بازیگر معروف تونسی سریال سلمان فارسی درگذشت

به گزارش وبلاگ بهابادی، هشام رستم بازیگر سرشناس تونسی که در سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری نیز نقش آفرینی نموده بود، دیروز درگذشت.

بازیگر معروف تونسی سریال سلمان فارسی درگذشت

به گزارش ایرنا به نقل از الاهرام، وزارت فرهنگ تونس اعلام نمود هشام رستم بازیگر تونسی که در فیلم های بین المللی چون بیمار انگلیسی و سریال سلمان فارسی بازی نموده بود دیروز سه شنبه در 75 سالگی درگذشت.

دلیل درگذشت وی طبیعی اعلام شده است. رستم که به عنوان تاثیرگذارترین بازیگر تونسی نسل خود شناخته می گردد، از وقتی در فرانسه تحصیل می کرد آغاز به بازیگری کرد و به عنوان مجری در تئاتر ملی مردم کار کرد.

او اواسط دهه 1970 وارد سینما شد و در ده ها فیلم تونسی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی جلوی دوربین رفت.

فیلم کمدی پاپاراتزی در سال 1998 ساخته الن بربریان و درام طلای سیاه ژان ژاک آنو در سال 2011 که در تونس فیلمبرداری شدند از جمله این فیلم ها هستند.

او نخستین بار در جشنواره فیلم کن 1989 در بخش نوعی نگاه با فیلم نعل اسب های طلایی دیده شد.

رستم سال 1988 به زادگاهش بازگشت و در مجموعه ای از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی داخلی نقش آفرینی کرد. وی در دو فصل مدیریت جشنواره تئاتر کارتاژ را نیز برعهده داشت.

رستم به لطف پدربزرگ مادری اش که او را مدام به تماشا نمایش می برد از کودکی به بازیگری علاقه مند شد. وی که در خانواده ای ترک تبار در لامارسای تونس متولد شده بود، مدرک دانشگاهی اش را از کالج صدیقی تونس دریافت کرد و برای تکمیل تحصیلاتش راهی فرانسه شد و در رشته ادبیات از دانشگاه سوربن پاریس فارغ التحصیل شد و چند سال هم آنجا اقامت گزیده بود.

منبع: فرارو

به "بازیگر معروف تونسی سریال سلمان فارسی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر معروف تونسی سریال سلمان فارسی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید