اشتغالزایی، عامل رونق تولید و جلوگیری از خروج نخبگان

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر علوم با اشاره به این که بزرگترین مشکل امروز کشور ما اشتغال است گفت: با رفع این مشکل هم تولید رونق می گیرد و هم خروج نخبگان به حداقل می رسد.

اشتغالزایی، عامل رونق تولید و جلوگیری از خروج نخبگان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بهابادی، آقای محمدعلی زلفی گل در آئین امضای تفاهم نامه نهاد های علمی و سرمایه گذاری با وزارت نفت بهترین راه افزایش امید در جامعه و حفظ نخبگان را سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری دانست و گفت: اگر به نخبگان فرصت اثربخشی بدهیم، خدمت در کشور را به مهاجرت ترجیح می دهند و سرمایه گذاری در فناوری و شرکت های دانش بنیان یکی از زمینه هایی است که امید را افزایش داده و موجب حفظ نخبگان می شود.

زلفی گل شرح داد: اگر دانش آموختگان و افراد دارای تحصیلات عالیه در جایگاهی قرار بگیرند که احساس اثربخشی کنند؛ هیچگاه کشور خودشان را رها نمی کنند. اگر جوانان ما شغل داشته باشند و بتوانند از دانش خودشان برای پیشرفت کشور استفاده کنند؛ شور و نشاط و امید به زندگی و هویت مداری حتماً ارتقاء پیدا می کند.

وزیر علوم تاکید کرد: ما باید بدانیم که بهترین راستا برای افزایش امید و نشاط در جامعه، سرمایه گذاری در علم و فناوری است و در این راستا از توجه ویژه وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به این موضوع قدردانی می کنم.

زلفی گل اظهار کرد: ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی سالیان گذشته در راستای حمایت ویژه از جامعه دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان نهایت تلاششان را کرده اند و با حضور وزیر نفت در این جایگاه، این نوع نگاه و توجه به شرکت های دانش بنیان و فناوری در حال توسعه و توسعه و نهادینه شدن است.

وزیر علوم گفت: طبیعی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به عنوان بازوی توانمند دستگاه های اجرایی، در خدمت کشور باشد و ما در وزارت علوم هم سعی می کنیم توان و پتانسیل نخبگان دانشگاهی، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را در اختیار بخش های مختلف کشور قرار دهیم.

زلفی گل خطاب به جامعه دانشگاهی گفت: از دانشگاهیان فرهیخته هم انتظار داریم در مسئله یابی عرصه های مختلف اجرایی کشور، صنعت کشور، فعال باشند. از یک استاد دانشگاه و یک پژوهشگر انتظار می رود که مسئله های بخش های مختلف کشور را شناسایی کنند و مشخص کنند که چطور می خواهند این مسائل را حل کنند و برای حل کردن مسائل جامعه به چه چیز هایی نیاز دارند.

وزیر علوم تاکید کرد: ما به عنوان مسئولان وزارت علوم و هم به عنوان خادم دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران کشورمان نهایت همکاری و بسترسازی را در راستای کمک به این موضوع به کار خواهیم گرفت.

زلفی گل گفت: در شرایط فعلی جهانی و ملی، مشکل ما خام فروشی و خام سوزی است که اصلاً مناسب نیست. کشوری که خام می فروشد و خام می سوزاند، نشان دهنده این است که برای علم و فناوری سرمایه گذاری شایسته نکرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اشتغالزایی، عامل رونق تولید و جلوگیری از خروج نخبگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغالزایی، عامل رونق تولید و جلوگیری از خروج نخبگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید