تأکید ایران و پاکستان بر مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای دو کشور

به گزارش وبلاگ بهابادی، سفیر ایران در دیدار با مشاور نخست وزیر پاکستان خواستار گشایش گذرگاه های مرزی جدید با هدف تسهیل مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان شد.

تأکید ایران و پاکستان بر مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای دو کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ بهابادی، سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد دوشنبه 28 بهمن ماه با عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری های تجاری و بازرگانی بین دو کشور، شناسایی مسائل و موانع موجود بر سر راه گسترش همکاری ها و ارائه راه حل هایی برای برون رفت از طریق برگزاری نشست های منظم تجاری بین ایران و پاکستان تأکید کردند.

سفیر ایران و مشاور نخست وزیر پاکستان در این دیدار همچنین حمایت از بخش های خصوصی دو کشور و ارائه تسهیلات لازم به آنها را یادآور شدند.

طرفین همچنین بر لزوم نظام مند کردن مبادلات تجاری و مبارزه با قاچاق کالا در نواحی مرزی دو کشور تأکید کردند.

حسینی در این دیدار بر لزوم توسعه همکاری های تجاری و بازرگانی در سطوح دولتی و بخش های خصوصی دو کشور تأکید کرد و خواستار بررسی همکاری های بانکی، پولی و اقتصادی بین دو کشور شد.

سفیر ایران همچنین موضوع تقویت بازارچه های مرزی به منظور توسعه مناطق مرزنشین دو کشور را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم گشایش گذرگاه های مرزی جدید با هدف تسهیل مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان تأکید کرد.

مشاور نخست وزیر پاکستان هم در دیدار سفیر ایران با تأکید بر توسعه همکاری ها با ایران در زمینه های بازرگانی و اقتصادی، خواستار تداوم رایزنی ها در راستای موافقتنامه های تجاری بین دو کشور شد.

وی بر لزوم مبارزه مستمر و جدی با قاچاق کالا از سوی دو طرف تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تأکید ایران و پاکستان بر مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ایران و پاکستان بر مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید