حمایت های مالیاتی، بانکی و بیمه ای از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا

به گزارش وبلاگ بهابادی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از حمایت های چهارگانه اقتصادیاتی، بانکی، بیمه ای و سایر دولت برای کمک به واحدها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت: آثار مخرب کرونا مثل حلقه های زنجیره پشت سر هم قرار می گیرند، اما بعضی از مشاغل به نسبت بیشتری تحت آسیب قرار گرفتند.

حمایت های مالیاتی، بانکی و بیمه ای از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا

به گزارش وبلاگ بهابادی کرمان؛حسین مهرابی گفت:در حوزه حمایت های اقتصادیاتی افرادی که تا پایان خرداد مهلت ارسال اوراق اقتصادیاتی داشتند به مدت دو ماه و تا پایان مردادماه تمدید شده است

وی با اشاره به تقسیم بندی مشاغل متاثر از کرونا بیان نمود: مشاغلی از جمله واحدهای آموزشی، مهدکودک ها، فرهنگی، سالن ها تفریحی، شهربازی، باشگاه ها، پارک های آبی و استخرها، هتل ها و هتل آپارتمان، مهمانسرا و مسافرخانه ها، مراکز بومگردی، زائرسرا، دفاتر خدمات مسافرتی، آژانس ها، شرکت های حمل و نقل، تالارهای پذیرایی، آبیموه فروشی و بستنی فروشی، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، کفش و پوشاک و خیاطی و نمایشگاه گل و غیره جزو مشاغل به شدت آسیب دیده هستند.

وی اضافه نمود: لیست کامل مشاغل به شدت آسیب دیده در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس رسته های شغلی وجود دارد و حمایت ها در چهار دسته برای جبران بخشی از خسارت وارده می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان شرح داد: در حوزه حمایت های اقتصادیاتی افرادی که تا پایان خرداد مهلت ارسال اوراق اقتصادیاتی داشتند به مدت دو ماه و تا پایان مرداد ماه تمدید شده است.همچنین اقتصادیات هایی که تا پایان سال 99 قطعی شده بوده و پرداخت نشده بدون جریمه و با بخشودگی تا پایان شهریور ماه تمدید شدند.

مهرابی، از افزایش ساعت کار اداره اقتصادیاتی تا ساعت 19 خبر داد و گفت: لیست کامل حمایت های اقتصادیاتی در سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل اقتصادیاتی وجود دارد.

وی با اشاره به حمایت های بانکی از واحدهای به شدت آسیب دیده از کرونا شامل بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی گفت: عمده ترین هدف حمایت های بانکی حفظ اشتغال موجود در شرایط کرونایی است و در نتیجه بنگاه هایی که تعدیل نیرو نداشته باشند از این حمایت ها برخوردار می شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان نمود: در امهال اقساط به انتهای دوره چهار ماه اضافه شده و موعد بازپرداخت تسهیلاتی که به صورت دفعی بودند و سررسید تا اول سال باشد تا پایان تیر ماه تمدید شده است.

وی گفت:سومین حمایت در حوزه بیمه و تامین اجتماعی است که حق بیمه سهم کارفرمایی به اردیبهشت و خرداد به مدت دو ماه اعمال می شود و در صورت عدم تعدیل نیرو هم می توانند از حمایت های بیمه ای استفاده کنند.

مهرابی گفت: چهارمین نوع حمایت ها به نام سایر نام دارند که تمدید مجوزها است، بدهی آب و برق و گاز تا پایان شهریورماه قطع نمی شود و موجران امکان عمومی هم مجاز هستند حق اجاره را در سال 1400 افزایش ندهند.

وی همچنین ازتمدید اتوماتیک احکام هیات مدیره صنف ها و اتحادیه ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.

منبع: جام جم آنلاین

به "حمایت های مالیاتی، بانکی و بیمه ای از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت های مالیاتی، بانکی و بیمه ای از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید