خبرنگاران 35 موقوفه در اردستان احیا شد

به گزارش وبلاگ بهابادی، کاشان- خبرنگاران- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: 35 موقوفه از ابتدای امسال تا کنون در این شهرستان احیا شده است.

خبرنگاران 35 موقوفه در اردستان احیا شد

به گزارش وبلاگ بهابادی، علی مبشری روز سه شنبه در نشستی با وبلاگ بهابادی بیان نمود: 46 سند تک برگی امامزاده ها و رقبه های شهرستان اردستان در امسال دریافت شد که از این تعداد 12 مورد تبدیل سندهای قدیمی به تک برگ و 34 مورد نیز رقبه ها و موقوفه های بدون سند بودند که با همکاری اداره های ثبت اسناد و بنیاد مسکن سنددار شدند.

وی به تمدید 225 سند اجاره رقبه ها و تنظیم 25 سند اجاره جدید اشاره نمود و اضافه نمود: 10 پرونده حقوقی در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و احتمال می رود تا سرانجام سال به 200 فقره افزایش یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: عظیم ترین موقوفه این شهرستان، امیرجمله نیز که به تنهایی 201 رقبه دارد، متولی پیدا نموده است و در آمد آن متعلق به نجف اشرف است.

وی اضافه نمود: شهرستان اردستان 64 بقعه و امامزاده دارد که طرح جامع 23 امامزاده تهیه شده، عملیات عمرانی در 6 امامزاده در حال انجام است و عملیات عمرانی در هفت امامزاده با اعتبار بیش از 20 میلیارد ریال از محل یاری های نیکوکاران به سرانجام رسیده است.

مبشری در ادامه به دهه وقف (23 مهر تا 8 آبان) اشاره نمود و گفت: همزمان با این دهه نشست های تخصصی در زمینه علم و فناوری، کاهش آسیب های اجتماعی و آنالیز مسائل بهداشتی به صورت مشترک با دستگاه های ذی ربط خواهیم داشت و برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم در امامزادگان از دیگر برنامه ها به این مناسبت است.

443 موقوفه با یک هزار و 200 رقبه در شهرستان اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 35 موقوفه در اردستان احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 35 موقوفه در اردستان احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید