چینی ها عجب مدرسه ای ساخته اند!

به گزارش وبلاگ بهابادی، این پروژه به منظور پاسخگویی به نیازهای نزدیک به 2000 دانش آموز طراحی شده است و در عین حال به عنوان یک مرکز فرهنگی برای جامعه محلی عمل می نماید.

چینی ها عجب مدرسه ای ساخته اند!

موبنا - تیم معماری OPEN، تکمیل ساختمان مدرسه و آموزشگاه شانفنگ؛ یک مرکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی متمایز واقع در منطقه تازه سوجو، چین را جشن می گیرد. این پروژه به منظور پاسخگویی به نیازهای نزدیک به 2000 دانش آموز طراحی شده است و در عین حال به عنوان یک مرکز فرهنگی برای جامعه محلی عمل می نماید.

گروه معماران خاطرنشان می نمایند که طی روند توسعه پروژه، عمیقا تحت تاثیر معماری پیچیده چینی و بعلاوه باغ های سنتی سوجو قرار گرفته بودند. از این رو تمام سعی خود را کردند تا ضمن پرداختن به چالش های شهری و آموزشی معاصر، به آنها احترام بگذارند.

علاوه بر این با هدف به حداکثر رساندن فضا برای پذیرش جمعیت بزرگ کاربران، تیم معماری OPEN ساختمان آموزشگاه شانفنگ را به مجموعه ای متشکل از پنج ساختار مجزا تقسیم نموده که همگی به وسیله مسیرهایی سرسبز روی پشت بام به هم متصل می شوند.

مدرسه شانفنگ

هرچند فضای ساختمان آموزشگاه شانفنگ میان ساختارهای متعدد تقسیم شده است، به عنوان یک کل واحد در نظر گرفته و از محیط شهری اطراف محافظت می گردد. این پروژه در قالب رابط میان مدرسه و شهر، بسیاری از امکانات رفاهی را با جامعه خارج از محوطه مجموعه به اشتراک می گذارد. طی تعطیلات مدرسه نیز تئاتر، مرکز ورزشی و استخر به ر وی عموم باز می شوند. این پروژه در سال 2022 تکمیل شده است.

مطالب بیشتر را اینجا ببینید

منبع: عصر ایران

به "چینی ها عجب مدرسه ای ساخته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها عجب مدرسه ای ساخته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید