شهرهای بالونی و رنگی

به گزارش وبلاگ بهابادی، بهترین شهرهای جهان برای بالون سواری

بیش از دو قرن است که مردم از بالون برای پرواز و مشاهده جهان از زاویه ای متفاوت استفاده می کنند. در هیچ زمانی مثل حالا، تجربه هیجان انگیز بالون سواری امن و راحت میسر نبوده است. امروزه مسافران ماجراجو از هر نقطه ای از جهان می توانند چشم اندازی حیرت آور از چشم انداز ها تماشایی جهان داشته باشند و تحسین زیبایی و تنوع سیاره زمین وجود آن ها را در بر گیرد. با خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین شهرها برای بالون سواری آشنا شوید

شهرهای بالونی و رنگی

دبی؛ امارات

جای تعجب نیست که بالون سواری در شهر مدرنی مثل دبی، مجلل برگزار شود. مسافران در هنگام طلوع خورشید در هتلی در نزدیکی برج خلیفه جمع شده و به محل بالون سواری می آیند. قبل از این پرواز یک ساعته، به آن ها آموزش های لازم برای ایمنی در هنگام بالون سواری داده می شود. بالون تا ارتفاع 1200 متری بر فراز تپه های شنی و آبادی ها به پرواز در می آید و لذت تماشای بیابان بکر دبی و حیواناتی مثل آهو و شتر، تجربه ای منحصر بفرد از بالون سواری در این بیابان زیبا می سازد . ظرفیت این بالون ها 24 نفر است اما پرواز اختصاصی برای زوج ها هم برگزار می شود.

منطقه کاپادوچیا؛ ترکیه

کاپادوچیا در منطقه آناتولی ترکیه واقع شده است، فلات پهناور کاپادوچیا پر از صخره هایی است که از فوران آتشفشان در طول هزاران سال ایجاد شده اند. بعضی از این صخره ها محل زندگی انسان های نخستین این ناحیه بوده است و بعدها بر روی صخره ها عبادتگاه ها و شهرهای زیرزمینی ساخته شد. بالون سواری در این ناحیه محبوبیت خاصی دارد و گاهی بالون ها تا عمق دره ها هم می فرایند تا گردشگران از نزدیک، ساختار صخره ها را ببینند.

شهر باگان؛ میانمار

باگان محبوب ترین مقصد گردشگری در میانمار، و مرکز امپراتوری اول برمه از قرن 9 تا 13 بوده است. شهری است که مارکو پولو به آن لقب شهر طلاکاری شده داده است. دراین ناحیه از نوامبر تا مارس بالون سواری موجود است چون سرعت باد در این فصول بندرت فراتر از 25 کیلومتر در ساعت می شود.

آلبوکرکی؛ نیومکزیکو

آلبوکرکی میزبان بزرگ ترین اجتماع بالون ها و سرگرمیات بالون سواری در جهان است. تماشای صدها بالون رنگارنگ شناور در هوا تجربه ای بینظیر است که در شهرهایی خاص مثل آلبوکرکی میسر می شود. در اکتبر هر سال، بزرگ ترین شهر نیومکزیکو میزبان جشن های بین المللی بالون سواری است که شامل برگزاری کنسرت، آتش بازی و پرتاب صدها بالون در هوا است. هر کسی که به این جشنواره بیاید می تواند از پایین نظاره گر منظره زیبای پرواز بالون های رنگی باشد. در این شهر به کسانی که برگزارکننده پروازهای بالوون سواری هستند اجازه داده می شود تا به مردم خدمات بالون سواری ارائه شود.

دره یارا؛ استرالیا

با یک ساعت رانندگی از ملبورن به دره یارا می رسید که بالون سواری از سرگرمی های محبوب آن است.در هنگام بالون سواری در این دره از پروازی آرام و ایمن بر روی تپه های مواج و باغ های حک شده در دل دره ها لذت خواهید برد.

دره ناپا؛ کالیفرنیا

دره ناپا کالیفرنیا به دلیل باغ های زیبای انگور معروفیت جهانی دارد و بالون سواری به گردشگران این امکان را می دهد تا به تماشای زیبایی این دره زیبا بنشینند. در دره ناپا محیط بانان و باغداران موظف هستند تا از شکوه و عظمت طبیعت این ناحیه محافظت کنند به همین دلیل گردشگران می توانند منظرهی زیبا از محیطی طبیعی و بکر داشته باشند. این ناحیه به دلیل داشتن آب و هوای ملایم در تمام طول سال، مکانی ایده آل برای بالون سواری در هر فصلی از سال می باشد.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت

به "شهرهای بالونی و رنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای بالونی و رنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید