واتساپ در iOS روی بهینه سازی قابلیت های دوربین کار می نماید

به گزارش وبلاگ بهابادی، پلتفرم واتساپ در نسخه iOS روی قابلیت های جدیدی کار می نماید تا بتواند کاربران خود را با ارائه این قابلیت ها راضی نگه دارد. جدیدترین نسخه بتای واتساپ نشان می دهد که این شرکت روی بهینه سازی قابلیت های دوربین این اپلیکیشن به همراه تغییرات دیگر کار می نماید.

واتساپ در iOS روی بهینه سازی قابلیت های دوربین کار می نماید

در نسخه 22.4.0.72 واتساپ iOS، این پلتفرم تغییراتی را در بخش دوربین گوشی های آیفون ایجاد نموده است. همان طور که در تصویر منتشر شده به وسیله Wabetainfo می بینید، واتساپ بهینه سازی هایی را در این قسمت به وجود آورده است. به عنوان مثال، نوار رسانه افقی با یک گزینه تازه جایگزین شده است که درست مانند برنامه دوربین آیفون به طور مستقیم گالری را باز می نماید.

با این تغییر کاربران در هنگام عکس گرفتن حریم شخصی بیشتری خواهند داشت. باید خاطر نشان کنیم که اکنون کاربران با وارد شدن به بخش دوربین در واتساپ، حداقل 6 تا از آخرین تصاویر موجود در گالریشان ظاهر می گردد و این بهینه سازی به حفظ حریم شخصی کاربران یاری شایانی خواهد نمود. علاوه بر این، طراحی آیکون دوربین واتساپ در iOS هم دستخوش تغییراتی خواهد شد. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، این تغییرات در حال حاضر برای کاربران نسخه بتای iOS در دسترس است. بنابراین اگر شما از کاربران بتا هستید، می توانید از این تغییرات در واتساپ خود استفاده کنید.

هفته گذشته Wabetainfo گزارش داد که واتساپ در حال بازطراحی بخش کپشن در استاتوس واتساپ است که این طراحی تازه لیستی از گیرندگان انتخاب شده را نشان می دهد. باید خاطر نشان کنیم که بر خلاف تغییرات دوربین واتساپ، این تغییرات همچنان در حال توسعه هستند و بنابراین کاربران نسخه بتا نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

بد نیست اشاره کنیم که پلتفرم محبوب واتساپ طی چند ماه گذشته در حال کار بر روی افزودن قابلیت های تازه به بخش های مختلف پیغام رسان خود بوده است. طبق افشاگری وب سایت WABetaInfo، واتساپ در حال توسعه طراحی تازهی برای رابط کاربری بخش تماس های صوتی است. این شرکت در حال طراحی مجدد رابط کاربری بخش تماس های صوتی پلتفرم خود است تا آن را جمع و جورتر و مدرن تر کند و فضای موجود در آن را برای کاربران بهینه سازد. این طراحی تازه به ویژه هنگام برقراری تماس های صوتی گروهی زیبایی های خود را بیشتر نشان می دهد.

از دیگر ویژگی هایی که واتساپ روی آن کار می نماید می توان به قابلیت پیش نمایش پیغام های صوتی اشاره نمود. این ویژگی بسیار کاربردی به کاربران این اجازه را می دهد تا پس از ضبط یک پیغام صوتی و قبل از ارسال آن به مخاطب، به آن گوش دهند و با آنالیز شرایط اقدام به ارسال یا حذف پیغام صوتی کنند. گزینه پیش نمایش یک پیغام صوتی پس از فشار دادن دکمه توقف برای سرانجام ضبط آن در صفحه چت ظاهر می گردد. کاربران می توانند با استفاده از آیکون مثلثی پخش، پیغام صوتی خود را گوش دهند، در صورت راضی نبودن از پیغام صوتی با استفاده از آیکون سطل زباله آن را حذف و در صورت رضایت هم آن را برای مخاطب ارسال کنند.

بعلاوه این اپلیکیشن چند ماهی است که قابلیت واکنش سریع به پیغام را توسعه داده و که همان طور که از نامش معین است، به کاربران اجازه می دهد تا به پیغام ها واکنش سریع (Reaction) نشان دهند همان گونه که به پست ها و نظرات در اپلیکیشن فیسبوک واکنش نشان می دهند. در این قابلیت جالب، ایموجی ها در یک ردیف بالاتر از پیغام مد نظر شما قرار می گیرند و هنگامی که شما یک ضربه روی آن بزنید، واکنش پیغام ها در پایین ظاهر می گردد. انتظار می رود این ویژگی تازه را در به روزرسانی آینده نسخه بتای اپ واتساپ، در هر دو نسخه اندروید و iOS مشاهده کنیم.

گفته می گردد که این پلتفرم متعلق به شرکت متا روی پلیر تازهی کار می نماید. در حال حاضر، اگر یک پیغام صوتی را در واتساپ پخش کنید و به صفحه چت دیگری بروید، پخش آن متوقف می گردد. اما WABetaInfo یک پلیر صوتی تازه را در آخرین نسخه آزمایشی واتساپ برای اندروید پیدا نموده است که به شما امکان می دهد پیغام های صوتی را در پس زمینه پخش کنید و برای گوش کردن آن نیازی به ماندن در آن صفحه ندارید. بعد از اینکه شما یک پیغام صوتی را پخش کردید و به صفحه اصلی این اپلیکیشن یا یک چت دیگر رفتید، پلیر صوتی تازه در بالای برنامه به شکل یک نوار ظاهر می گردد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ در iOS روی بهینه سازی قابلیت های دوربین کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ در iOS روی بهینه سازی قابلیت های دوربین کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید