نرخ پایین بیکاری سبب کاهش اعتبارات و تسهیلات استان همدان نشده است

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران/همدان معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: نرخ بیکاری پایین استان نه تنها سبب کاهش اعتبارات و تسهیلات در استان نشده بلکه با عملکرد کمی و کیفی تیم اقتصادی استان و هم افزایی مدیران اجرایی و نمایندگان استان اعتبارات و تسهیلات مناسبی برای استان جذب شده است.

نرخ پایین بیکاری سبب کاهش اعتبارات و تسهیلات استان همدان نشده است

مصطفی قربانفر در گفت وگو با وبلاگ بهابادی، با تأکید بر اینکه افزایش نرخ مشارکت با افزایش عرضه نیروی کار و نرخ بیکاری همراه است، اظهار کرد: خوشبختانه در استان همدان نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته 0.9 درصد کاهش داشته که این بیانگر تلاش مسئولان و بخش های اقتصادی استان و حرکت آنان در جهت اهداف سند راهبردی استان است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه محوری وسند توسعه و اشتغال استان، تأکید کرد: در نیمه دوم سال 97 به منظور تهیه سند توسعه راهبردی استان با تأکید استاندار پس از برگزاری چندین نشست به ریاست ایشان با مدبران دستگاه های اجرایی و فرمانداران با هدف رسیدن به نرخ بیکاری اشتغال به 7.1 درصد در سرانجام برنامه ششم توسعه اقتصادی و براساس ظرفیت های هر شهرستان و دستگاه، تعهد ایجاد اشتغال برای سه سال باقیمانده از برنامه مشخص شد و بر این اساس تعهد سال 98 به تعداد 19 هزار و 200 نفر بوده است.

قربانفر آمار اشتغال ایجادی اخذ شده از دستگاه های اجرایی استان در سال 98 را برابر با 25 هزار و 32 نفر دانست و اضافه نمود: اشتغال 20 هزار و 753 نفر توسط دستگاه های اجرایی اعلام شده و مشخصات افراد و محل اشتغال آنها نزد دستگاه های اجرایی موجود است همچنین 4279 نفر اشتغال در بخش مسکن و براساس هر 65 متر ساخت و ساز مازاد بر ساخت وسازهای سال 97 و در حوزه ساختمان های مسکونی که توسط سازمان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اعلام شده است.

وی کاهش 0.9 درصدی نرخ بیکاری در سال 98 نسبت به سال قبل و افزایش نرخ مشارکت اعلامی توسط مرکز آمار ایران را حرکت در جهت ایجاد و توسعه اشتغال توسط دستگاه های اجرایی استان دانست و خاطرنشان کرد: برخی از افراد متأسفانه بدون درنظر دریافت آمار اعلامی توسط مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی آمار در کشور و بدون ارائه نظر علمی و فقط براساس برآورد های ذهنی آمار نرخ بیکاری را اعلام می کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان استان همدان با اشاره به سهمیه اعتبارات و تسهیلات استان ها براساس شاخص هایی از جمله ظرفیت های منطقه ای، جمعیت روستایی و شهری توزیع می شود، بیان نمود: نرخ بیکاری پایین استان نه تنها سبب کاهش اعتبارات و تسهیلات در استان نشده بلکه با عملکرد کمی و کیفی تیم اقتصادی استان و هم افزایی مدیران اجرایی و کنندگان استان اعتبارات و تسهیلات مناسبی برای استان جذب شده است.

قربانفر یادآور شد: اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای استان همدان 3.11 درصد درنظر گرفته شد در حالیکه تعداد بیکاران استان حدود 1.5 درصد بیکاران کل کشور بوده و مساحت و جمعیت استان نیز حدود 2 درصد کشور است اما با تدابیر و کار جمعی مدیران استان و بانک ها به میزان 3.5 درصد اعتبارات روستایی کشور در استان همدان جذب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان در سال گذشته بالاتر از میانگین کشوری بوده به طوریکه این نرخ در استان همدان 45.5 درصد بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته نرخ مشارکت در استان خراسان جنوبی 43.7 و استان فارس 41.1 بوده و این در حالیست که استان همدان دارای نرخ مشارکت حدود 45.5 درصد و نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، شرح داد: با توجه به انتشار نتایج آمار نیروی کار در میانگین چهار فصل سال 1398، همدان پس از استان خراسان جنوبی دومین استان با کمترین نرخ بیکاری کشور اعلام شده است.

قربانفر اضافه نمود: براساس اعلام مرکز آمار ایران یافته ها و نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان های کشور نشان می دهد در سال 1398، استانهای خراسان جنوبی، همدان و فارس به ترتیب با نرخ بیکاری 6.9 ،7.4 و 7.9 کمترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور داشته اند.

وی با بیان اینکه طرح آمارگیری نیروی کار به صورت همزمان در کل کشور توسط مرکز آمار استان بدون دخالت استان ها اجرا و تجزیه و تحلیل می شود، یادآور شد: مقایسه نتایج آمارگیری نیروی کار سال 1398 با دوره مشابه سال قبل با وجود کاهش نرخ مشارکت کل کشور، نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان در سال1398، با افزایش 0.7 درصدی نسبت به سال قبل(44.8) نرخ مشارکت استان به 45.5 درصد رسیده است .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نرخ پایین بیکاری سبب کاهش اعتبارات و تسهیلات استان همدان نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ پایین بیکاری سبب کاهش اعتبارات و تسهیلات استان همدان نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید