ملاقات با عروس شاداب زاگرس با هول و ولا!

به گزارش وبلاگ بهابادی، در قلب رشته کوه های زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری، یکی از عریض ترین آبشارهای ایران چشم انتظار شما است.

ملاقات با عروس شاداب زاگرس با هول و ولا!

وبلاگ بهابادی: آبشار زرد لیمه یکی از آبشارهای زیبای استان چهارمحال و بختیاری و ایران است . عروس زیبای زاگرس هرساله علاقه مندان به کوه نوردی زیادی را به خود جذب می نماید. این آبشار با ارتفاع تقریبی 50 متر و عرض نزدیک به 200 متر به عنوان یکی از عریض ترین آبشارهای ایران شناخته می گردد. همراه شدن با جریان آب و صدای جوش وخروش آن، ازجمله لذت بخش ترین تجربیاتی است که در این سفر می توانید به دست آورید.

مسیر دسترسی

مسیر دسترسی به آبشار طولانی و با پیاده روی سنگین و احتیاجمند آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات کوهنوردی کافی است. تماشا آبشار از دو مسیر ممکن است: یکی از بالادست آبشار و از سمت رستم آباد و دیگری از پایین دست و از سمت روستای گزستان. دسترسی به آبشار از هر دو سمت با درجه سختی تقریباً مشابه است؛ با این تفاوت که تماشا آبشار از سمت روستای گزستان احتیاج به ابزار برای عبور از رودخانه بازفت دارد.

جدا از زیبایی های این آبشار پهناور، منطقه ای که این آبشار را در خود جای داده است نیز بسیار زیبا و دل انگیز است. این منطقه پوشش گیاهی غالبا جنگلی دارد و درختان بلوط و بادام و صنوبر به طور فراوان در آن به چشم می خورند. بعلاوه پوشش مرتعی منطقه نیز شامل گندم و جو است. بعلاوه همان گونه که پیش از این اشاره کردیم، رودخانه زیبایی به نام بازفت نیز در این منطقه جریان دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آبشار زرد لیمه یکی از سرچشمه های رود کارون است. بعلاوه این آبشار در مسیر کوچ عشایر منطقه نیز واقع شده است، به طوری که پایین دست آبشار به عنوان یک ناحیه گرمسیری و بالا دست آبشار به عنوان یک ناحیه سردسیری برای این عشایر به حساب می آیند. این نکته در هنگام رفتن به سمت آبشار به شما یاری می نماید، زیرا اثر پاکوب های به جای مانده روی زمین می تواند مسیر را به شما نشان دهد.

راه سخت

آبشار زرد لیمه در یکی از صعب العبورترین منطقه ها طبیعی قرار گرفته است، به گونه ای که شما برای رسیدن به این آبشار زیبا باید ساعت ها پیاده روی و کوه نوردی انجام دهید. شاید به همین علت باشد که چشم گردشگران زیادی به جمال این آبشار زیبا روشن نمی گردد!

ماجراجویی بیشتری می خواهید؟

پس از بازدید از آبشار، اگر باز هم از طبیعت گردی سیر نشدید، می توانید مسیرتان را ادامه دهید تا به پل خدا آفرین و پلکان باستانی دژپات برسید. البته از آبشار زرد لیمه تا این دو اثر تاریخی مسافت بسیار زیادی است و حتما توصیه می گردد اگر تمایل به بازدید از آن ها دارید، با یک راه بلد همراه شوید.

ذکر این نکته ضروری است که این مسیر نقاط خطرناکی دارد و در بعضی قسمت ها نیز خبری از پاکوب نیست که شما را هدایت کند. پل خذا آفرین، پلی است که بر روی رودخانه بازفت ساخته شده است و به وسیله عشایر مورد استفاده قرار می گیرد. پله هایی نیز در صخره های منطقه ساخته شده که به پلکان دژپات مشهور هستند و عشایر از آن ها استفاده می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین

به "ملاقات با عروس شاداب زاگرس با هول و ولا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات با عروس شاداب زاگرس با هول و ولا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید