کمپرسور باد اویل اینجکت و اویل فری

به گزارش وبلاگ بهابادی، کمپرسور ها فراوری کننده هوای فشرده هستند این دستگاه ها نقش پر رنگی در کارگاه ها، کارخانه ها، ازمایشگاه ها و مراکز درمانی دارند. از کمپرسور ها برای تامین هوای فشرده ابزالات صنعتی، سند پلاست ، تهویه مطبوع مراکز تجاری و مسکونی استفاده میشود.

کمپرسور باد اویل اینجکت و اویل فری

کمپرسور ها را میتوان در اشکال مختلف و میزان های متفاوتی پیدا کرد. اما پر استفاده ترین کمپرسور دو نوع پیستونی و اسکرو هستند این کمپرسور اغلب مناسب کار صنایع فراوریی و کارگاهی هستند. این دستگاها را میتوان در دو مدل روغنی (اویل اینجکت) و مدل بدون روغن (اویل فری) یافت. در ادامه با برسی این کمپرسور ها به ویژگی های مختلف ان ها می پردازیم.

کمپرسور اویل اینجکت، کمپرسور اویل فری

کمپرسور های اویل فری دستگاها های فوق حساس اند که از ان ها برای کاربرد های تحقیقاتی ، بهداشتی و گاهی در صنایع غذایی استفاده میشود این دستگاه ها بدون روغن کار می نمایند این کار باعث میشود تا هوای خروجی دستگاه با روغن کمپرسور تماس نداشته باشد و هوایی پاکیزه و تمیزی را به کاربر ارائه دهد.اما عمر مفید این دستگاه به طرز قابل توجه ای کم است از طرفی قیمت این کمپرسور ها بسیار زیاد که باعث میشود هزینه سرویس و نگهداری دستگاه نیز بسیار بالا باشد.

در نقطه مقابل کمپرسور های اویل فری کمپرسور های اویل اینجکت یا روغنی قرار دارند این دستگاه ها به دلیل استفاده از روغن استهلاک کمتری نسبت به کمپرسور های اویل فری دارند. قیمت کمپرسور های اویل اینجکت منطقی تر است . این باعث میشود تا سرویس و نگهداری این کمپرسو نیز از کمپرسور های اویل فری کمتر باشد.روغن در کمپرسور های اویل اینجکت باعث کاهش دمای کمپرسور، جلوگیری از خوردگی قطعات، روان کار کردن قطعات کمپرسور میشود.

کمپرسور اسکرو روغنی

کمپرسور های اسکرو یکی از مهم ترین ماشین الات صنعتی هر کارخانه فراوریی بشمار میرود زیرا بیشتر ابزار ها در کارخانه ها از نوع پنوماتیک و بادی هستند،کمپرسور های اسکرو میتواند به راحتی چندین متر مکعب هوای فشرده فراوری بنمایند. کمپرسور های اسکرو دائم کار هستند و می توانند بصور 24 ساعته کار بنمایند. از این رو برترین گزینه های شرکت های بزرگ هستند که ابزارالات پنوماتیک و بادی زیادی دارند.

کمپرسور های اسکرو روغنی را میتوان در دو مدل پرتابل و مدل های غیر پرتابل سفارش داد در مدل های پرتابل کمپرسور و تجهیزات ان مانند کمپرسور های پیستونی روی یک شاسی چرخ دار نصب میشود در این نوع از دستگاه ها مخزن هوای کمپرسور نیز در کنار کمپرسور روی شاسی نصب میشود از این دستگاه معمولا برای حفاری، ساختمان سازی ،معادن و کسب کارهایی که همیشه در حال جابجایی هستند استفاده میشود. این کمپرسور ها معمولا دیزلی هستند و این امکان را به مصرف نماینده می دهند که در مناطقی که حتی برق وجود ندارد بتوان از کمپرسور های اسکرو استفاده کرد.

در کمپرسور های غیر پرتابل کمپرسور های اسکرو روی یک شاسی مستحکم مونتاژ میشود و برای استفاده از آن خطوط و لوله کشی های هوای فشرده انجام میشود. این کمپرسور اغلب از نوع برقی هستند و قدرت خود را از یک الکتروموتور سه فاز می گیرند. کمپرسور های اسکرو غیر پرتابل را در اتاق های مخصوص نصب می نمایند این اتاق ها باید عاری از الودگی و داردی تهویه باشد. اگر به کمپرسور های اسکرو علاقه مند هستید یا تصمیم به خرید کمپرسور اسکرو دارید پیشنهاد می کنم از این وب سایت تماشا کنید

کمپرسور پیستونی روغنی

کمپرسور های پیستونی نوع دیگر از کمپرسور باد روغنی است. این دستگاه برخلاف کمپرسور های اسکرو توانایی کار بصورت مداوم را ندارند از طرفی به دلیل قدرت کمتر الکتروموتور و هواساز این دستگاه ها هوادهی انها بسیار کم تر از کمپرسور های اسکرو است اما قیمت کمپرسور های پیستونی در مقایسه با کمپرسور های اسکرو بسیار پایین است این قیمت پایین باعث میشود این دستگاه ها مناسب کسب و کار های کوچک باشند.

استفاده از این کمپرسور ها بسیار ساده است زیرا این دستگاها احتیاج به راه اندازی خطوط و لوله کشی های هوای فشرده ندارند. این کمپرسور های میتوان در مدل های دو فاز نیز پیدا کرد و لزوما برای داشتن این دستگاه احتیاج به برق سه فاز ندارید.

گرچه میتوان برای این نوع از کمپرسور ها نیز لوله کشی ها هوای فشرده در نظر گرفت. اما اغلب کاربران ترجیح میدهند تا فقط با اتصال یک شلنگ با این دستگاه ها کار بنمایند. اگر علاقه مند به مطالعه در خصوص کمپرسور های پیستونی و پمپ های باد هستید یا قصد خرید پمپ باد را دارید میتوانید از این لینک وارد سایت کمپرسور حسنی شوید. کمپرسور حسنی یکی از بزرگترین فراوری نمایندگان کمپرسور باد و پمپ باد است که محصولات انها را میتوان در تمامی کارخانه های بزرگ و کوچک پیدا کنید

منبع: فوت و فن

به "کمپرسور باد اویل اینجکت و اویل فری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپرسور باد اویل اینجکت و اویل فری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید