5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل برنامه نویسی از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ بهابادی، انتخاب شغل برنامه نویسی به علت پیچیدگی های خاصی که دارد، برای متقاضیان سؤال برانگیز است. در این مقاله می خواهیم درباره سؤالاتی صحبت کنیم که پیش از انتخاب شغل برنامه نویسی به فکر می رسند.

5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل برنامه نویسی از خود بپرسید

1- آیا برای انتخاب شغل برنامه نویسی به مدرک دانشگاهی احتیاج دارید؟

بسیاری از افرادی که می خواهند وارد این حوزه شوند، می پرسند که آیا به مدرک دانشگاهی احتیاج دارند یا خیر. اگرچه بیشتر فعالین حوزه برنامه نویسی دارای مدرک دانشگاهی هستند اما نمی توان گفت کسی که مثلاً مدرک دیپلم دارد نمی تواند برنامه نویس گردد. شما برای برنامه نویس شدن باید مهارت حل مسئله داشته باشید و به یک یا چند زبان برنامه نویسی مسلط باشید. بدون شک وارد شدن به این حوزه با مدرک دانشگاهی مرتبط بسیار آسان تر است اما گذراندن دوره در آکادمی ها یا حتی استفاده از منابع خودآموز به همراه تکرار و تمرین، مانع نداشتن تحصیلات آکادمیک را از پیش رویتان برمی دارد.

2- عایدی یک برنامه نویس چقدر است؟

یکی از سؤالات مهم دیگر، اندازه عایدی برنامه نویسی است. برنامه نویسی شغل پرطرفدار و پولسازی است اما پاسخ این سؤال، کاملاً به مهارت و شرکتی که در آن مشغول فعالیت هستید بستگی دارد. عایدی برنامه نویس به اندازه تخصص و مهارتش بستگی دارد. هرچقدر رزومه کاری بهتری داشته باشید، عایدی بهتری خواهید داشت.

3- یادگرفتن کدام زبان برنامه نویسی بهتر است؟

زبان های مختلف و متنوعی در طول سالیان متعدد به وجود آمده اند و هرکدام از این زبان ها، کاربرد مختص خودشان را دارند. بسته به اینکه می خواهید در چه زمینه ای از برنامه نویسی کارکنید، انتخابتان متفاوت خواهد بود. برای مثال، به چند زبان برنامه نویسی و کاربردهای آن ها اشاره خواهیم کرد تا اصل مسئله در رابطه با این سؤال روشن گردد:

  • پایتون: برای هوش مصنوعی، علم داده (دیتا)، بازی سازی، توسعه وب و..
  • جاوا اسکریپت: برای توسعه وب و اپلیکیشن
  • PHP: برای توسعه وب
  • سی شارپ: توسعه برنامه های دسکتاپ
  • و…

4- آیا دانستن زبان انگلیسی برای برنامه نویس شدن ضروری است؟

با توجه به اینکه سینتکس زبان های برنامه نویسی همه به انگلیسی هستند، آشنایی در حد میانه با زبان انگلیسی قطعاً مورداحتیاج است. از طرف دیگر، بیشتر منابع معتبر درزمینهٔ برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند. بعلاوه اغلب انجمن های برنامه نویسی معتبر به زبان انگلیسی هستند و شما برای برطرف اشکال هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید، باید به آن ها مراجعه کنید. با توجه به نکات گفته شده، اگرچه یادگیری کامل زبان انگلیسی از الزامات برنامه نویس شدن نیست، ولی آشنایی با آن در حد معمول، بسیاری از کارهایتان را تسهیل می نماید.

5- چه فرصت های استخدامی برای یک برنامه نویس وجود دارد؟

شرکت ها یا سازمان هایی که یک برنامه نویس در آن ها می تواند مشغول به فعالیت گردد، بسیار زیاد هستند و روزبه روز بر تعداد آن ها افزوده می گردد. از فروشگاه ها تا بانک ها، کارخانه ها، ادارات دولتی و… همگی به سمت ماشینی شدن می فرایند و بدون شک به برنامه نویس احتیاج دارند. ازاین رو، می توانید در جاهای مختلفی مشغول فعالیت برنامه نویسی شوید و حقوق خوبی بگیرید.

از طرف دیگر، می توانید بدون اینکه در جایی استخدام باشید، به صورت مستقل کار کنید. امروزه بسیاری از برنامه نویس ها به صورت فریلنسری کار می نمایند؛ آن ها در خانه خودشان پروژه ها را دریافت می کنید و آن ها را به صورت دستمزدی یا پروژه ای انجام می دهید. حتی ممکن است به استخدام یک شرکت داخلی یا خارجی دربیاید و بازهم به صورت دورکاری کار کنید. بعلاوه می توانید دوره آموزشی برنامه نویسی ارائه دهید و از آن هم کسب عایدی کنید.

برترین فرصت های شغلی برای برنامه نویس را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل برنامه نویسی از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل برنامه نویسی از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید