نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان معین شدند، رقابت رمان اولی ها با برندگان دوره های گذشته

به گزارش وبلاگ بهابادی به نقل از گاردین، لیست اولیه نامزدهای دریافت جایزه ادبیات داستانی زنان از هفت نویسنده بریتانیایی، پنج آمریکایی، یک ایرلندی، یک کانادایی، یک زیمبابوه-آمریکایی و یک نویسنده فرانسوی تشکیل شده است. بعلاوه مانند سال گذشته، یک چهارم کتاب های لیست 2023 را انتشارات مستقل منتشر نموده اند.

نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان معین شدند، رقابت رمان اولی ها با برندگان دوره های گذشته

بیش از نیمی از لیست اولیه نامزدهای جایزه 3 هزار پوندی ادبیات داستانی زنان را 9 رمان اول تشکیل داده اند، از جمله تجاوز اثر لوئیز کندی و من یک هوادار هستم نوشته شینا پاتل. این نویسندگان قرار است با نویسندگان باسابقه ای مثل مگی اوفارل، برنده همین جایزه در سال 2020 برای همنت و باربارا کینگ سالور، برنده این جایزه در سال 2010 برای لوکانا رقابت نمایند. اوفارل سال جاری برای رمان پرتره ازدواج و سالور برای دیوی با موهای مسی در لیست نامزدهای دریافت جایزه ادبیات داستانی زنان قرار گرفته اند.

ناتالی هاینز، لالین پاول و الیزابت مک کنزی که در سال های گذشته نامزد دریافت این جایزه شده بودند، در لیست سال جاری نیز قرار دارند. بعلاوه نام نوویولت بولاوایو و سوفی مکینتاش، نامزدهای دریافت جایزه بوکر در این لیست دیده می گردد.

لیست نهایی شش کتاب، 26 آوریل و برنده نهایی، 14 ژوئن اعلام می گردد. برنده سال گذشته جایزه ادبیات داستانی زنان، روث اوزکی برای چهارمین رمانش کتاب ماهیت و پوچی بود.

همه رمان های انگلیسی زبانی که نویسنده زن دارند، می توانند در جایزه ادبیات داستانی زنان شرکت نمایند. این جایزه در سال 1996 و پس از آن راه اندازی شد که در جایزه بوکر 1991 نام هیچ زنی در لیست نهایی نبود. هدف این جایزه، تجلیل و ترویج ادبیات داستانی زنان به وسیع ترین شکل ممکن به خوانندگان است. اوایل سال 2023 این جایزه، یک جایزه نو با عنوان ادبیات غیرداستانی زنان را بنیانگذاری کرد که میخواهد نخستین برنده خود را در سال 2024 اعلام کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان معین شدند، رقابت رمان اولی ها با برندگان دوره های گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان معین شدند، رقابت رمان اولی ها با برندگان دوره های گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید