احتمال آبگرفتگی معابر تهران و سقوط سنگ از کوه، لزوم احتیاط در سفر های درون و برون شهری

به گزارش وبلاگ بهابادی، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از ناپایداری محلی و رشد ابر های همرفتی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک و تگرگ از یکشنبه تا دوشنبه (21 تا 22 خرداد) به ویژه در منطقه ها شمالی و ارتفاعات استان تهران اطلاع داد.

احتمال آبگرفتگی معابر تهران و سقوط سنگ از کوه، لزوم احتیاط در سفر های درون و برون شهری

به گزارش ایسنا؛ در اثر این مخاطره جوی وقوع رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ در ارتفاعات و نقاط مستعد، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، احتمال سقوط سنگ از کوه و آبگرفتگی معابر پیش بینی می گردد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها، احتیاط در سفر های درون و برون شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع به خاطر صاعقه، استحکام سازه های موقت، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست ها و آمادگی دستگاه های امدادرسان را توصیه می نماید.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: فرارو

به "احتمال آبگرفتگی معابر تهران و سقوط سنگ از کوه، لزوم احتیاط در سفر های درون و برون شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال آبگرفتگی معابر تهران و سقوط سنگ از کوه، لزوم احتیاط در سفر های درون و برون شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید