روسیه: اقدامات آمریکا و ناتو مانعی برای ایجاد دنیا عاری از سلاح هسته ای است

به گزارش وبلاگ بهابادی، نماینده روسیه در شورای امنیت با تأکید اینکه خلع سلاح هسته ای یکی از اولویت های سیاست خارجی مسکو است، گفت: اقدامات آمریکا و ناتو و تهدیدهای واشنگتن علیه بعضی کشورها، ایجاد جهانی عاری از سلاح هسته ای را به تأخیر می اندازد.

روسیه: اقدامات آمریکا و ناتو مانعی برای ایجاد دنیا عاری از سلاح هسته ای است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهابادی به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بیان کرد، تهدیدهای آمریکا علیه تعدادی از کشورها، از جمله روسیه ، رسیدن به هدف ایجاد جهانی عاری از سلاح هسته ای را به تأخیر می اندازد.

نبنزیا شب گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با آمادگی برای کنفرانس بازنگری درباره پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای در سال 2020 تأکید کرد که موضوع خلع سلاح هسته ای یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه است.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: ما نگرانی های بعضی کشورهای غیر هسته ای در رابطه با افزایش الزامات برای تسریع در فرایند خلع سلاح هسته ای را درک می کنیم. بدیهی است که همه عوامل در عرصه امنیت بین المللی و ثبات راهبردی باید در نظر گرفته شوند. این در حالی است که کوشش های ایالات متحده و ناتو در دهه های اخیر و همچنین تهدیدات واشنگتن علیه تعدادی از کشورها از جمله روسیه، فقط دست یابی به هدف ایجاد جهانی بدون سلاح هسته ای را به تأخیر انداخته است.

پیش از این، جان رود معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی بیان کرد که نیروی دریایی آمریکا موشک های هسته ای کم قدرتی را در زیردریایی ها خود به منظور بازدارندگی مخالفان این کشور، از جمله روسیه، مستقر نموده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات گفت: ظهور موشک های دارای کلاهک هسته ای با توان کم در نیروهای راهبردی آمریکا نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده واقعاً آستانه استفاده از سلاح های هسته ای را پایین می آورد تا این امکان را برای خود فراهم کند که در یک جنگ هسته ای محدود با استفاده از این تسلیحات، به پیروزی برسد، هرچند عواقب این اقدام فاجعه آمیز باشد و این جای تاسف دارد.

واسیلی نبنزیا همچنین در این نشست یادآور شد که روسیه در انتظار پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهاد مربوط به تمدید بدون پیش شرط پیمان ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات تهاجمی راهبردی (همان پیمان استارت-3) است.

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید نمود: رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به ایالات متحده پیشنهاد نموده است که پیمان استارت-3 بدون هیچ پیش شرطی تمدید گردد و ما همچنان منتظر پاسخ مقامات واشنگتن به این پیشنهاد هستیم.

لازم به یادآوری است، رئیس جمهوری روسیه در اواخر سال 2019، طی نامه ای دیپلماتیک پیشنهاد تمدید فوری پیمان مربوط به ادامه کاهش و محدود کردن سلاح های تهاجمی راهبری (استارت-3) بدون پیش شرط را به آمریکا داد. به گفته مقامات مسکو، با وجود عدم واکنش مقامات واشنگتن، این پیشنهاد همچنان معتبر و به قوت خویش باقی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه: اقدامات آمریکا و ناتو مانعی برای ایجاد دنیا عاری از سلاح هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اقدامات آمریکا و ناتو مانعی برای ایجاد دنیا عاری از سلاح هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید