6 دختر اعجوبه و کارآفرین که در حال تغییر دنیا هستند

به گزارش وبلاگ بهابادی، طی سال های اخیر 6 دختر کارآفرین که بین 11 تا 18 سال سن دارند، پیروز شده اند با ایده های جدید خود ضمن راه اندازی کسب و کارهای جدید، امیدها را نسبت به آینده بهتر دنیا و زندگی بشر افزایش دهند.

6 دختر اعجوبه و کارآفرین که در حال تغییر دنیا هستند

به گزارش یورونیوز، دغدغه های آنها در خصوص محیط زیست، محو گرسنگی، سوادآموزی و افزایش سطح دسترسی مردم دنیا به آب سالم موجب شده تا ایده های جدید و نوآوری های نابی در این زمینه ها شکل بگیرد که کمتر در گذشته سابقه داشته است.

نوآوری های این 6 دختر نوجوان که گاه زمینه ساز شکل گیری کسب و کارهای پیروزی نیز شده، از شروع با لحاظ مسئولیت اجتماعی شرکت ها همراه بوده است. بعضی از این ها، رویاها و آروزهای دیروز و دوران خردسالی این کارآفرینان امروز بوده است.

میکایلا اولمر

میکایلا وقتی تنها چهار سال داشت، در فکر ایده ای برای شرکت در یک مسابقه ایده برتر تجاری بود که برای سطح بچه ها طراحی شده بود. در جریان سوژه یابی برای این مسابقه، او دو بار پیاپی توسط زنبورهای عسل گزیده شد و عاملی شد برای برانگیختن کنجکاوی میکایلا در خصوص این حشره نیش دار.

او همزمان متوجه نقش زنبورها در تعادل بخشی به محیط زیست و سرعت بالای از میان رفتن آنها شد. بر پایه اطلاعاتی که میکایلا از زنبورهای عسل کسب کرد، ایده فراوری لیموناد شیرین شده با عسل را ارائه کرد و برنده شد. او سپس برند Me & The Bees Lemonade را ثبت و فراوری خود را نخستین بار در 6 سالگی و در سال 2015 عرضه کرد و پیروز به جذب سرمایه گذاری 60 هزار دلاری شد. در حال حاضر محصولات او که وارد 11 سالگی شده، در 14 ایالت آمریکا فروخته می گردد.

اَن ماکوسینسکی

اَن در 11 سالگی و در نمایشگاه سال 2013 علوم گوگل جایزه برترین اختراع را از آن خود کرد. او پیروز شده بود تا چراغ قوه ای را طراحی کند که گرمای بدن انسان را به انرژی برق و نور لامپ های ال ای دی تبدیل می کرد. این چراغ قوه برای کسانی که بدون دسترسی به برق یا باتری زندگی می نمایند، دستاورد بزرگی محسوب می گردد.

این دختر کانادایی سه سال بعد اختراع دیگری را با نام eDrink ثبت کرد که قادر بود گرامی لیوان قهوه یا چایی را به انرژی التکریکی مورد احتیاج لپ تاپ یا شارژ نماینده تلفن همراه تبدیل کند.

تک آهنگ دینامیت گروه بی تی اس بدل به ثروت 1.4 میلیارد دلاری کره جنوبی شد

کتی استاگلیانو

کتی هنگامی که کلاس سوم ابتدایی را در کارولینای جنوبی می گذراند، کلمی را در باغچه حیات خانه شان کاشت که وقت چیدن وزنی معادل 18 کیلوگرم داشت. او پس از آن که این کلم را به یک مرکز تهیه غذا برای احتیاجمندان اهدا کرد، از آن در تهیه غذای 275 نفر استفاده شد. کتی از همان زمان پروراندن ایده راه اندازی مرکز تهیه غذا را در شروع کرد.

او در حال حاضر که 17 سال سن دارد، 100 موسسه فراوری غذا برای احتیاجمندان را که در 32 ایالت آمریکا فعال هستند، اداره می نماید.

مایا پن

مایا که 16 سال سن دارد و ساکن آتلانتای آمریکاست، فراوری انواع لباس را با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست شروع نموده و 10 تا 20 درصد سود حاصل از این فعالیت خود را به سازمان های حامی محیط زیست یاری می نماید.

آدورا سویتاک

آدورا که دختر متولد ایالت واشنگتن تا 7 سالگی 300 داستان کوتاه نوشت و سه کتاب داستان از جمله یک رمان نوشت و خود را به عنوان یک نویسنده پرکار بیان کرد.

از آن موقع او تبدیل به یک قصه گوی شیرین بیان بچه ها در سراسر دنیا شد. آدورا بر پایه این شهرت سال ها به عنوان سفیر سوادآموزی خدمت نموده است. او در حاضر 18 سال سن دارد و دانشجوی دانشگاه برکلی آمریکاست.

لالیتا اِسریسای

لالیتا روزی هنگام قدم زدن در زادگاه خود در هند، متوجه شد که کشاورزان پس از چیدن و کندن دانه های ذرت انبوهی از ساقه بی مصرف ذرت را در حاشیه مزارع رها می نمایند. او تعدادی از آنها به خانه برد و تکه تکه کرد و داخل ظرف پر از آب ریخت سپس متوجه شد که آب تمیزتر از قبل به نظر می رسد. آزمایش های بعدی به او ثابت کرد که ساقه های خالی از دانه ذرت که قدری هم خشک شده باشند، توانایی جذب آلودگی آب را دارند.

ایده او پس از نهایی شده در نمایشگاه علوم گوگل در سال 2019 برنده 10 هزار دلار آمریکا شد و توانایی آن در جذب 70 تا 80 درصد آلودگی های آب تایید شد.

منبع: عصر ایران

به "6 دختر اعجوبه و کارآفرین که در حال تغییر دنیا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دختر اعجوبه و کارآفرین که در حال تغییر دنیا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید