معرفی کامل انواع پارتیشن ام دی اف اداری

به گزارش وبلاگ بهابادی، پارتیشن چیست؟

پارتیشن نوعی دیوار کاذب است که فضای یکپارچه انواع ساختمان ها را به بخش های مجزا و کاربردی تقسیم می کند. به علت اینکه پارتیشن هر بخش از ساختمان را با توجه به اهداف مورد نظر، در متراژهای گوناگون تفکیک می کند، نقش مهمی در استفاده بهینه از محیط دارد. دسته بندی کلی پارتیشن ها با توجه به محل مورد استفاده به صورت پارتیشن خانگی و پارتیشن اداری می باشد. انواع پارتیشن ام دی اف اداری که به عنوان برترین نوع پارتیشن های اداری شناخته می شوند، جهت تقسیم فضای ادارات و مکان های رسمی مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی کامل انواع پارتیشن ام دی اف اداری

پارتیشن اداری ام دی اف به خوبی فضا را تقسیم می کند و نظم خاصی را در محیط به وجود می آورد. این نوع پارتیشن در دیزاین دکوراسیون نیز نقش مهمی دارد و بر طراحی و چیدمان آن تاثیر می گذارد. در ادامه این مطلب به معرفی کامل این نوع پارتیشن اداری می پردازیم تا شما با آن به خوبی آشنا شوید.

چرا ادارات به پارتیشن احتیاج دارند؟

خرید پارتیشن اداری به فضای دفتر کار یا اداره، نظم خاصی می دهد. این نوع پارتیشن با تفکیک فضا باعث می شود که محدوده هر کارمندی تعیین شود و ارباب رجوع به راحتی به کارمند مورد نظر مراجعه نماید. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از پارتیشن اداری، حفظ تمرکز کارکنان و جلوگیری از ایجاد تنش می باشد. پارتیشن ها با توجه به جنس، تعداد جداره و ارتفاع از انتقال سر و صدا به سایر بخش ها جلوگیری می کنند و همین امر سبب می شود کارکنانی که احتیاج به تمرکز بالایی دارند، به راحتی به انجام وظایف خود بپردازند.

پارتیشن اداری، طراحی دکوراسیون ادارات را به زیباترین شکل ممکن پیاده سازی می کند. تنوع رنگ، طرح و جنس این پارتیشن ها به مدیران ساختمان های اداری این امکان را می دهد تا از پارتیشنی متناسب با دکوراسیون و عناصر به کار رفته در آن استفاده کنند.

معرفی انواع پارتیشن ام دی اف اداری

مواد اولیه مختلفی برای ساخت پارتیشن اداری وجود دارد اما ام دی اف یکی از برترین جنس ها در این زمینه است. حال که متوجه شدید پارتیشن چیست، بد نیست بدانید که انواع پارتیشن ام دی اف اداری به شکل های گوناگونی ساخته می شوند که در ادامه به آنالیز آنها می پردازیم.

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام دی اف و شیشه دارای اسکلت و پنل هایی از جنس ام دی اف است و از ماده دیگری در ساخت آن استفاده نمی شود. پارتیشن ام دی اف سطحی صاف و یکدست دارد و به خوبی طرح و نقش مورد نظر بر روی آن پردازش می شود. اداراتی که لوگوی مخصوصی دارند می توانند به آسانی لوگو خود را بر روی پارتیشن ها درج کنند تا محیطی کاملا منحصر به فرد و سفارشی سازی شده داشته باشند.

پارتیشن ام دی اف در برابر نفوذ آب، مایعات، حشرات، سوسک ها و قارچ ها مقاوم است و ماندگاری بالایی دارد. تمیز کردن پارتیشن اداری بسیار حائز اهمیت است و سطح ام دی اف با مواد تمیز کننده مناسب، به خوبی تمیز می شود. این نوع پارتیشن با یراق آلاتی از جنس های مختلف ست شده و زیبایی دکوراسیون را افزایش می دهد. ام دی اف عایق حرارت و صدا است و محیط را آکوستیک می کند.

پارتیشن ام دی اف و شیشه

در پارتیشن اداری ام دی اف و شیشه از ام دی اف به عنوان فریم یا اسکلت اصلی و از شیشه برای پوشاندن این اسکلت استفاده می شود. ام دی اف مقاومت پارتیشن را بالا می برد و شیشه زیبایی پارتیشن را می افزاید. انواع پارتیشن ام دی اف اداری که با شیشه ترکیب می شوند، نور را از خود عبور داده و روشنی محیط را افزایش می دهند.

این پارتیشن ها موجب تسلط بیشتر کارمندان بر محیط اطراف می گردند و کنترل شرایط را به برترین نحو فراهم می کنند. این پارتیشن ها ارتباطات معمول در اداره را با کیفیت بالایی پیش می برند و نصب و تمیز کردن آسانی دارند. شیشه به کار رفته در پارتیشن ام دی اف و شیشه، فضا را بزرگتر از میزان واقعی نشان می دهد و برای محیط های کوچک، ایده آل است.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره، قاب هایی یک تکه دارد که بر روی سطح زمین به شکل ایستاده قرار می گیرند. این پارتیشن های ساخته شده از ام دی اف، وزن کمی دارند و به همین علت جابجایی و تغییر دکوراسیون از طریق آنها، آسان است. در طراحی پارتیشن تک جداره از ستون های بسیاری استفاده می شود تا از لغزش پارتیشن بر روی زمین جلوگیری شود. پارتیشن اداری تک جداره تنوع کمتری نسبت به نوع دوجداره دارد و عایق خوبی برای سر و صدا نیست. استفاده از یراق آلات برای این پارتیشن ها امر رایجی نیست و تمامی این موارد باعث کاهش قیمت پارتیشن تک جداره نسبت به نوع دوجداره می شود.

پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره یکی از انواع پارتیشن ام دی اف اداری است که برای ایستادن بر روی زمین به هیچ ستونی احتیاج ندارد. این پارتیشن به علت دوجداره بودن، وزن زیادی دارد و بدون لغزش بر روی زمین قرار می گیرد. این مسئله باعث جابجایی سخت پارتیشن دوجداره شده است. مقاومت و زیبایی پارتیشن دوجداره کم نظیر است زیرا از یک سو سطح بدون ستون و از سوی دیگر، دوجداره بودن پارتیشن، زیبایی و مقاومت خاصی را پدید می آورد.

در بین جداره های این نوع پارتیشن اداری، استفاده از یراق آلاتی مانند کرکره رایج است و سیم های مربوط به شبکه و اتصالات از این بخش رد می شود تا محیط کار منظم و زیبا به نظر برسد. پارتیشن دو جداره فضا را آکوستیک نموده و از انتقال سر و صدا به سایر بخش ها جلوگیری می کند. این پارتیشن اداری معمولا ارتفاع بلندتری نسبت به نوع تک جداره دارد و قیمت آن نیز بیشتر است.

منبع: اتاق

به "معرفی کامل انواع پارتیشن ام دی اف اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل انواع پارتیشن ام دی اف اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید