امیرعبداللهیان: روسیه توضیحاتی داد اما کافی نبود

به گزارش وبلاگ بهابادی، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان نشست خبری با همتای خود از سلطنت عمان گفت: روز گذشته از کانال های دیپلماتیک توضیحاتی از مقامات روسیه دریافت کردیم. ما این توضیحات را کافی نمی دانیم.

امیرعبداللهیان: روسیه توضیحاتی داد اما کافی نبود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (دوشنبه) در جریان نشست خبری مشترک با همتای عمانی خود گفت: یکی از موضوعات اساسی در دستورکار مشترک ما پیگیری اجرایی شدن کامل توافقات به عمل آمده در جریان دو ملاقات سران دو کشور بود. در 22 ماه گذشته حجم تبادل تجاری ایران و عمان به بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است. این یکی از رکوردهای قابل توجهی است که در روابط فیمابین بر آن تمرکز داشتیم.

وی افزود: بزودی کمیسیون مشترک مالی دو کشور با هدف شتاب دهی هر چه بیشتر در پیگیری توافقات رؤسای دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: موضوعات مختلفی برای افزایش هر چه بیشتر همکاری ها در حوزه های مالی، تجاری، فنی، علمی، فناوری و گردشگری بین دو کشور در دستورکار جدی ما واقع شده است.

وی اضافه نمود: معتقدیم روابط کشورهای همسایه در منطقه می تواند به صورت پیوسته و زنجیره ای توسعه پیدا کند و این همان چیزی است که امروز منطقه ما بیش از گذشته به آن نیازمند است و این اقدامی است که می تواند ثبات امنیت و پیشرفت پایدار جمعی منطقه ای را در پی داشته باشد.

وی اضافه نمود: در سفر اخیرم به 6 کشور حوزه جنوبی خلیج فارس با استقبال مقامات این کشورها از ابتکار و تشکیل مجمع مصاحبه و همکاری منطقه ای روبرو شدیم و امیدواریم که در آینده شاهد عملیاتی شدن این ابتکار باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان توضیح داد: روابط تهران و مسقط ممتاز، راهبردی و مستحکم است.

امیرعبداللهیان با اشاره به بیانیه اخیر روسیه و شورای همکاری خلیج فارس گفت: در این بیانیه بندی در مورد تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گنجانیده شد. ما با هیچ طرفی در مورد حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعارفی نداریم.

وی اضافه نمود: از آنچه که در یکی از بندهای این بیانیه در مورد جزایر سه گانه که دارای تعلق ابدی به جمهوری اسلامی ایران است، درج شده است، ناخرسند هستیم. پس از احضار سفیر روسیه، روز گذشته از کانال های دیپلماتیک توضیحاتی از مقامات روسیه دریافت کردیم. ما این توضیحات را کافی نمی دانیم و هرگز تکرار این رویه را در بیانیه ها و مداخله روسیه و یا هر طرف دیگری در مسیر تمامیت ارضی ایران را برنمی تابیم.

منبع: فرارو

به "امیرعبداللهیان: روسیه توضیحاتی داد اما کافی نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: روسیه توضیحاتی داد اما کافی نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید