همه چیز درباره ساخت خانه چوبی پیش ساخته

به گزارش وبلاگ بهابادی، امروزه ساخت خانه چوبی پیش ساخته با قیمت مناسب و به یاری برترین نوع چوب ها، در میان مردم هواداران بسیاری دارد.

همه چیز درباره ساخت خانه چوبی پیش ساخته

اغلب مردم، آرزوی داشتن یک خانه چوبی را دارند. زیرا این خانه های چوبی، حس آرامش را به ساکنین خود هدیه می دهند. ساخت خانه چوبی پیش ساخته به وسیله مهندسان و متخصصان این حوزه و در محل مخصوص این کار، انجام می گیرد. اگر قصد خریداری خانه چوبی پیش ساخته را دارید ولی اطلاعات تخصصی و کافی در این زمینه ندارید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می گردد.

ساخت خانه چوبی پیش ساخته

خرید و ساخت خانه چوبی پیش ساخته، بیشتر از یک قرن است که در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، رونق یافته است. به گونه ای که این خانه های چوبی در میان مردمان آن ها، بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. در کشور ما نیز چندین سال است که این خانه های چوبی پیش ساخته، در میان مردم، شناخته شده و پرطرفدار هستند. بهتر است در نظر داشته باشید که ساخت خانه چوبی پیش ساخته براساس نوع سلیقه و سفارش مشتری، در غالب سبک های مختلفی مانند مدرن، مینیمال و کلاسیک و غیره انجام می گیرد. بعلاوه طراحی و ساخت خانه چوبی پیش ساخته باید به شکلی باشد که این سازه ها قابل حمل باشند.

مصالح مورد احتیاج در ساخت خانه چوبی پیش ساخته

در ساخت خانه چوبی پیش ساخته از چوب های مختلفی مثل چوب آکاسیا، توما سایپرس، ون، ایپه، بلوط سفید، ساج و رد وود استفاده می گردد. همه این چوب ها، دارای مزایای ویژه خود هستند. اما می توان مزایای کلی همه این چوب ها را مقاومت و پایداری بالا دربرابر پوسیدگی، ضد آب و رطوبت بودن، مقاومت بالا دربرابر نفوذ حشرات و قارچ ها، دردسترس یودن و غیره دانست. قیمت این چوب ها فرق دارد و می توان براساس مقدار بودجه، مناسب ترین آن ها را انتخاب و استفاده کرد. البته گفتنی است که اغلب شرکت های سازنده خانه چوبی پیش ساخته، بیشتر این الوارهای چوبی را از کشورهای خارجی وارد می نمایند. این چوب های خارجی نیز از جنگل های تجدید پذیر و مصنوعی بدست آمده اند. بنابراین این چوب ها، قابلیت بازیابی دارند. به همین علت، امروزه ساخت خانه چوبی پیش ساخته، دوستدار محیط زیست است و ضرری برای طبیعت ندارد.

مراحل ساخت خانه چوبی پیش ساخته

ساخت این خانه های چوبی پیش ساخته، مراحل گوناگونی دارد که متخصصان سازنده ساختمان های چوبی در این گونه فرایندها، باید تمامی این مراحل را به طور دقیق اجرا نمایند. تا سازه چوبی از استاندارد بالایی برخوردار باشد. در اولین مرحله ساخت خانه چوبی پیش ساخته باید برترین و مناسب ترین نوع چوب انتخاب گردد. این کار باید قبل از شروع چارچوب خانه چوبی صورت بگیرد. البته خالی از لطف نیست که این چوب ها، درجه بندی دارند که برای جلوگیری از آسیب دیدگی و پوسته پوسته شدن سازه چوبی بهتر است از چوب درجه یک استفاده گردد.

در دومین مرحله از ساخت خانه چوبی پیش ساخته باید ساخت فونداسیون آن، شروع گردد. این فرایند به صورتی است که باید زمین محل احداث خانه چوبی پیش ساخته، معین گردد. برای این مرحله، حضور مهندسان و متخصصان مجرب این کار، الزامی است. بعلاوه این افراد فعال، پس از انجام فونداسیون، بایستی عایق رطوبتی را برای احداث ساختمان چوبی رعایت نمایند.

در سومین مرحله ساخت خانه چوبی پیش ساخته، باید اجزای اسکلت خانه چوبی به اجرا درآید. این اجزا شامل صفحه آستانه، ناودانی و تیرچه هستند. به طوری که نخستین قطعاتی که در ساخت خانه چوبی پیش ساخته، نصب می شوند، صفحه آستانه است. صفحه آستانه، همان قطعات چوب تحت فشار است که به طور مستقیم به فونداسیون سازه متصل می شوند. صفحه آستانه، سازه چوبی را دربرابر حملات حشراتی مثل موریانه ها و پوسیدگی ناشی از آب و رطوبت، مقاوم می سازند. پس از صفحه آستانه، وقتِ اتصال ناودانی است. ناودانی ها همان میخ های قطعات چوبی به شکل عمودی است. نقش این میخ ها، تشکیل دیوارهای خانه چوبی پیش ساخته است. پس از ناودانی، نوبت به اتصال تیرچه ها می رسد. تیرچه ها به شکل افقی هستند. بهتر است بدانید که ناودانی ها این قابلیت را به سازه های چوبی می دهند تا تیرچه ها روی آن ها قرار بگیرند. نقش تیرچه ها، پشتیبانی از سقف سازه است. بعلاوه در ساختمان های چوبی چند طبقه، تیرچه ها، پشتیبانی کف سازه نیز بر عهده دارند.

هزینه ساخت خانه چوبی پیش ساخته

اغلب چوب های بکار رفته در ساخت خانه چوبی پیش ساخته، از کشورهای خارجی وارد می شوند. بنابراین، به علت نوسانات قیمتی ارز و مسائل مالی در کشور، ساخت این نوع سازه های چوبی، قیمت کمی نخواهد داشت. البته هزینه ساخت آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال: هرچه قدر که از مصالح گران قیمت تر استفاده گردد، قیمت ساخت سازه چوبی نیز بالاتر خواهد بود. بعلاوه نوع دیوارها نیز می تواند به صورت تک لایه یا چند لایه باشند. بعلاوه نوع پوشش سرامیک، کاشی و سقف در فضای داخلی سازه نیز بسیار مهم است. برخی از سازه ها نیز به صورت عایق حرارتی و صوتی ساخته می شوند که با توجه به هزینه ساخت خانه چوبی پیش ساخته نیز متفاوت خواهد بود.

مزایای ساخت خانه چوبی پیش ساخته

یکی از اصلی ترین مزایای ساخت خانه چوبی پیش ساخته، سرعت بالای ساخت و طراحی آن ها است. به همین علت، ساخت آن ها در وقت و هزینه ها، صرفه جویی به عمل می آورد. بعلاوه این خانه ها در شرایط آب و هوایی باران و برف شدید نیز کاربرد بالایی دارند و مقاوم هستند. بعلاوه این ساختمان های چوبی زیبا، دربرابر زلزله، آتش، آب و رطوبت، اشعه های مضر آفتاب و غیره مقاوم هستند.

این روزها مراکز گوناگونی در زمینه طراحی و ساخت انواع خانه های چوبی فعالیت می نمایند. به طوری که یکی از باتجربه ترین آن ها، گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد است. مهندسان و متخصصان سازنده انواع خانه های چوبی در این مرکز، تمامی نکات بنیادی و خاص را در ساخت این ساختمان ها رعایت می نمایند. بهتر است بدانید که تمامی خانه های چوبی ساخته شده به وسیله گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد، از استاندارد و امنیت بالایی برخوردارند. زیرا این خانه ها، تمامی سیستم های اعلام حریق را دارا هستند. بعلاوه تمامی این سازها، از برق کشی استاندارد و اصولی، بهره مند هستند. مهندسان این گروه، تمامی اصول فیزیکی ساختمان را به درستی پیاده سازی می نمایند. به همین علت، دریافت جواز ساخت خانه های چوبی ساخته شده به یاری این گروه، پروژه ای ساده است و در زمانی کوتاه تر انجام می گیرد. شما می توانید برای انجام سفارش، طراحی و ساخت انواع خانه های چوبی به وسیله این شرکت، به سایت http://wooden-villa.com مراجعه نمایید.

منبع: همشهری آنلاین

به "همه چیز درباره ساخت خانه چوبی پیش ساخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ساخت خانه چوبی پیش ساخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید