آیپد پرو نو با تراشه M2 شاید پاییز سال جاری عرضه گردد

به گزارش وبلاگ بهابادی، مارک گورمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، در تازهترین گزارش خود نوشته که نسل تازه آیپد پرو با چیپست M2 در پاییز سال جاری راهی بازار می گردد. به نظر می رسد آیپد پرو تازه به روزرسانی مهمی برای این خانواده به شمار میرود و از بین ویژگی های تازه آن می توانیم به بهره گیری از فناوری شارژ مگ سیف اشاره کنیم.

آیپد پرو نو با تراشه M2 شاید پاییز سال جاری عرضه گردد

برای یادآوری باید بگوییم که در سال 2018 آیپد پرو با تغییرات کلیدی روبه رو شد و از بین آن ها می توانیم به صاف شدن لبه های بدنه، کاهش حاشیه های نمایشگر و استفاده از پورت USB-C اشاره کنیم. معمولا بین مدل های نو آیپد پرو 13 تا 16 ماه فاصله وجود دارد و اگر عرضه نسل نو آیپد پرو در فصل پاییز صحت داشته باشد، بار دیگر این فاصله زمانی برای معرفی آیپد پرو حفظ خواهد شد.

اپل مدتی قبل از نسل نو آیپد ایر رونمایی کرد و اگرچه بعضی شایعه ها به احتمال معرفی آیپد پرو اشاره نموده اند ولی چنین اتفاقی رخ نداد. مارک گورمن سال گذشته پیش بینی کرد که آیپد پرو نو با پنل پشتی و پشتیبانی از شارژ بی سیم راهی بازار می شود. اما بر اساس گزارش های نو، اپل پنل پشتی شیشه ای را کنار گذاشته و قرار است با پنل آلومینومی و لوگوی شیشه ای اپل به دست کاربران برسد. گویا همین لوگوی شیشه ای می تواند قابلیت مگ سیف را امکان پذیر کند.

طی ماه های گذشته بعضی منابع اعلام نموده بودند که امسال در کنار مدل 12.9 اینچی، مدل 11 اینچی هم از نمایشگر mini-LED بهره می برد. اما مدتی قبل یکی از افشاگران مشهور بیان کرد که چنین چیزی عملی نخواهد شد و فقط مدل 12.9 اینچی از این قابلیت بهره مند می شود. گویا اگر مدل 11 اینچی هم این ویژگی را دریافت کند، تمایز بین این دو مدل آیپد پرو به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید و در نتیجه فروش مدل 12.9 اینچی پایین می آید. باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر این دو مدل از چیپست M1، دوربین و طراحی یکسان بهره می برند و مهم ترین تفاوت آن ها مربوط به پنل نمایشگر و ظرفیت باتری است.

نمایشگرهای mini-LED هم در اصل مبتنی بر فناوری LCD هستند و مهم ترین تفاوت آن ها به ارائه بک لایت یا نور پس زمینه بهتر بر می شود. به طور تعیین در نمایشگر mini-LED به جای استفاده از یک نور پس زمینه بزرگ یا چند نور پس زمینه کوچک، هزاران LED برای چنین کاری انجام وظیفه می نمایند. در نمایشگرهای OLED برای نشان دادن بخش سیاه، پیکسل های قسمت مدنظر به صورت تکی خاموش می شوند؛ اما در LCD این گونه نیست و برای این کار از رنگ مشکی استفاده می شود. اما وقتی که هزاران نور پس زمینه استفاده شود، با رنگ مشکی عمیق تر و کنتراست بهتری روبه رو می شویم که چنین تعیینه ای برای محتواهای HDR اهمیت بسیار زیادی دارد.

در رابطه با چیپست M2 هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی می توانیم به بخشی از تعیینات احتمالی آن بپردازیم. به نظر می رسد این چیپست در مقایسه با نسل قبلی اندکی سریع تر و تا حدی هم انرژی کمتری را مصرف می نماید. اما روی هم رفته نباید انتظار تفاوت بسیار زیادی در زمینه عملکرد داشته باشیم. پردازنده موجود در این چیپست مانند نسل قبلی از 8 هسته پردازشی بهره می برد و شرکت TSMC برای ساخت M2 فرایند فراوری 4 نانومتری را در نظر گرفته است. از سوی دیگر برخلاف M1 که در دو مدل مبتنی بر پردازنده گرافیکی 7 و 8 هسته ای ارائه شد، M2 از دو مدل پردازنده گرافیکی با 9 و 10 هسته بهره می برد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل برای نسل نو مک بوک پرو 13 اینچی، مک مینی و آی مک 24 اینچی هم قرار است از چیپست M2 استفاده کند که تمام این مدل ها در امسال به دست کاربران می رسند. در رابطه با استفاده مک بوک ایر نو از M2 هم گزارش های ضد و نقیضی منتشر شده است. مارک گورمن مدعی شده که این لپ تاپ از M2 بهره می برد ولی مینگ-چی کو مدتی قبل بیان کرد که مک بوک ایر تازه نفس از چیپست M1 استفاده می نماید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیپد پرو نو با تراشه M2 شاید پاییز سال جاری عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو نو با تراشه M2 شاید پاییز سال جاری عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید