بلیط پرواز برای سفرهای داخلی را چگونه می توانیم تهیه کنیم؟

به گزارش وبلاگ بهابادی، اولین کار بعد از برنامه ریزی و تعیین کردن مقصد سفر، تهیه بلیط هواپیما است. تا چند سال پیش باید از چند روز قبل در پی بلیط هواپیما به مقصد سفر به آژانس های مسافرتی یا ایرلاین های هواپیمایی به صورت حضوری مراجعه می کردیم. اما در حال حاضر به لطف پیشرفت تکنولوژی تنها با چند کلیک ساده روی سیستم یا با گوشی همراه می توانید در آن واحد به غیر از اطلاع از زمان و هزینه پرواز از نوع ایرلاین، نوع کلاس پروازی و مقایسه قیمت ها آگاه شوید و با قیمت مناسب بلیط پرواز را بخرید. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره نحوه تهیه بلیط پرواز برای سفرهای داخلی بیشتر بدانید.

بلیط پرواز برای سفرهای داخلی را چگونه می توانیم تهیه کنیم؟

تهیه بلیط پرواز برای سفرهای داخلی

برای تهیه بلیط پرواز برای سفرهای داخلی از دو طریق حضوری و غیرحضوری (به وسیله سایت و اپلیکیشن) می توانید اقدام به رزرو بلیط کنید.

خرید حضوری بلیط هواپیما - بلیط پرواز برای سفرهای داخلی

اگر قصد خرید حضوری بلیط هواپیما دارید بهتر است با مراجعه به شرکت های مسافرتی یا دفاتر ایرلاین بلیط پرواز سفر خود را تهیه کنید، اما این کار احتیاج به صرف وقت و هزینه زیاد دارد. بعلاوه در خرید حضوری بلیط هواپیما، امکان نمایش همه پروازها برای شما وجود ندارد و فقط به صورت محدود می توانید از لیستی که شرکت در اختیار شما قرار می دهد بلیط خود را انتخاب کنید.

خرید غیرحضوری بلیط هواپیما

در خرید غیرحضوری بلیط هواپیما می توانید هر جا که هستید بلیط خود را از سایت های معتبر بخرید. برای این کار فقط کافی است با گوشی یا سیستم به اینترنت وصل شده و در سایت یا اپلیکیشن شرکت های مسافرتی بلیط هواپیما را جستجو کنید. در تهیه بلیط پرواز برای سفرهای داخلی به صورت آنلاین علاوه بر کاهش زمان و هزینه می توانید به طور گسترده به تمام پروازهای داخلی مقصد دسترسی داشته باشید و با مقایسه قیمت، نوع هواپیما، نوع ایرلاین و بسیاری موارد دیگر بلیط مناسب خود را با کیفیت بالا تهیه کنید.

رزرو بلیط هواپیما آنلاین

برای رزرو بلیط هواپیما آنلاین کافی است به اینترنت وصل شوید و در سایت ایرلاین یا شرکت هواپیمایی به جستجو بلیط پرواز داخلی بپردازید. جستجو و انتخاب بلیط هواپیما بسیار آسان است، فقط کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

جستجو و انتخاب بلیط هواپیما - بلیط پرواز برای سفرهای داخلی

برای جستجو بلیط هواپیما ابتدا وارد سایت مورد نظر شده و یک طرفه یا دوطرفه بودن بلیط، تاریخ حرکت، مبدا و مقصد سفر و تعداد مسافران را انتخاب نموده و جستجو بلیط هواپیما را بزنید . بعد از آن تمام پروازهای موجود در زمان معین شده به همراه نوع کلاس پروازی، نوع هواپیما، نوع ایرلاین، ساعت پرواز از مبدا و ساعت رسیدن به فرودگاه مقصد و بعلاوه قیمت بلیط نمایش داده می گردد که می توانید بعد از مقایسه تمام بلیط های موجود، بلیط خود را با قیمت مناسب پیدا نموده و روی گزینه انتخاب زده و وارد مرحله ورود معینات فردی شده و در آخر پرداخت را انجام دهید.

آدرس ایمیل معتبر

قدم بعدی برای خرید اینترنتی بلیط پرواز داشتن آدرس ایمیل معتبر است، چون بعد از خرید بلیط، معینات شما به آدرس ایمیل وارد شده در سایت ارسال می گردد. به همین علت بهتر است معینات آدرس ایمیلی که وارد می کنید فعال باشد تا هنگام خرید بلیط هواپیما به مشکل نخورید.

دارا بودن کارت بانکی با رمز پویا

همواره برای خرید اینترنتی احتیاج به یک کارت بانکی با رمز پویا است، حتما احتیاجی نیست که کارت بانکی به نام خود شخص باشد و می توانید با هر کارت بانکی که دارای رمز پویا فعال است خرید بلیط هواپیما را انجام دهید.

دریافت بلیط پرواز

بعد از وارد کردن معینات فردی، ساعت و تاریخ پرواز، نوع بلیط و پرداخت هزینه، بلیط پرواز شما به حساب ایمیل معتبری که در قسمت معینات وارد نموده اید ارسال می گردد و در نهایت شما می توانید کارت پرواز خود را در فرودگاه یا به صورت آنلاین دریافت کنید.

قوانین کنسلی بلیط پرواز داخلی

یکی از مهم ترین نکات بعد از تهیه بلیط پرواز برای سفرهای داخلی دانستن قوانین کنسلی بلیط پرواز داخلی است. در بعضی مواقع افراد بعد از خرید بلیط به علت مسائل غیر قابل پیش بینی قادر به سفر کردن در زمان انتخاب نموده نیستند و مجبور به کنسل کردن سفر می شوند. شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما فقط در بلیط پرواز سیستمی امکان پذیر است و در بلیط چارتری به علت اینکه با قیمت کمتری و در زمان نزدیک به پرواز ارائه می گردد امکان کنسلی وجود ندارد. اما در بلیط های سیستمی به علت اینکه از دو تا سه هفته قبل امکان خرید بلیط به مقصد با قیمت بالاتر فراهم است، در هر زمان می توانید بلیط را کنسل نموده و هزینه بلیط را با پرداخت کنسلی دریافت کنید.

نکات مهم در سفر با هواپیما - بلیط پرواز برای سفرهای داخلی

از نکات مهم در سفر با هواپیما به همراه داشتن کارت شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) هنگام تهیه بلیط پرواز برای سفرهای داخلی است، چون در صورت نداشتن مدارک شناسایی معتبر کارت پرواز صادر نخواهد شد.

برای کاهش هزینه در هنگام خرید بلیط هواپیما نوع ایرلاین، نوع پرواز، ساعت و تاریخ پرواز را با سایر ایرلاین ها مقایسه کنید تا از کمترین قیمت بلیط پرواز آگاه شوید.

قبل از تهیه بلیط پرواز، از اندازه بار مجاز اطلاع داشته باشید، چون گاهی اوقات ممکن است اندازه بار مجاز ایرلاین ها با یکدیگر متفاوت باشد.

بهتر است در رفتن به فرودگاه وقت شناس باشید و حداقل یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا کارهای مربوط به پرواز مثل دریافت کارت پرواز و تحویل چمدان را انجام دهید.

بعضی ایرلاین ها و سیستم های هواپیمایی امکان صدور کارت پرواز را به صورت آنلاین فراهم نموده اند که می توانید با وارد کردن شماره مسافر و انتخاب صندلی، کارت پرواز خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنید و از آن پرینت بگیرید .

حرف آخر درباره بلیط پرواز برای سفرهای داخلی

تهیه بلیط هواپیما اصلی ترین و مهم ترین مرحله قبل از سفر است که در بودجه سفر نقش مهمی دارد. بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما درباره نحوه رزرو آن اطلاعات مناسبی داشته باشید تا هنگام تهیه بلیط پرواز برای سفرهای داخلی یا خارجی با مشکل روبرو نشوید. بعلاوه در حال حاضر تهیه بلیط هواپیما به صورت آنلاین بسیار راحت است و امکان آنالیز و مقایسه وجود دارد که در این صورت می توانید با هزینه مناسب برترین بلیط را تهیه کنید.

منبع: الی گشت

به "بلیط پرواز برای سفرهای داخلی را چگونه می توانیم تهیه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط پرواز برای سفرهای داخلی را چگونه می توانیم تهیه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید