رباتی که چهره افراد را تشخیص می دهد!

به گزارش وبلاگ بهابادی، به تازگی تصاویر و ویدئو های تازهی از ربات خانگی تازه آمازون Astro منتشر شده است که عملکرد این ربات را نشان می دهند. در ویدئوی منتشر شده از Astro، این ربات پس از تقاضای صاحب ربات، یک نوشیدنی برای او می آورد.

رباتی که چهره افراد را تشخیص می دهد!

به گزارش وبلاگ بهابادی، در این ویدئو به ربات گفته می گردد که Celeste را پیدا کن و ربات در حالی که با چشمان باز به اطراف نگاه می نماید و صفحه اش را کج می نماید، این فرمان را اجرا نموده و فردی که از او تقاضای نوشیدنی نموده بود را پیدا می نماید. ربات در حالی که به این فرد نگاه می نماید، روی صفحه خود سلام Celeste را نمایش می دهد.

متیو نریم یک معلم در فلوریدا، در مورد تجربیات خود با Astro به بلومبرگ گفت: دوست دارم ربات را به وسیله تلفن خود کنترل کنم و سگ خود را با آن اذیت کنم. او بعلاوه از Astro می خواهد وقتی در خانه است، در پی او بیاید و به عنوان یک نمایشگر هوشمند قابل حمل الکسا عمل کند که می تواند نوشیدنی ها را در محفظه بار خود حمل کند. نریم می گویند:دوستان و خانواده من به من می خندند و می گویند این وسیله چگونه در پی تو می آید. او می گوید مشکلاتی را نیز در این ربات مشاهده نموده است. از جمله گیج شدن ربات هنگام جستجوی پایه شارژ خود در هر زمانی که نزدیک پله ها باشد. خوشبختانه این ربات تا بحال خود را از پله ها پایین نینداخته است، اما گزارش هایی که هنگام معرفی این ربات برای اولین بار منتشر شد نشان می داد که ممکن است این کار را انجام دهد.

Astro که در سپتامبر 2021 معرفی گردید، اولین ربات خانگی آمازون است و در حال حاضر با قیمت 999 دلار به فروش می رسد. اما سخنگوی شرکت پاتریک سانتوچی خاطرنشان کرد که بازخورد های مثبتی از این ربات دریافت نموده ایم و هنوز خیلی زود است که بگوییم این دستگاه چه زمانی به طور گسترده در دسترس خواهد بود. Astro یک ربات مجهز به دوربین روی چرخ است. با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی آن می توانید به نمای زنده فید ویدیویی آن دسترسی داشته باشید، حرکات آن را از راه دور کنترل کنید، و به وسیله بلندگو ها و میکروفون های آن صحبت کنید و گوش دهید. این ربات می تواند به عنوان یک ربات امنیتی در خانه عمل کند و و در صورت مشاهده یک فرد ناشناس برای صاحب خود هشدار ارسال کند.

با پرداخت 20 دلار در ماه امکان دسترسی به ویدئو های 60 روز گذشته را خواهید داشت و می توانید ربات را برای گشت زنی مستقل و آنالیز رویداد هایی که شناسایی می نماید برنامه ریزی کنید. Astro می تواند چیدمان خانه را یاد بگیرد و از دستورات برای رفتن به یک اتاق خاص اطاعت کند. بعلاوه می تواند چهره ها را تشخیص دهد و وسایلی که دریافت می نماید را به شخص خاصی تحویل دهد. این ربات امکان پخش موسیقی، نمایش آب و هوا و پاسخ دادن به سوالات را نیز دارد. این ربات به وسیله دوربین 5 مگاپیکسلی امکان تماس تصویری را فراهم می نماید و بعلاوه دارای برنامه هایی برای کار با لوازم جانبی شخص ثالث جهت ثبت داده هایی مانند فشار خون می باشد. آمازون این ربات را بعنوان یک محصول مفید برای مراقبت از راه دور افراد مسن با استفاده از سرویس نو Alexa Together معرفی می نماید.

منبع: theverge

منبع: فرارو

به "رباتی که چهره افراد را تشخیص می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که چهره افراد را تشخیص می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید