تعطیلی هفته بعد، چه تاثیری بر شاخص بورس دارد؟

به گزارش وبلاگ بهابادی، طبق گفته رئیس جمهور محدودیت های گسترده برای مقابله با کرونا از اول آذر ماه اعمال می گردد و به غیر از مشاغل گروه یک که مراکز درمانی، مراکز امدادی و مراکز غذایی را شامل می گردد بقیه مشاغل موظف به تعطیلی هستند. اما آیا بورس در هفته آینده تعطیل است؟ اگر بورس به معاملات خود ادامه دهد این تعطیلی گسترده چه تاثیری بر بورس دارد؟

تعطیلی هفته بعد، چه تاثیری بر شاخص بورس دارد؟

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر بانک ها نیز شامل این تعطیلی باشند معاملات بازار سهام به مشکل خواهد خورد و بورس نیز بسته خواهد بود اما اگر بازار سهام به معاملات خود در تعطیلی ادامه دهد از تعطیلی گسترده تاثیرپذیر خواهد بود.

این کارشناس در رابطه با تاثیر تعطیلی گسترده بر بازار سهام گفت: اگر بازار سهام نیز مشمول این تعطیلی باشد عظیم ترین ویژگی خود که وجه تمایز این بازار با بازارهای موازی است یعنی نقدشوندگی را از دست خواهد داد و از طرفی اگر بورس به کار خود ادامه دهد این تعطیلی اثر غیرمسقیم خود را به صورت فرایند نزولی سهام بنگاه های تولیدی و شرکت هایی که در بورس عرضه شدند به دلیل تعطیلی گسترده خواهد گذاشت.

خسروشاهی در انتها اضافه کرد: اما به نظر می رسد این تعطیلی تاثیر زیادی در ریزش بازار سهام نخواهد داشت زیرا بازار سهام حدود 45 درصد از نقطه اوج خود ریزش نموده است و تاثیر این تعطیلی بیشتر در شکل گیری دوباره جو هیجانی و از بین بردن انگیزه رشدی که در روزهای اخیر ایحاد شده خواهد بود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس وبلاگ بهابادی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "تعطیلی هفته بعد، چه تاثیری بر شاخص بورس دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی هفته بعد، چه تاثیری بر شاخص بورس دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید