زندگی آسانژ در زندان لندن بخاطر کرونا در خطر است

به گزارش وبلاگ بهابادی، نامزد و یکی از اعضای گروه وکلای مدافع بنیانگذار ویکی لیکس با انتشار بیانیه ای گفت که زندگی جولیان آسانژ در زندان لندن در شرایط فعلی قرنطینه مرتبط با شیوع کرونا در معرض خطر است.

زندگی آسانژ در زندان لندن بخاطر کرونا در خطر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهابادی، استلا موریس نامزد و از اعضای گروه وکلای مدافع جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس روز گذشته (آدینه) توضیح داد که در شرایط فعلی قرنطینه مرتبط با شیوع کرونا، زندگی آسانژ در زندان لندن در معرض خطر واقع شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، استلا موریس که دو فرزند از آسانژ دارد در بیانیه ای گفت: زندگی شریک من، جولیان آسانژ در معرض خطر شدید است. او در زندان بلمارش محبوس است و کووید-19 در حال شیوع در سلول های زندان است.

وی ادامه داد: جولیان بخاطر خودش، خانواده ما و جامعه ای که همگی ما می خواهیم فرزندان خود را در آن عظیم کنیم، باید هم اکنون آزاد گردد.

موریس که یک وکیل مدافع است، ماه گذشته بیان کرد که در سال 2011 در سفارت اکوادور در لندن با جولیان آسانژ دیدار نموده است و در سال 2017 با آسانژ نامزد نموده است. آن ها دو فرزند پسر گابریل سه ساله و ماکس دو ساله دارند.

آسانژ که به دلیل افشای هزاران سند محرمانه مربوط به جنگ آمریکا و بریتانیا در عراق و افغانستان در معرض خطر دستگیر شدن قرار داشت، به مدت هفت سال در سفارت اکوادور در لندن بعنوان پناهنده به سر می برد و در نهایت اواخر فروردین ماه سال 98 دولت اکوادور پناهندگی سیاسی او را لغو کرد و از پلیس انگلس خواست تا با ورود به سفارت، بنیانگذار ویکی لیکس را دستگیر کند.

بنیانگذار ویکی لیکس حدود یک دهه پیش، هزاران سند محرمانه ای از کشتار غیرنظامیان عراقی توسط بالگرد های ارتش آمریکا و همچنین اسنادی درباره جنگ آمریکا در افغانستان را فاش کرد و همین مسئله خشم آمریکا را برانگیخت و مقام های آمریکایی می گویند که باید در دادگاهی در آمریکا محاکمه گردد و خواهان استرداد آسانژ به اتهام توطئه شده اند و هم اکنون دولت بریتانیا باید درباره استرداد وی به آمریکا تصمیم گیری کند.

با اینحال، گزارشگران بدون مرز هشدار داد که دولت بریتانیا باید در مقابل استرداد جولیان آسانژ به آمریکا مقاومت کند چرا که چنین کاری می تواند در آینده برای همه وبلاگ بهابادی، افشاکنندگان و سایر منابع خبری، سنت خطرناکی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زندگی آسانژ در زندان لندن بخاطر کرونا در خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی آسانژ در زندان لندن بخاطر کرونا در خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید