ارائه بهترین خدمات چاپ کتاب با سلطان چاپ

به گزارش وبلاگ بهابادی، چاپ کتاب چه اهمیتی در جامعه دارد؟

خبرگزاری خبرنگاران- ما در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی را درمورد چاپ کتاب های مختلف، شابک و فیپا در اختیار شما قرار بدهیم؛

ارائه بهترین خدمات چاپ کتاب با سلطان چاپ

یکی از مهمترین مسائلی که جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشد چاپ کتاب است. مطالعه کتاب های مختلف باعث می گردد که سطح اطلاعات در زمینه های مختلف افزایش پیدا کند. از زمان های گذشته تا به امروز توجه به کتاب و مسائل کتاب خوانی در میان مردم اهمیت ویژه ای داشته است و تا به امروز نیز این مساله در میان مردم ادامه داشته است. با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب خوانی امروزه کتاب های مختلفی با موضوعات مختلف و بعلاوه شکل های متفاوتی به چاپ می رسند و به وسیله مخاطبان خریداری می گردد. ناشران کتاب ها نیز سعی می نمایند که برترین کتاب ها را در سطح جامعه نشر دهند که در میان مردم مقبول تر باشد و توجه مخاطبان را بیشتر جلب کند.

چاپ کتاب های مختلف

امروزه در سطح جامعه کتاب های مختلفی در زمینه ها و موضوعات متفاوت به چاپ می رسند که هرکدام می تواند اطلاعات مختلفی را به مخاطبان خود ارائه دهد. از جمله موضوعات مختلفی که کتاب های زیادی برای آن ها به چاپ می رسد کتاب های مربوط به درس و مسائل درسی را می توان اشاره نمود. علاوه بر این کتاب های مختلفی به صورت رمان، کتاب های شعر و داستان های کوتاه، و ... در تمام نقاط دنیا به چاپ می رسند که هرکدام مخاطبان خاص خود را دارند. با توجه به این مساله می توان به چاپ کتاب های مختلف توجه ویژه ای داشت که چاپخانه های مختلفی که در سراسر کشور وجود دارند به این مساله رسیدگی می نماید و کتاب های مختلف را به چاپ می رسانند. سلطان چاپ یکی از معتبرترین سایت های مربوط به چاپ کتاب است سعی دارد که اطلاعات خوبی را در خصوص چاپ کتاب در اختیار شما قرار بدهد.

شابک چاپ کتاب

زمانی که کتاب های مختلف در مراکز مختلف به چاپ می رسند مساله شناسنامه داشتن کتاب اهمیت پیدا می نماید. به گونه ای که معمولا صاحبان کتاب ترجیح می دهند که کتاب ها به گونه ای به چاپ برسند که بتوان آن را به صورت سیستماتیک مورد آنالیز قرار داد و به وسیله آن می توان کتاب را پیگیری نمود. شابک یکی از مهمترین نکاتی است که از آن می توان به عنوان مجوز کتاب استفاده کرد. شابک به صورت شماره ای است که انتشاراتی های مختلف آن را از خانه کتاب دریافت می نمایند و بر روی کتاب هایی که به انتشار می رسانند به کار می گیرند. شابک هایی که بر روی کتاب ها استفاده می شوند از یک الگوی خاص تشکیل می شوند که مجموعه ای از شماره ها، الگوی مخصوص شابک را ایجاد می نمایند. این اعداد از 13 رقم تشکیل شده اند که بخشی از آن بر اساس بعضی قواعد ثابت هستند و بخشی از آن نیز بر اساس شرایط تغییراتی خواهد داشت. برای مطالعه مقالات بیشتر در رابطه با شابک و چاپ کتاب می توانید به وبلاگ سلطان چاپ مراجعه کنید.

شماره گذاری شابک در ایران

همانگونه که اشاره شد شماره شابک ار تعدادی ارقام تشکیل شده است که از این شماره بر روی کتاب های چاپ شده استفاده می گردد در کشور ایران سه رقم 964 در شماره های شابک ثابت است و در تمامی شماره های شابکی که بر روی کتاب های چاپ شده استفاده می گردد این شماره ثابت است که نشان دهنده کتاب های چاپ شده در کشور ایران است. بخش دیگری از این شماره ها می تواند به موارد مختلفی همچون ناشر کتاب، منطقه جغرافیایی و بعلاوه زبانی که کتاب بر اساس آن چاپ شده است بستگی دارد و براساس این عوامل تغییر می نمایند. یکی دیگر از مسائلی که ممکن هنگام چاپ کتاب ها ایجاد گردد این است که بعضی از ناشران ممکن است که از شماره شابک جعلی استفاده نمایند و با استفاده از آن مقدار فروش محصولات خود را بیشتر نمایند. برای جلوگیری از این مسائل معمولا در شماره های شابک عدد هایی را قرار می دهند که از جعلی شدن شماره شابک جلوگیری نمایند.

فیپا چه زمانی برای کتاب های چاپ شده استفاده می گردد؟

یکی دیگر از مواردی که ناشران معمولا برای کتاب های چاپ شده خود در نظر می گیرند فیپا برای کتاب است. زمانی که از فیپا صحبت به عمل می آید به این معنی است که ناشران معمولا برای کتاب هایی که برای چاپ در نظر می گیرند یک لیست نویسی داشته باشند که قبل از انتشار آن را باید تهیه نمایند که به عنوان لیست نویسی پیش از انتشار یا فیپا شناخته می گردد. کد فیپا معمولا به وسیله سازمان و اسناد کتابخانه ملی به ناشران داده نی گردد و اگر از مرکزی غیر این سازمان گرفته گردد هیچگونه اعتباری نخواهد داشت و قابل پذیرش نیست.

چاپ کتاب های مختلف بر اساس شماره شابک و فیپا

همانگونه که اشاره شد برای پیگیری سیستماتیک کتاب های چاپ شده بعضی کد ها به وسیله سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی به ناشران تحویل داده می گردد که با استفاده از آن می توان کتاب های چاپ شده را در کتابخانه های بین المللی به ثبت رساند و علاوه بر این دسترسی به کتاب ها آسان تر می گردد. علاوه بر این کد شابکی که به کتاب چاپ شده تعلق می گیرد می تواند به عنوان سند برای آن در نظر گرفته گردد. سلطان چاپ که از جمله معتبر ترین سایت های در زمینه چاپ کتاب است اطلاعات لازم را در خصوص چاپ کتاب های مختلف و بعلاوه نحوه دریافت کد شابک و فیپا را در اختیار شما قرار می دهد.

نتیجه گیری

همانگونه که اشاره شد مطالعه کتاب و چاپ کتاب های مختلف در سطح جامعه یکی از مهمترین مسائل است و رسیدگی به این مساله اهمیت پیدا می نماید. هنگام چاپ کتاب های مختلف ناشران باید به یکسری نکات خاص توجه داشته باشند که بتوانند توجه مخاطبان را جلب نمایند و کتاب های با ارزش تری را در اختیار مخاطبین خود قرار بدهند. از جمله مهمترین نکاتی که بهتر است ناشران مختلف به آن توجه داشته باشند دریافت کد شابک و فیپا برای کتاب های چاپ شده است. سلطان چاپ سعی دارد که اطلاعات لازم در خصوص چاپ کتاب، دریافت کد شابک و فیپا در اختیار شما قرار بدهد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ارائه بهترین خدمات چاپ کتاب با سلطان چاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه بهترین خدمات چاپ کتاب با سلطان چاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید