و یا مقبره مامایف؛ یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و یادبودها در این شهر است که یادآور قهرمانان روسی در جنگ دنیای دوم است. بعلاوه بر روی این تپه، مجسمه ای از یک زن که شمشیری به دست دارد در سال 1967 ساخته شده است که یادبودی از نبرد استالین گراد محسوب می گردد. این مجسمه که سرزمین مادری فرا می خواند نام دارد، بلندترین مجسمه در اروپا و بعلاوه بلندترین مجسمه زن در دنیا است.

از دیگر مکان های دیدنی این شهر می توان به خانه پاولف که در طول جنگ دنیای دوم نقش مهمی را ایفا نموده است اشاره نمود و یا از دریاچه التون که یکی از زیباترین و بزرگترین دریاچه نمک در اروپا است نام برد. این شهر جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی دیگری نیز دارد که بازدید از آنها پس از تماشای بازی های جام دنیای 2018 خالی از لطف نخواهد بود.

رستوران های ولگوگراد

در شهر ولگوگراد رستوران های بسیاری با تنوع غذایی بالا برای تمام سلیقه ها وجود دارد. یکی از این رستوران ها، رستوران Bar & Grill است که در آن می توان برترین استیک و انواع غذای گوشتی و دریایی را با برترین کیفیت پیدا کرد. رستوران Bochka با داشتن محیطی دوست داشتنی و اجرای موسیقی زنده یکی از رستوران های مورد علاقه مردم این شهر است. رستوران Hungry یکی از محبوب ترین رستوران های این شهر است که در آن انواع پیتزا، غذاهای گوشتی، دریایی و انواع سالاد خوشمزه سرو می گردد. رستوران ایتالیایی Rimini که برترین پیتزاهای ایتالیایی و غذاهای محبوبی مانند پاستا، اسپاگتی و انواع همبرگر و استیک را همراه با انواع سالاد سرو می نماید.

مراکز خرید ولگوگراد

ولگوگراد فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن بسیاری دارد و خرید در این شهر فرصتی مناسب است تا گردشگران و جهانگرد ها هم از مراکز تجاری آن بازدید و هم از کالاها، صنایع دستی و سوغاتی روسی خرید نمایند. در مرکز خرید Aquarelle انواع فروشگاه ها با برندهای مختلف و تنوع کالا برای تمام سنین وجود دارد. مرکز خرید komsomall بزرگترین مرکز خرید در این شهر است که تمام کالاها و از پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و الکتریکی و بسیاری محصولات دیگر در آن وجود دارد. از دیگر مراکز خرید این شهر می توان به ولگا مال، مرکز خرید Tsum، دیامانت مال و مرکز خرید Piramida اشاره نمود.

فرودگاه ولگوگراد

برای رفتن به این شهر پرواز مستقیم از ایران وجود ندارد ولی می توان از دیگر شهرهای روسیه مثل سن پترزبورگ و مسکو با پروازهایی که روزانه بین این شهرها و فرودگاه بین المللی ولگوگراد انجام می گردد به این شهر پرواز داشت.

استادیوم ولگوگراد

استادیوم ولگوگراد آرنا سال 2014 جایگزین استادیوم مرکزی و قدیمی این شهر شد و ساخت آن سال 2017 به سرانجام رسید. این استادیوم با ظرفیت 45 هزار نفر یکی از میزبان های جام دنیای 2018 روسیه است. در این استادیوم فقط چهار ملاقات از مسابقات جام دنیای روسیه در مرحله مقدماتی برگزار می گردد.

راهنمای سفر به مسکو - جام دنیای 2018 روسیه

معرفی استادیوم های جام دنیای روسیه - قسمت اول

استقبال شهر سن پترزبورگ از جام دنیای 2018

منبع: فلای تودی

به "ولگوگراد ، دورترین میزبان جام جهانی 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولگوگراد ، دورترین میزبان جام جهانی 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید