هزینه انرژی خانوارهای انگلیسی 54 درصد افزایش می یابد، پیش بینی ثبت رکورد تورم انگلستان

به گزارش وبلاگ بهابادی، هزینه انرژی خانوارهای انگلیسی از ماه آوریل دقیقا ماه افزایش مالیات ها، 54 درصد گران و پیش بینی می شود که نرخ تورم نیز رکورد ثبت کند.

هزینه انرژی خانوارهای انگلیسی 54 درصد افزایش می یابد، پیش بینی ثبت رکورد تورم انگلستان

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل وبلاگ بهابادی، پس از اینکه سازمان تنظیم کننده انرژی انگلیسی (Ofgem) اعلام کرد، قیمت انرژی 54 درصد افزایش خواهد یافت، هزینه انرژی برای میلیون ها خانوار انگلیسی از ماه آوریل افزایش می یابد.

به نوشته نیویورک تایمز، این افزایش ناشی از افزایش قیمت گاز در جهان است و دقیقا در ماهی انجام می شود که مالیاتها نیز افزایش می یابد و پیش بینی می شود که نرخ تورم نیز رکورد ثبت کند.

Ofgem اعلام کرد، هزینه سالانه انرژی 54 درصد افزایش می یابد و به 1971 پوند (معادل 2600 دلار) می رسد.

جاناتان برلی، مدیر ارشد اجرایی Ofgem گفت بازار انرژی شاهد افزایش بی سابقه قیمت گاز در جهان بوده است.

به نوشته این گزارش، افزایش قیمت گاز در جهان، بر شرکت های تامین کننده انگلیس نیز تاثیر گذاشته است، به طوری که از ابتدای سال 2021 تا به امروز بیش از 25 شرکت تعطیل شده اند.

یونیت، بزرگترین اتحادیه انگلیس، اعلام کرد، قیمت تازه، بحران هزینه های زندگی را به فاجعه ای برای میلیون ها نفر تبدیل می کند. این امر حداقل یک خانواده از هر چهار خانواده در انگلیس را در فقر سوخت فرو می برد.

این سازمان توضیح داد قیمت تازه ناشی از افزایش بی سابقه قیمت جهانی گاز طی 6 ماه گذشته بوده و قیمت های عمده فروشی در سال گذشته 4 برابر شده است.

پیش از این، راشاتودی طی گزارشی نوشته بود انجمن صنایع فراساحل انگلیس اعلام کرده است در صورتی که میادین گازی فراساحلی تازه در انگلیس توسعه پیدا نکنند، این کشور بسیار بیش از شرایط کنونی نسبت به شوک های قیمتی و رخدادهای ژئوپلتیکی در حوزه انرژی آسیب پذیر خواهد شد.

در حال حاضر انگلیس 47 درصد نیاز خود به گاز را تامین کرده و 31 درصد آن را نیز از طریق خط لوله از اروپا و غالبا از نروژ از طریق واردات تامین می کند. 21 درصد دیگر نیز گاز مایع طبیعی LNG وارداتی است. در سال 2020 روسیه 3.4 درصد گاز مورد نیاز این کشور اروپایی را تامین کره است.

گفته می شود، با بالا رفتن قیمت گاز اوضاع مصرف کنندگان انگلیسی بسیار بد خواهد شد و بسیاری از افراد مجبور خواهند شد بین پرداخت پول گاز یا خرید غذا فقط یکی را انتخاب کنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آمارهای رسمی ماه پیش نشان داد که نرخ تورم انگلیس در ماه دسامبر به بالاترین میزان 30 سال گذشته رسیده ، با این حال دولت جانسون با زهم می خواهد قیمت سبد انرژی خانوارهای انگلیسی را افزایش دهد.

از طرفی، خبرگزاری اسپوتینک نوشت، اتحادیه فولاد انگلیس هم اعلام کرده است، ادامه بحران در انگلیس ممکن است، کارخانه های فولاد این کشو را مجبور کند تا تاسیسات خود را تعطیل کنند و این امر می تواند به تجهیزات آنها صدمه زده و هزینه ها را بالا ببرد و در نهایت به عملکرد زیست محیطی ضعیف تر با انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای منجر شود.

این اتحادیه هشدار داد، افزایش قیمت برق می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را به شدت افزایش دهد و به هرج و مرج در زنجیره تامین منجر شود.

مشکل افزایش هزینه های انرژی، معضل بیشتر کشورهای اروپایی است؛ روزنامه اشپیگل آلمان نیز چند روز پیش گزارش داد که هزینه گاز و گرمایش خانوارهای آلمانی در سال 2021، رشد 107 درصدی را ثبت کرده و هزینه برق هم در این مدت 41 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ب

منبع: خبرگزاری فارس

به "هزینه انرژی خانوارهای انگلیسی 54 درصد افزایش می یابد، پیش بینی ثبت رکورد تورم انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه انرژی خانوارهای انگلیسی 54 درصد افزایش می یابد، پیش بینی ثبت رکورد تورم انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید