آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات تازه کرونایی

به گزارش وبلاگ بهابادی، در اطلاعیه اتاق اصناف ایران آمده است: با پیگیری های اجرا شده، مهلت ثبت نام تسهیلات 12 درصد برای 14گروه شغلی که پیش تر تا سرانجام شهریور مشخص شده بود، تا سرانجام آذر 1400 تمدید شده است.

آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات تازه کرونایی

اطلاعیه ادامه یافت: بر این اساس و مطابق با مصوبه کارگروه مالی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالان 14 گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل 850 زیر رسته) که در ذیل به آن اشاره خواهد شد، فقط سه روز دیگر فرصت دارند که با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات 12 درصدی ثبت نام نمایند.

در این اطلاعیه لیست گروه های شغلی مشمول این تسهیلات اعلام شده است که شامل مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسراها می گردد.

بر اساس این اطلاعیه، مشاغلی از جمله حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه، مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه ای، مراکز فراوری و توزیع و فروش صنایع دستی، آکادمی های رانندگی آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها شامل تسهیلات کرونایی هستند.

در این اطلاعیه آمده است: موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند نیز شامل دریافت تسهیلات می شوند بعلاوه واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز فراوری محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز فراوری و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی نیز می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

طبق این اطلاعیه، به تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، 12 تا 16 میلیون تومان وام 12 درصد، با باز پرداخت 22 ماهه اقساط و 2 ماه تنفس (مجموعا 24 ماه) تعلق می گیرد.

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران آمده است: در راستای تمدید زمان دریافت وام نو کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک ها نیز تا انتها بهمن ماه تمدید شد. پیش از این بانک ها موظف بودند تا انتها آبان ماه 1400 تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت نمایند اما در کارگروه مالی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها تا انتها بهمن ماه ادامه پیدا کند.

اطلاعیه ادامه یافت: تالارداران خسارت دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مطابق با دستورالعمل های پیش تر اعلام شده، و نامه شماره 7/09/6177 تاریخ 28 تیرماه 1400 اتاق اصناف ایران به جای مراجعه به سامانه کارا، به اتحادیه مراجعه نمایند.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات تازه کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات تازه کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید