فعالیت 32 ایستگاه پیش آگاهی مگس زیتون در طارم، جمعیت آفت مگس زیتون در طارم بسیار پایین است

به گزارش وبلاگ بهابادی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت 32 ایستگاه پیش آگاهی مگس زیتون در باغ های شهرستان طارم اطلاع داد و گفت: سال جاری جمعیت آفت مگس زیتون در طارم بسیار پایین است.

فعالیت 32 ایستگاه پیش آگاهی مگس زیتون در طارم، جمعیت آفت مگس زیتون در طارم بسیار پایین است

نبی اله بختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در تبادل نظر با خبرنگار از ،در حال حاضر عملیات ردیابی و پیش آگاهی در مورد کنترل آفت مگس زیتون در دست اجراست و این آفت در زنجان کنترل می گردد.

او با بیان اینکه کنترل آفت ها و بیماری های گیاهی برای تامین امنیت غذایی بسیار مهم است، اضافه نمود: گاهی اوقات عدم کنترل خسارت ناشی از بعضی آفات، موجب از بین رفتن 100 درصد محصول مزارع است.

بختکی اضافه نمود: عملیات ردیابی و پیش آگاهی با حضور 12 کارشناس بخش خصوصی کشاورزی در سطح 20 هزار از باغات زیتون طارم در حال اجرا است.

او ادامه داد: فرایند مبارزه و کنترل آفت مگس زیتون بسیار موفقیت آمیز بوده و خوشبختانه بر اساس آنالیز ها و بازدید های انجام شده از ایستگاه های پیش آگاهی مگس زیتون در این شهرستان جمعیت آفت در اغلب باغات هنوز به نرم مبارزه نرسیده است.

اواظهار کرد: نصب کارت زرد، انجام به موقع عملیات ردیابی و پیش آگاهی و کنترل در راستای مقابله با این آفت موجب شده تا کنون هیچ موردی از خسارت به باغات زیتون این شهرستان گزارش نگردد.

او توضیح داد:ضروری است تا باغداران جهت جلوگیری از خسارت این آفت حتما با هدایت و دریافت مواد و تجهیزات لازم از مرکز جهادکشاورزی نسبت به مبارزه به موقع با این آفت اقدام نمایند.

لازم به ذکر است آفت مگس زیتون افزون بر تغذیه بخش عمده ای از زیتون، با سوراخ هایی که در آن ایجاد می نمایند، زمینه ورود قارچ ها و باکتری ها به درون میوه زیتون را فراهم نموده و سبب له شدگی و پوسیدگی به جامانده میوه و ریختن آن پای درخت می گردد و از طرفی روغنی که از این زیتون های آلوده گرفته می گردد، کیفیت چندان خوبی ندارد.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت 32 ایستگاه پیش آگاهی مگس زیتون در طارم، جمعیت آفت مگس زیتون در طارم بسیار پایین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 32 ایستگاه پیش آگاهی مگس زیتون در طارم، جمعیت آفت مگس زیتون در طارم بسیار پایین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید