دیواره مرجانی بزرگ استرالیا

به گزارش وبلاگ بهابادی، در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی استرالیا سفری به این کشور خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام دیواره مرجانی بزرگ را مورد آنالیز قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

دیواره مرجانی بزرگ استرالیا

دیواره مرجانی به مجموعه عظیمی از صخره های مرجانی گفته می گردد که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته است. دیواره بزرگ مرجانی بزرگ ترین مجموعه صخره های مرجانی در جهان به شمار می آید.

از هزاران سال پیش تا به امروز این جهانی باشکوه زیر آب با رنگ های درخشانش پناهگاه موجودات مجذوب نماینده اعماق اقیانوس است اما بالا رفتن غیر طبیعی و سریع دمای زمین این زیست بوم گسترده را در معرض تهدید قرار داده است. شخصی به نام پنی واکر که سال های سال درباره حیات در زیر اقیانوس ها مطالعه کرده هر چیزی که درباره این دیواره ضروری است بدانید را با شما در میان گذاشته است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • برج سیدنی استرالیا
  • ساحل صدف استرالیا
  • ساحل مانلی سیدنی استرالیا
  • هزینه مهاجرت به استرالیا
  • شرایط مهاجرت به استرالیا

دیواره مرجانی بزرگ برای خیلی از بازدید نمایندگان استرالیا، تعطیلاتی با شکوه و عالی، تنها در دیدن سواحل گولد کوستخلاصه خواهد شد. با اینکه شهر های بزرگ استرالیا به دلیل داشتن کافه و رستوران های خوب، فروشگاه های مجلل و پیاده روی ساحلی بسیار مشهور شده اند اما مجذوب نمایندهیت اصلی در یک جای بکر یعنی شمال مرز نیو ساوت ولز است.برای آن دسته از افرادی که از ادلاید و سیدنی خسته شده اند و در پی مجذوب نمایندهیتی نو در استرالیا هستند، بازدید از دیواره بزرگ مرجانی در این پنج جزیره می تواند تجربه ای بسیار هیجان انگیز باشد.

پنج جزیره دیواره بزرگ مرجانی استرالیا عبارتند از:

  • جزیره هرون

    جزیره هیمن

    جزیره بدارا

    جزیره لیزارد

    جزیره همیلتون

جزیره هرون

هرون، جنوبی ترین جزیره در دیواره بزرگ مرجانی است که به دلیل تخم گذاری لاک پشت های دریایی، غواصی و جاذبه های گردشگری فراوان مشهور شده است. سالانه از ماه نوامبر تا مارچ، لاک پشت هایی که گذشتهاً سر از تخم بیرون آورده اند، به سوی دریا می روند. در این زمان است که مسافران برای دیدن این واقعه با شکوه، به این جزیره آمده و به مدت چند روز، نخستین سفر لاک پشت ها از خشکی به دریا را از نزدیک دیدن می نمایند.

جزیره هیمن

هیمن که شمالی ترین جزیره در جزایر ویتساندی است، محبوب ترین این جزایراست. این محل گردشگری، مدتی برای تعمیرات و نو سازی تعطیل بود ولی در نخستین روز آوریل 2014 بازگشایی شد.داشتن امکاناتی مانند اجرا غواصی اختصاصی، تور ها آبی , مهمان ها و گردش با هلیکوپتر هنگام بازدید از این دیواره می توانند زندگی دریایی را از نزدیک ترین فاصله ممکن دیدن نمایند،که مجذوب نمایندهیت اصلی این جزیره است.

جزیره بدارا

این جزیره که در نزدیکی کوئینزلند واقع شده است، گلچینی از قابلیت ها جزایر گوناگون را دارا است.افرادی که قصد بازدید از این جزیره را دارند باید به این نکته توجه نمایند که این تفرجگاه تنها 7 اتاق و ظرفیت 14 مهمان را دارد. دسترسی به این جزیزه با هلیکوپتر امکان پذیر است و مدت زمان پرواز از بریزبن تا این مکان سرگرمیی، 2 ساعت است.

جزیره لیزارد

این جزیره، محبوب علاقه مندان غذا است. مسافران در این جزیره قادر اند تا هرجایی از سواحل این جزیره را برای میل کردن غذا انتخاب نمایند یا اینکه با قایق یا کشتی به نقطه دلخواه خود در داخل دریا بروند و در آن جا از غذا های خوشمزه رستوران ها، نهایت لذت را ببرند. کاپتان کوک در سال 1770، نام این جزیره را ثبت کرده است.

جزیره همیلتون

بازدید از همیلتون، معنا واقعی سرگرمی و ماجراجویی است.شما می توانند با لاک پشت ها شنا نمایند، با دلفین ها بازی نمایند و البته رسوبات مرجانی چند صد ساله را ببینند. به عنوان شرقی ترین جزیره در گروه ویتساندی، این جزیره محلی مناسب برای دریا نوردی و قایقرانی است.امکان دسترسی به کوآلیا و دیگر مکان های سرگرمیی همیلتون به وسیله پرواز هوایی از بیشتر شهر های استرالیا موجود است و مسافران در صورت تمایل می توانند از شوت هاربر و ساحل ایرلی با استفاده از کشتی به همیلتون بروند.

منبع: تاپ تراول

به "دیواره مرجانی بزرگ استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیواره مرجانی بزرگ استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید