هوش مصنوعی برای تسخیر مشاغل کمین نموده است ، یک چهارم نیروی انسانی دنیا در خطر بیکاری ، افزایش مهارت ها تنها راه نجات است

به گزارش وبلاگ بهابادی، به نظر می رسد هیچ فرد یا شغلی از اتوماسیون کامل ایمن نخواهد بود، اما طبق یک مطالعه تازه از موسسه بروکینگز، حدود 25 درصد از مشاغل دنیا در معرض خطر نابودی و تقدیم نقش به هوش مصنوعی و روباتیک هستند. این رقم بسیار بالاتر از پیش بینی هایی است که تا کنون در بازار کار مطرح می شد.

هوش مصنوعی برای تسخیر مشاغل کمین نموده است ، یک چهارم نیروی انسانی دنیا در خطر بیکاری ، افزایش مهارت ها تنها راه نجات است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بر اساس نتایج این تحقیق، مشاغل مرتبط با صنعت حمل و نقل، تهیه غذا، فراوری و مشاغل اداری بیشترین ریسک را دارند. روباتیک و هوش مصنوعی تهدیدی بالقوه برای 70 درصد از وظایف هستند. فعالیت های مربوط به پردازش، جمع آوری داده ها و کارهای فیزیکی ، بیشتر در معرض خطر هستند.

انتظار می رود که اتوماسیون در بعضی منطقه ها ایالات متحده و بین کارآموزان کمتر تحصیلنموده نیز تاثیر بزرگی داشته باشد. به همین ترتیب، انتظار می رود که به شیوه های مختلف هوش مصنوعی روند تحسل و مهارت آموزی را نیز متحول کند.

طبق این مطالعه، جوانان و کارگران کمتر تحصیل نموده، همراه با گروه های کم مهارت طی سال 2019 و به ویژه در آستانه سال 2020 میلادی، با چالش های شدیدتری به وسیله اتوماسیون رو به رو شوند. در ایالات متحده کارگران جوان و مهاجران، به ویژه لاتین تبار بالاترین نرخ حذف از کار را تجربه خواهند کرد.

گرچه این یک حکم قطعی نیست و می تواند تبصره هایی داشته باشد، اما نمی توان منکر این موضوع شده که به دهه سختی و چالش برای مشاغل خرد و کلان وارد شده ایم. بروکینگز می گوید؛ دولت های محلی و صنایع می توانند با استفاده از آموزش و توسعه مهارت ها در میان کارکنان یاری نمایند کمتر از روباتیک سازی و هوش مصنوعی تاثیر بگیرند. درواقع به نظر می رسد تنها راه برای نجات بعضی مشاغل افزایش مهارت های نیروی انسانی باشد.

منبع: انتخاب

به "هوش مصنوعی برای تسخیر مشاغل کمین نموده است ، یک چهارم نیروی انسانی دنیا در خطر بیکاری ، افزایش مهارت ها تنها راه نجات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی برای تسخیر مشاغل کمین نموده است ، یک چهارم نیروی انسانی دنیا در خطر بیکاری ، افزایش مهارت ها تنها راه نجات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید