سفید برفی با قلب 400 اسبی؛ معرفی مرسدس بنز C43 AMG

به گزارش وبلاگ بهابادی، پس از گذشت حدود یک ماه از معرفی مرسدس SL43 به عنوان یک رودستر لوکس با پیشرانه چهار سیلندر خاص، حال این خودروساز آلمانی در تازهترین محصول اسپرت خود، یعنی نسخه تازه سدان و استیشن C43 AMG، بار دیگر از این پیشرانه مدرن که برگرفته از خودروهای F1 مرسدس است، استفاده کرد.

سفید برفی با قلب 400 اسبی؛ معرفی مرسدس بنز C43 AMG

هر دو مدل فوق به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری خطی مجهز شده اند که از تکنولوژی برق 48 ولتی پشتیبانی می نماید و منطبق بر فناوری توربوشارژر الکتریکی است که مهندسان AMG و تیم فرمول 1 مرسدس، در حال حاضر در اتومبیل های خود از آن استفاده می نمایند.

این قوای محرکه که در ترکیب با یک سیستم هیبریدی ملایم است، قدرتی معادل 416 اسب بخار (402 اسب بخار در حالت استاندارد) داشته و 500 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و حدود 26 اسب بخار قدرت بیشتری را در مقایسه با SL43 (با پیشرانه مشابه) فراوری می نماید. در موتور نو قدرت به وسیله یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می گردد و شتاب صفر تا 100 معادل 4/6 ثانیه را برای C43 به ارمغان می آورد.

نمای روبه رو مرسدس بنز C43 AMG

نمای جانبی مرسدس بنز C43 AMG

نمای عقب مرسدس بنز C43 AMG

قبلی 1 از 3 بعدی

اگر بخواهیم مقایسه ای کوتاه بین این مدل و رقبای اصلی آن یعنی ب ام و M340 و آئودی S4 داشته باشیم باید بگوییم که این دو مدل به ترتیب قدرتی معادل 382 و 349 اسب بخار فراوری می نمایند که کمتر از C43 است.

نوترین آگهی های مرسدس بنز

در بخش طراحی ظاهری و تغییرات استایلی که C43 در مقایسه با نسخه های استاندارد تجربه نموده، می توان از جلوپنجره پانامریکانا به همراه نشان و لوگوی AMG، سپر با فرمی تهاجمی واسپرت به همراه ورودی های هوای بزرگ تر و عناصر تزئینی کرومی، رکاب های AMG، دیفیوزر عقب و دو جفت سراگزوز در هر طرف اشاره نمود که سبب شده تا این مدل کاراکتری تهاجمی، جدی و قدرتمند به خود بگیرد. با توجه به موارد اشاره شده، می توان گفت نسل نو C43 همچون نسل قبلش، تغییرات استایلی جزئی، اما تکاملی و پویا را تجربه نموده است.

نمای داخلی مرسدس بنز C43 AMG

نمای داخلی مرسدس بنز C43 AMG

نمای داخلی مرسدس بنز C43 AMG

نمای داخلی مرسدس بنز C43 AMG

قبلی 1 از 4 بعدی

البته در همین بخش نباید از نشان Turbo Electrified روی گلگیرهای جلو و رینگ های استاندارد 18 و سفارشی 19 و 20 اینچ غافل شد. اما در داخل کابین نیز همچون نمای بیرونی، تغییرات جزئی اما تکاملی بوده که از جمله می توان به جایگاه های اسپرت AMG پوشیده شده با چرم مصنوعی Mercs Artico و دوخت قرمز، کمربند های قرمز جیر و فرمان دی کات D Cut با کنترلرهای تنظیم حالت رانندگی AMG Dynamic Select اشاره نمود.

مرسدس در این مدل نیز از نوترین و آخرین نسخه سیستم اطلاعات و تفریح MBUX خود نیز استفاده نموده است. در خاتمه باید اشاره نمود که هنوز جزئیات قیمت و زمان دقیق عرضه مدل های سدان و استیشن واگن C43 منتشر نشده است، اما انتظار می رود که قیمت نسخه پایه آن از 55 هزار دلار شروع گردد.

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز

منبع: دیوار

به "سفید برفی با قلب 400 اسبی؛ معرفی مرسدس بنز C43 AMG" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفید برفی با قلب 400 اسبی؛ معرفی مرسدس بنز C43 AMG"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید