عراق، ائتلاف فتح: هیچ گونه تعلل در اخراج آمریکایی ها از کشور را نمی پذیریم

به گزارش وبلاگ بهابادی، فراکسیون ائتلاف فتح عراق با انتقاد از موضع دولت این کشور در تعلل در اخراج نیروهای آمریکایی تأکید کرد: هرگونه تأخیر در این امر را رد می کنیم.

عراق، ائتلاف فتح: هیچ گونه تعلل در اخراج آمریکایی ها از کشور را نمی پذیریم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهابادی به نقل از سایت المعلومه، فراکسیون مجلسی ائتلاف فتح عراق با انتقاد از موضع دولت این کشور مقابل حضور آمریکایی ها در عراق تأکید کرد که این فراکسیون هرگونه تعلل در اجرای تصمیم مجلس مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی را رد می کند.

فراکسیون مجلسی ائتلاف فتح با صدور بیانیه ای بیان نمود که در زمانی که مردم منتظر اجرای مصوبه مجلس در اخراج نیروهای خارجی از عراق هستند٬ به نظر می رسد که هشام داوود مشاور نخست وزیر قصد دارد تأخیر در اجرای این مصوبه را توضیح دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق می خواهیم موضع خود را در این زمینه به شکل علنی و شفاف اعلام کند.

همچنین احمد الاسدی نماینده فراکسیون فتح اشاره کرد که این ائتلاف به الکاظمی اعلام کرده که با ابقای آمریکایی ها در عراق تا سه سال دیگر مخالف بوده و تا زمانی که اقدامات وی در راستای توافقات قبلی باشد مورد تأیید ائتلاف فتح است؛ اما در غیر این صورت به معنای آن است که نخست وزیر در حال خروج از توافق نامه های قبلی است.

روز گذشته محمد کریم نماینده فراکسیون صادقون مجلس عراق نیز گفت: تصمیم ما در زمینه اخراج آمریکایی ها از کشور واضح و روشن است و هرگونه حضور آنها را در عراق رد می کنیم.

نماینده مجلس عراق به همین دلیل تأکید کرد که طرف مذاکره کننده عراقی باید آمریکا را به عدم مداخله در امور داخلی عراق و احترام به حاکمیت این کشور و بیرون کشیدن نیروهایش از آن ملزم کند.

همچنین حسن الجنابی نماینده ائتلاف عراقیون نیز در این زمینه تأکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق تنش آفرین است و مجلس تصمیم خود را در خصوص اخراج آنها از کشور گرفته است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، ائتلاف فتح: هیچ گونه تعلل در اخراج آمریکایی ها از کشور را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ائتلاف فتح: هیچ گونه تعلل در اخراج آمریکایی ها از کشور را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید