آمریکا به معاهده آسمان های باز ملحق نمی گردد

به گزارش وبلاگ بهابادی، یکی از مقام های آمریکایی گفت، واشنگتن به طرف روسی اعلام نموده که به پیمان کنترل تسلیحاتی آسمان های باز دیگر ملحق نمی گردد که به هواپیماهای نظارتی و شناسایی اجازه می دهد تا پروازهایی را بر فراز یکسری از کشورها انجام دهند.

آمریکا به معاهده آسمان های باز ملحق نمی گردد

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا این تصمیم را به همتای روسی خود گفت و گفت: متحدان آمریکا در ائتلاف امنیت غربی ناتو و سایر شرکا از این مساله آگاه شده اند.

آمریکا در نوامبر سال گذشته میلادی با متهم کردن روسیه در نقض این پیمان از آن خارج شد؛ اتهامی که مسکو آن را رد نموده است.

دولت روسیه در ژانویه 2021 گفت که میخواهد تا از این پیمان خارج گردد و در 11 مه قانونی را در این باره به مجلس برای رسمی کردن این خروج ارائه داد. در آن موقع، یکی از سخنگوهای کرملین گفت که یک علت برای این کار این است که آمریکا هنوز می تواند اطلاعات مورد نیازش را به وسیله متحدانش در ناتو به دست بیاورد.

در همین حال، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (آدینه) با اشاره به اینکه واشنگتن فرصتش را در شرکت برای تقویت امنیت در اروپا از دست داده، به اسپوتنیک گفت: روسیه بابت تصمیم آمریکا در عدم پیوستن مجدد به معاهده آسمان های باز ناامید است اگرچه این اقدامی قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: تصمیم آمریکا برای عدم بازگشت مجدد به این پیمان درست پیش از یک نشست در سطح عالی ناامید نماینده است. این تصمیم قابل پیش بینی بود. مطمئنا ما را شادمان نکرد چون آمریکا فرصتش را برای یک شراکت مثبت در تقویت امنیت اروپا از دست داد. آنها همچنان اتهامات بی پایه و اساسی را علیه ما مطرح می نمایند که بارها به آن واکنش نشان داده ایم.

وی ادامه داد: البته که این مرحله به ایجاد شرایط مناسب برای بحث در خصوص مسائل کنترل تسلیحات در نشست رهبران یاری نمی کند. با این حال، من می خواهم تأکید کنم که با وجود اهمیت زیادی که برای کنترل تسلیحات وجود دارد، جلسه رهبران تا آنجا که من می دانم بر روی یک برنامه بسیار گسترده تر تمرکز دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آمریکا به معاهده آسمان های باز ملحق نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به معاهده آسمان های باز ملحق نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید