بچه ها، قد و وزن خود را از کدام یک از والدین به ارث می برند؟

به گزارش وبلاگ بهابادی، داشتن یک رژیم غذایی نامناسب ممکن است باعث گردد فرزند آینده تان کوتاه قدتر از شما گردد. تحقیقات می گوید بچه ها قد خود را از پدرشان به ارث می برند.

بچه ها، قد و وزن خود را از کدام یک از والدین به ارث می برند؟

به گزارش روزیاتو، دانشمندان می گویند داشتن رژیم غذایی ای بر پایه مواد غذایی مغذی و کامل (مواد غذایی کامل به مواد غذایی گیاهی ای اطلاق می گردد که فرآوری یا تصفیه نشده اند یا کمترین فرآوری یا تصفیه را داشته اند و عاری از مواد افزودنی و دیگر مواد غیر طبیعی هستند) یاری می نماید فرزند آینده تان نهایت بهره مندی را از ژن های خود داشته باشد و از قدی بلند برخوردار گردد. برعکس، داشتن یک رژیم غذایی نامناسب ممکن است باعث گردد فرزند آینده تان کوتاه قدتر از شما گردد. تحقیقات می گوید بچه ها قد خود را از پدرشان به ارث می برند.

پدران بلند قد صاحب بچه ها قد بلندتری می شوند

به گفته دانشمندان، 70 درصد از قد ما تحت تأثیر ژنتیک و 30 درصد آن تحت تأثیر محیط است. اما ژن های مختلفی در شکل گیری قد فرزند نقش دارند.

رشد قد زنان به طور کلی در حدود 15 سالگی متوقف می گردد، اما رشد قد در مردان تا 3 سال دیگر ادامه می یابد. به همین علت مردان اغلب بلند قدتر از زنان هستند؛ و بیشتر اوقات زنان با مردانی نسبتاً بلندتر ازدواج می نمایند، به همین علت صاحب پسران بلند قدتری می شوند.

اگر زنی با مردی کوتاه قدتر از خود ازدواج کند، پسرانش قد کوتاه تری خواهند داشت. محققان می گوید هر چه پدری بلند قدتر باشد، فرزند او در هنگام تولد قد و وزن بیشتری خواهد داشت.

وزن پدر ممکن است تأثیر کمتری در وزن بچه ها داشته باشد

تحقیقات می گوید بیشتر بودن وزن پدر علت بر بالا بودن وزن بچه ها نمی گردد. با این حال، بعضی پژوهش ها نیز نشان داده اضافه وزن پدر ممکن است بر رشد مغزی بچه ها اثر بگذارد و مهارت های حرکتی ظریف آن ها (حرکت عضلات در بدن) را تضعیف کند.

اضافه وزن مادر ممکن است بر بچه ها تأثیر بگذارد

محققان می گویند برخلاف پدر، اضافه وزن مادر بر بچه ها تأثیر می گذارد، حتی اگر این اضافه وزن اندک باشد. این امر احتمالاً به محیط رحم مربوط می گردد، چرا که مادرانی که وزن بالایی دارند احتمالاً قند خون بیشتری هم دارند. پژوهشگران در تحقیقی با شرکت هزار خانواده و به آنالیز قد و وزن پدر و مادر و فرزند مشترک آن ها در 2 سال نخست زندگی اش پرداختند. این پژوهش نشان داد وزن مادر یکی از تأثیرگذارترین عوامل در وزن فرزند آینده یک زوج بود.

این نخستین باری است که دانشمندان توانسته اند اثر ژن های والدین بر قد و وزن بچه ها را نشان و شرح دهند و این امر شاخصه ای مهم در سلامت کلی محسوب می گردد. با این یافته نو، دانشمندان و پزشکان می توانند به زوج ها یاری نمایند که مطمئن شوند در آینده صاحب فرزندی سالم خواهند شد.

منبع: فرارو

به "بچه ها، قد و وزن خود را از کدام یک از والدین به ارث می برند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها، قد و وزن خود را از کدام یک از والدین به ارث می برند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید