راه اندازی دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی در 9 استان

به گزارش وبلاگ بهابادی، محسن جهانشاهی در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد سال 1401 پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی گفت: در حوزه تجاری سازی تا به امروز تعداد 152 هسته فناور، 285 واحد فناور و 37 شرکت دانش بنیان وجود دارد که مبلغ 1,815,636 میلیون ریال عایدی داشته اند.

راه اندازی دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی در 9 استان

رئیس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی اضافه کرد: در حوزه مالکیت فکری تعداد 63 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مجموعه مراکز رشد و پردیس های پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، ثبت اختراع دارند.

وی اعلام کرد: در راستای منویات رهبری و نامگذاری سال 1401، فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین پارک نخستین رویداد ملی در مسیر کشاورزی دانش بنیان را با هدف افزایش ضریب نفوذ فناوری و نوآوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار داده و در بیش از 24 استان در حوزه های زراعت و اصلاح نباتات؛ حفظ نباتات، دام، طیور، شیلات و صنایع وابسته؛ جنگل، مرتع و آبخیزداری؛ فناوری های نوین؛ کشاورزی هوشمند؛ آب و خاک؛ و غیره برگزار کرد. اجرای مرحله دوم رویداد مذکور به شکل متمرکز در محل پارک در نیمه اول سال 1402 در دستور کار می باشد.

جهانشاهی بعلاوه از انعقاد توافقنامه های ایجاد دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در 9 مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ذیل سازمان تات (خراسان رضوی، سمنان، سمنان (شاهرود)، آذربایجان شرقی، همدان، یزد، قم، زنجان، قزوین) در مساحت کل حدود 5/93 هکتار از عرصه و ابنیه در اختیار سازمان تات و اخذ موافقت اولیه برای آن ها از شورای توسعه و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت عتف اطلاع داد.

وی اظهار کرد: در حال انعقاد توافقنامه ایجاد دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در 3 مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (اصفهان، گیلان، گلستان) و در 1 مؤسسه تحقیقاتی ذیل سازمان تات (مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور) و انعقاد تفاهمنامه ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی در چهار مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (مازندران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس) و 2 مؤسسه تحقیقاتی ذیل سازمان تات (مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، مؤسسه تحقیقات باغبانی) و بعلاوه اخذ موافقت اولیه برای آن ها از شورای توسعه و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت عتف هستیم.

جهانشاهی بعلاوه از شناسایی و جمع آوری عناوین کالاها و خدمات حائز شرایط دانش بنیان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی از کلیه مراکز و مؤسسات ذیل سازمان تات و ارسال آن به دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت عتف جهت آنالیز و درج در ویرایش تازه لیست مصوب کالاها و خدمات دانش بنیان به وسیله کارگروه مربوطه در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اطلاع دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه اندازی دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی در 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی در 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید