آیا می دانید روغن مخلوط چیست؟

به گزارش وبلاگ بهابادی، آیا تا به امروز کسی به شما گفته است که روغن مخلوط چیست یا این سوال برای شما پیش آمده است که روغن پخت و پز برای چیست؟ آیا وقتی در راهرو فروشگاه های بزرگ قدم می زنید، با روغن های مختلفی روبه رو می شوید که نمی دانید هر کدام از آن ها برای چه کاری استفاده می شوند؟

آیا می دانید روغن مخلوط چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در این بازار رنگارنگ و متنوع روغن گیج شده اند، این مقاله را بخوانید تا به بخشی از سوال هایتان پاسخ داده گردد. ما سعی می کنیم در این مطلب به این سوال ها پاسخ دهیم که روغن مایع مخلوط چیست و روغن پخت و پز برای چه غذاهایی استفاده میگردد؟

روغن مخلوط چیست؟

قبل از این که بخواهیم به شما بگوییم روغن مخلوط چیست، باید ابتدا به روش های اصلاح روغن اشاره ای داشته باشیم. برای این که روغن های گیاهی، خواص عملکردی و تغذیه ای و بعلاوه پایداری اکسیداتیو مناسبی داشته باشند، به روش های مختلفی اصلاح می شوند.

روش هایی مثل هیدروژناسیون، استریفیکاسیون، شکنش و مخلوط کردن. هر کدام از این روش ها معایبی دارند؛ شاید مهم ترین عیبشان نام های عجیب و غیرقابل خواندن آن ها باشد! اگر می خواهید بدانید روغن مخلوط چیست، باید بگوییم که این روغن از ترکیب روغن های مختلف با خواص متفاوت فراوری می گردد تا در نهایت خواص بافتی، اکسیداتیو و تغذیه ای مطلوبی داشته باشد.

فواید روغن مخلوط چیست؟

ممکن است از خودتان بپرسید مزیت استفاده از روغن مخلوط چیست و اصلا چرا چنین چیزی درست شده است؟ با توجه به تحقیقات، اگر نسبت ها به درستی صورت گیرد، ترکیب روغن ها می تواند تاثیر مثبتی روی سلامت شما داشته باشد؛ چراکه هر روغنی دارای مقادیر متفاوتی از چربی های اشباع و غیراشباع است.

بعلاوه روغن های مختلف، سطوح متنوعی از امگا3 و امگا6 دارند. با استفاده از روغن مخلوط مزایای سلامتی به حداکثر می رسد. علاوه بر این، بسیاری از سرآشپز های حرفه ای برای شخصی سازی طعم و بافت غذاهای خاص خود از روغن مخلوط استفاده می نمایند.

مضرات روغن مخلوط چیست؟

روغن ها چه خالص باشند و چه با روغن دیگری مخلوط شوند، فرق چندانی در ماهیت آن ها ایجاد نمی گردد. این که در پی جواب این سوال هستید که روغن مخلوط چیست تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید چیز بدی نیست؛ ولی فراموش نکنید که چه بالا بروید، چه پایین بیایید به هر حال روغن، روغن است!

روغن ترکیبی همچنان همان مضراتی را خواهد داشت که یک روغن غیرمخلوط دارد؛ بنابراین اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهیم که مضرات روغن مخلوط چیست، باید منتظر شنیدن ساده ترین جواب باشید: چاقی! و البته سایر عوارضی که یک روغن معمولی می تواند داشته باشد.

آیا با روغن پخت و پز میشه سرخ کردنی درست کرد؟

نوبت آن رسیده است که به یکی از مهم ترین سوال هایی که شاید برای هر آشپزی به وجود بیاید هم جواب دهیم و آن سوال این است: روغن پخت و پز برای چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال، ابتدا باید بدانید که چند نوع روغن در سفره ایرانیان جای دارد. روغن سرخ کردنی، روغن پخت وپز و روغن سالاد. روغن های پخت وپز در برابر حرارت مقاوم نیستند؛ بنابراین نباید از آن ها برای سرخ کردن استفاده کنید.

ممکن است پیش خودتان بگویید اگر نمی توان از این روغن برای درست کردن سرخ کردنی های مجذوب کننده بهره برد پس روغن پخت و پز برای چیست؟ حق دارید که کمی گیج شوید. اصلا ما این مقاله را برای این نوشته ایم که شما را تا حدودی از این گیجی خارج کنیم.

شما می توانید از روغن پخت وپز برای طبخ انواع خورش استفاده کنید؛ بعلاوه خودتان بهتر می دانید که برای پخت یک برنج خوب به روغن نیاز دارید. اینجاست که روغن پخت وپز به کارتان می آید.

ممکن است جایی خوانده یا شنیده باشید که با روغن پخت و پز میشه سرخ کردنی درست کرد؛ ولی دقیقا منظور از سرخ کردن در این جمله چیست؟ شما شاید بتوانید با استفاده از روغن های پخت وپز به تفت دادن بپردازید ولی باید بدانید که نمی توانید از دمای بالا برای این روغن استفاده کنید.

بنابراین اگر نمی دانید چه مقدار از حرارت برای استفاده از روغن پخت و پز در سرخ کردنی ها مناسب است، از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید؛ چراکه نقطه دود بالاتری دارد.

منبع: اسنپ مارکت

به "آیا می دانید روغن مخلوط چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "آیا می دانید روغن مخلوط چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید روغن مخلوط چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید