ب ام و با آهنگساز مشهور قایق می سازد!، عکس

به گزارش وبلاگ بهابادی، ایسنا نوشت: آب سُر (hydrofoil) شناوری تندرو است که پس از رسیدن به سرعت معین با استفاده از باله ها یا تیغه هایی که از زیر آن بیرون می آید، بدنه اش از سطح آب بلند می گردد. هنگامی که این قایق به سرعت لازم برسد و نیروی کافی برای بلند شدن آن از سطح آب وجود داشته باشد، قایق به حالت باله ران (foilborne) درمی آید، یعنی بدنه قایق از آب جدا می گردد و قایق بر روی باله هایش حرکت می نماید.

ب ام و با آهنگساز مشهور قایق می سازد!، عکس

شرکت بی ام و که در سال 1916 تأسیس شد، خود را به عنوان یکی از برندهای پیشرو خودرو در دنیا تثبیت نموده که به ساخت وسایل نقلیه ممتاز با فناوری پیشرفته و طراحی نوآورانه شناخته شده است.

این خودروساز آلمانی با ترکیبی خیره نماینده از مهارت طراحی و فناوری پیشرفته، از جدیدترین محصول خود که یک آب سُر (هیدروفویل) الکتریکی به نام آیکون (Icon) است، رونمایی نموده است.

آب سُر (hydrofoil) شناوری تندرو است که پس از رسیدن به سرعت معین با استفاده از باله ها یا تیغه هایی که از زیر آن بیرون می آید، بدنه اش از سطح آب بلند می گردد. هنگامی که این قایق به سرعت لازم برسد و نیروی کافی برای بلند شدن آن از سطح آب وجود داشته باشد، قایق به حالت باله ران (foilborne) درمی آید، یعنی بدنه قایق از آب جدا می گردد و قایق بر روی باله هایش حرکت می نماید.

این قایق متمایز که با همکاری گروه طراحی شرکت بی ام و و یک شرکت قایق ساز آلمانی به نام تاید (TYDE) و بعلاوه هانس زیمر، آهنگساز برنده جایزه اسکار ساخته شده است، از قلمرو تخیل بیرون آمده و اولین حضور خود را در زندگی واقعی در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن رقم می زند.

هانس زیمر آهنگساز فیلم های مهم و دیدنگرپسندی مانند شیر شاه، اینتراستلار و اینسپشن است.

آیکون با طراحی شیک خود وعده می دهد که هم علاقه مندان به آب و هم افراد مشهور را مجذوب خود کند.

معماری آیکون با الهام از عناصر یک هواپیما، در عین حال شبیه به یک قایق سنتی به نظر می رسد. این قایق لوکس دارای یک نشیمن شیشه ای بزرگ است که بین بدنه سبز رنگ و سقف آن قرار گرفته است.

قرارگیری متقارن باله عقب بلند و بدنه، تمایز فریبنده ای را در برابر عدم تقارن مسحورنماینده وسط آن ایجاد می نماید.

به گفته بی ام و، طراحی بیرونی آیکون با پنجره های وسیعی که منظره ها پانوراما را ارائه می دهند، تجربه یک قایق سواری عالی را رقم می زند.

طراحی مثلث گونه از قسمت دماغه به سمت عقب، ورودی بزرگی به عرض 4.5 متر به اتاقک این قایق ایجاد می نماید، فضایی مجلل که با شیشه ها از کف تا سقف پوشانده شده است.

طراحی اتاقک آیکون به گونه ای است که نور طبیعی را از پنجره ها به داخل سرازیر می نماید، در حالی که صندلی های آن 360 درجه می چرخند تا بتوانید از همه زوایا منظره ها را دیدن کنید.

برای راهنمایی این قایق لوکس نیز یک مرکز فرماندهی دیجیتال پیشرفته جایگزین یک فرمان دریایی سنتی شده است.

یک نمایشگر لمسی بزرگ 32 اینچی که روی سیستم عامل BMW 8 اجرا می گردد، کنترل های بصری و مشتق شده از خودروهای این شرکت را ارائه می دهد. ارائه اطلاعات به صورت دیجیتالی و دریافت دستورات صوتی نیز احساس در جاده بودن را در حالی سوار بر یکی از خودروهای برقی بی ام و هستید، القا می نماید.

لازم به ذکر است که شش باتری مدل BMW i با ظرفیت کلی 240 کیلووات ساعت انرژی، آیکون را تامین می نمایند.

همراه با هیدروفویل های کاهنده اصطکاک و دو موتور 100 کیلوواتی، آیکون 14 متری می تواند تا 93 کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند و به حداکثر سرعت 30 گره (56 کیلومتر در ساعت) برسد و در سرعت 24 گره (44 کیلومتر در ساعت) در حالت کروز قرار گیرد.

علاوه بر تمام این ویژگی هایی که گفته شد، هانس زیمر آهنگساز مشهور که سابقه ای طولانی در همکاری با بی ام و دارد، یک موسیقی متن را برای سفر با آیکون ساخته است که مسافران می توانند به وسیله سیستم Dolby Atmos از آن در طول دریانوردی خود لذت ببرند.

شرکت بی ام و می گوید، همین طور که هیدروفویل برقی آیکون آب های کن را زینت می بخشد، به عنوان شاهدی بر تعهد این شرکت برای پیش بردن مرزهای نوآوری و کارایی، آمیخته با تجمل عمل می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ب ام و با آهنگساز مشهور قایق می سازد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و با آهنگساز مشهور قایق می سازد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید