فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو؛ سه نکته درباره حذف قرعه کشی

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران- فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو در تیر ماه امسال از روز دوشنبه آغاز شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. قرار است در این مرحله چهار محصول یعنی تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک بدون قرعه کشی پیش فروش شوند. وزارت صمت بدون تعارف درباره کم بودن متقاضیان این محصولات صحبت کرده و بررسی های خبرنگاران نشان می دهد سود حاصل از خرید و فروش آن ها بین 28 تا 57 درصد است درحالی که پژو 206 تیپ دو و دنا تیپ یک که برای خرید آن ها باید منتظر قرعه کشی ماند، با سود 100 درصدی در بازار معامله می شوند. نکته دیگر درباره طرح فروش بدون قرعه کشی محصولات ایرانخودرو موعد تحویل آن ها است. بین این چهار محصول در بهترین حالت خریداران تارا دستی شهریور 1402 صاحب خودرو می شوند و به همین دلیل ایرانخودرو از متقاضیان مبلغی را به عنوان علی الحساب دریافت می کند.

فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو؛ سه نکته درباره حذف قرعه کشی

1- موعد تحویل 12 تا 18 ماهه

طرح فروش بدون قرعه کشی محصولات ایرانخودرو در تیر 1401 شامل چهار خودرو می شود؛ تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک. طبق جدول منتشر شده از سوی ایرانخودرو موعد تحویل این محصولات حداقل شهریور سال آینده است. تارا دستی که در این مرحله بدون قرعه کشی پیش فروش می شود، بین شهریور تا اسفند 1402 تحویل داده می شود. موعد تحویل تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک مرداد تا اسفند سال آینده خواهد بود و خریداران دنا پلاس توربوشارژ دستی در بهترین حالت مهر 1402 و در بدترین حالت اسفند سال آینده صاحب خودرو می شوند. به همین دلیل ایرانخودرو از متقاضیان این مرحله مبلغی را به عنوان علی الحساب دریافت می کند و این ارقام کمتر از 50 درصد ارزش فعلی این محصولات در کارخانه برآورد می شود.

2- متقاضی کمتر

فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو هفته اول تیرماه بدون قرعه کشی انجام می شود و این کارخانه سراغ محصولاتی رفته که متقاضی کمتری در بازار آزاد دارند. سخنگوی وزارت صمت گفته طرح فروش بدون قرعه کشی برای مدل هایی انجام می شود که دارای متقاضیانی کمتری نسبت ظرفیت اعلام شده دارند. در نتیجه برای فروش آن ها قرعه کشی برگزار نمی شود. همچنین بررسی قیمت ها در بازار آزاد نشان می دهد اختلاف قیمت چهار خودرو عرضه شده در طرح فروش بدون قرعه کشی ایرانخودور بین بازار و کارخانه 28 تا 57 درصد است درحالی که مدل هایی مثل پژو 206 تیپ دو و دنا تیپ یک با سود 100 درصدی در بازار آزاد خرید و فروش می شوند. همین موضوع از تقاضای کمتر این چهار محصول در بازار آزاد نسبت به مدل های پرفروش حکایت دارد. قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در کارخانه و بازار به ترتیب 398 و 510 میلیون تومان است. اختلاف قیمتی که معادل 28 درصد محسابه می شود و این رقم برای تارا دستی 57 درصد است. قیمت تارا دستی در کارخانه و بازار به ترتیب 293 و 460 میلیون تومان است. همچنین اختلاف قیمت تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژ دستی تقریبا 43 درصد است.

3- حاشیه سود کمتر

طرح فروش بدون قرعه کشی ایرانخودرو در هفته اول تیر شامل محصولاتی می شود که خرید و فروش آن ها نسبت به سایر خودرو های ایرانخودرو سود کمتری دارد. قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک که طبق ادعای ایرانخودرو دارای امتیاز پنج ستاره کیفی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است و در این مرحله بدون قرعه کشی عرضه شده، ظرف یک سال گذشته 13 درصد افزایش پیدا کرده است. درحالی که افزایش قیمت دنا تیپ یک که برای خرید آن از کارخانه باید منتظر قرعه کشی ماند حدود 50 درصد برآورد می شود. قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در بازار آزاد طی این مدت از 448 میلیون تومان به 510 میلیون تومان رسیده و 62 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، ولی خریداران دنا تیپ یک، شاهد رشد 135 میلیون تومانی یعنی 50 درصدی این محصول طی این مدت هستند.، چون قیمت دنا تیپ یک در بازار آزاد از 271 به 406 میلیون تومان رسیده است. دیگر محصولی که ایرانخودرو در این مرحله آن را بدون قرعه کشی می فروشد، دنا پلاس توربوشارژ دستی است که از یک سال قبل ارزش آن 30 درصد افزایش پیدا کرده است. درحالی سود حاصل از خرید و فروش پژو 206 تیپ دو تقریبا 45 درصد است.

منبع: فرارو

به "فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو؛ سه نکته درباره حذف قرعه کشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو؛ سه نکته درباره حذف قرعه کشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید