ابهام درباره آینده اسکوچیچ، فرصت کوتاه برای انتخاب سرمربی نو

به گزارش وبلاگ بهابادی، یم ملی در شرایطی که خیلی ها از صعودش ناامید شده بودند، با کسب چهار پیروزی متوالی و به ثمر رساندن 17 گل در منامه، مجوز حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 را کسب کرد.

ابهام درباره آینده اسکوچیچ، فرصت کوتاه برای انتخاب سرمربی نو

گروه ورزشی وبلاگ بهابادی، اتفاقی که با توجه به میزبانی -تنها در یک بازی- و برگزاری بازی های دور برگشت در بحرین، چیزی شبیه به یک معجزه بود. شاید مهم ترین نکته ای که به تیم ملی در این راستا سخت کمک کرد، نه بحث فنی که یکدلی بازیکنان بود. در تصاویری که بعد از پیروزی های تیم ملی -از کنار زمین تا رختکن- دیدیم، این صمیمیت به وضوح قبل مشاهده بود. اسکوچیچ هم با هوش بالایی که در زمینه برقراری ارتباط با ستاره های ایران داشت، توانست تیم ملی را با سبک و سیاقی خلاف مارک ویلموتس هدایت کند و در نهایت به موفقیت برسد.

از پیروزی مقابل عراق، 24 تا 48 ساعت می گذرد و همچنان می بینیم که کارشناس ها به تعریف و تمجید از بازیکنان می پردازند و کادرفنی هم از این قاعده مستثنی نیست. این مسأله و پیروزی مقابل عراق، هر چند که شیرین و ارزشمند است اما باید خیلی زود به دست فراموشی سپرده شود و برنامه های تازه برای حضوری قدرتمند در دور دوم مقدماتی جام جهانی روی میز بیاید. قطعاً آنجا که تیم های قدرتمند و درجه یک آسیا حضور دارند، کار از این مرحله هم سخت تر است.

تنها تیمی که مطمئن هستیم در دور نهایی با آن برخورد نمی کنیم، ژاپن است. با توجه به اینکه ژاپن و ایران در رنکینگ فیفا در رده های اول و دوم آسیا حضور دارند و به نام صدرنشین هم به مرحله دوم صعود کرده اند، هر دو در سید یا گلدان یک قرار می گیرند و به این ترتیب مقابل هم بازی نخواهند کرد. بنابراین برای صعود باید با حریفانی جز ژاپن رقابت کنیم. در سید دوم استرالیا و کره جنوبی حضور دارند، در سید سه عربستان و عراق، در سید چهارم امارات و چین، در سید پنج سوریه و عمان و در سید ششم ویتنام و لبنان قرار می گیرند.

یعنی تیم ملی می تواند هم با استرالیا، عربستان، امارات، سوریه و ویتنام در یک گروه قرار بگیرد و هم با حریفانی چون کره جنوبی، عراق، چین، عمان و لبنان بازی کند. بهترین قرعه برای ایران، آن هم با توجه به قدرت این روزهای حریفان، رویارویی با استرالیا، عراق، چین، عمان و لبنان است. در این صورت باید منتظر تقابل تیم ملی با برانکو و شاگردانش در تیم ملی عمان باشیم. البته این سیدبندی بر اساس رنکینگ فعلی است و گفته می شود که با توجه به نتایج اخیر ممکن است امارات به سید سه برود و عراق به سید چهار سقوط کند.

بازی های مرحله نهایی در دو گروه شش تیمی برگزار می شود که دو تیم نخست به جام جهانی می فرایند و تیم های سوم دو پلی آف را پیش رو خواهند داشت و در نهایت امکان کسب یک سهمیه دیگر را هم برای آسیا دارند. دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی روز سوم تیرماه قرعه کشی خواهد شد و تیم ها حریفان خود را خواهند شناخت. با توجه به اینکه دور دوم بازی ها هم از شهریورماه آغاز می شود، تیم ملی زمان اندکی تا این مسابقات پیش رو دارد. بنابر این مسئولان باید به فکر برنامه ای باشند که مثل منامه، تیم ملی را در مسابقات نهایی هم به موفقیت برساند.

با توجه به اینکه اخبار ضد و نقیضی درباره ادامه همکاری دراگان اسکوچیچ با تیم ملی وجود دارد، رفع ابهام در این موضوع مهم ترین حرکت مفیدی است که مسئولان می توانند انجام بدهند. آنها همین امروز باید بگویند آیا می توانند و می خواهند با اسکوچیچ راهی دور بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی بشوند یا نه؟ بعد از این مسأله، نوبت به برنامه ریزی برای اردوها و بازی های تدارکاتی تیم ملی می رسد. آنچنان زمانی باقی نمانده و حریفان آینده تیم ملی هم شبیه بحرین، کامبوج و هنگ کنگ نیستند. بنابراین شادی و خوشحالی را کنار بگذاریم و برای صعود به جام جهانی 2022 از همین امروز برنامه های مان را طرح ریزی کنیم.

امیر اسدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابهام درباره آینده اسکوچیچ، فرصت کوتاه برای انتخاب سرمربی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام درباره آینده اسکوچیچ، فرصت کوتاه برای انتخاب سرمربی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید