راکت لب ماهواره آزمایشی به فضا فرستاد

به گزارش وبلاگ بهابادی به نقل از انگجت، شرکت راکت لب به تازگی یک ماهواره را برای مشتری خود به مدار زمین فرستاد. موشک الکترونی که در این عملیات استفاده شد نیز به طور موفقیت آمیز روی زمین فرود آمد. اما اکنون فاش شده راکت لب در این عملیات به طور مخفیانه ماهواره خود به نام فوتون را نیز به مدار زمین ارسال نموده است. این ماهواره در آینده به ماموریت در اعماق فضا یاری می نماید.

راکت لب ماهواره آزمایشی به فضا فرستاد

ماهواره فوتون براساس فناوری کیک استیج راکت لب ساخته شده است. ماهواره ها پس از انتقال از طریق موشک به فضا، با یاری کیک استیج (موشکی کوچک) به مدار معین شده خود ارسال می شوند.

البته فوتون علاوه بر یک سیستم پیشرانه، تجهیزات الکترونیک، حسگرهای جهت یابی، واحدهای فراوری برق و ابزارهایی مانند دوربین ها را هم دارد. این بدان معنا است که فوتون می تواند مانند یک ماهواره عمل کند.

به طور معمول پس از آنکه کیک استیج عملیات خود را انجام داد، از مدار خارج می گردد تا در اتمسفر زمین بسوزد اما این بار راکت لب به موشک کوچک خود دستور داد تا به حالت ماهواره فوتون تغییر شرایط دهد و ماموریتی جداگانه به نام نخستین نور را انجام دهد. هدف ماموریت آزمایشی ماهواره فوتون، عکاسی از خود و زمین بود.

در آینده مشتریان راکت لب می توانند ماموریت پرتاب هر ماه فضاپیما را همراه موشک الکترون و ماهواره فوتون انتخاب نمایند. در این ماموریت پیچیدگی، ریسک و تاخیر مربوط به ساخت سخت افزار ماهواره و فرایند جداگانه پرتاب حذف شده است.

راکت لب اظهار داشت دلیل پرتاب مخفیانه فوتون اطمینان حاصل کردن از شرایط مناسب آن قبل از انتشار خبر بوده است.

همچنین این شرکت اظهار داشت در آینده نسخه ای قدرتمند از ماهواره فوتون به ماموریت در ماه و اعماق فضا از جمله ماموریت Capstone ناسا در اوایل 2021 میلادی ارسال می گردد. در این ماموریت فوتون به عنوان یک مسیریاب عمل و به ماموریت آرتمیس یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راکت لب ماهواره آزمایشی به فضا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راکت لب ماهواره آزمایشی به فضا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید