این ربات پوشیدنی به افراد مبتلا به ALS یاری می نماید تا بازو های خود را بالا ببرند

به گزارش وبلاگ بهابادی، افرادی که از ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) رنج می برند، اغلب به علت زوال سلول های مغز و نخاع، ناتوان از بالا بردن بازو های خود می شوند. اما یک سیستم پوشیدنی نو برای یاری به آنها طراحی شده که از یک جفت بادکنک زیر بغل استفاده می نماید.

این ربات پوشیدنی به افراد مبتلا به ALS یاری می نماید تا بازو های خود را بالا ببرند

این وسیله که به وسیله تیمی از دانشمندان در دانشگاه هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست ایجاد شده است، دارای دو محرک رباتیک نرم Y شکل است که در زیر بغل هر فرد پوشنده قرار می گیرد. شیلنگ های هر دو محرک با بدنه پارچه ای به یک پمپ هوا با باتری متصل هستندکه در پشت کمر کاربر نصب شده است.

هنگامی که حسگر ها، حرکات جزئی بازو به سمت بالا را تشخیص می دهند، آن حسگر ها پمپ را تحریک می نمایند تا محرک مربوطه را باد کند، بنابراین به آرامی و به آرامی بازو را بلند می نماید. انجام یک حرکت خفیف عضلانی به سمت پایین نیز باعث می گردد که محرک ها تخلیه شوند و بازو دوباره پایین بیاید.

به گفته دانشگاه هاروارد، این وسیله تنها 150 گرم وزن دارد.

این سیستم قبلاً روی 10 بیمار ALS آزمایش شده است. یک فرآیند کالیبراسیون 30 ثانیه ای در ابتدا برای مقدار گیری سطح متمایزنماینده قدرت بازو/شانه و تحرک هر کاربر مورد احتیاج است. همه شرکت نمایندگان یاد گرفتند که از این تنظیمات در کمتر از 15 دقیقه استفاده نمایند و کار هایی مانند به دست گرفتن و نگه داشتن اشیا را با موفقیت انجام دهند.

با توجه به این واقعیت که ALS معمولاً تا حدی پیش می رود که حتی حرکات جزئی ماهیچه ها غیرممکن می گردد، دانشمندان اکنون در پی روش هایی برای فعال کردن محرک ها با استفاده از فقط سیگنال های مغزی هستند که به وسیله رابط پوشیدنی مغز و رایانه شناسایی می شوند.

منبع : مجله Science Translational Medicine

منبع: یک پزشک

به "این ربات پوشیدنی به افراد مبتلا به ALS یاری می نماید تا بازو های خود را بالا ببرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات پوشیدنی به افراد مبتلا به ALS یاری می نماید تا بازو های خود را بالا ببرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید