دکوراسیون پله منزل را با چند ایده ساده تزیین کنید!

به گزارش وبلاگ بهابادی، آیا تا به حال به دکوراسیون پله فکر نموده اید؟ چگونه می توانیم به این کار بپردازیم و به سادگی هرچه تمام تر سبب زیبایی راه پله های خانه خود شویم؟ این موضوع چیزی است که امروز قصد داریم تا در مورد آن مطالعات کامل و جامعی را ارائه کنیم. بهتر است اگر شما هم در خانه خود دارای راه پله هستید، برای دکوراسیون پله های خود به این موضوع هم کمی فکر کنید و با صرف کردن اندکی زمان، راه پله های مدرن تر و مجذوب کننده تری را داشته باشید.

دکوراسیون پله منزل را با چند ایده ساده تزیین کنید!

انواع راه پله ها

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید قصد تزئین و طراحی دکوراسیون پله داخل خانه را دارید و یا خارج از خانه را. مسلما تزئینات و طراحی که استفاده می کنید برای دو فضای متفاوت، با یکدیگر فرق دارند و نمی توانید آن ها را به جای یکدیگر به کار ببرید. در ادامه سعی نموده ایم تا ایده های مختلفی که می تواند برای شما مفید باشد و به شما در داشتن یک راه پله بهتر و شیک تر یاری کند را شرح دهیم.

رنگ راه پله ها

اولین موردی که می خواهیم ان را آنالیز کنیم مربوط به رنگ راه پله ها می گردد. رنگ راه پله ها بایستی به نحوی باشند که چندین مورد را بتوانند در بر گیرند. اولین مورد آن است که خطای دید ایجاد ننمایند. در واقع بسیاری از رنگ ها هستند که اگر بر روی پله ها استفاده شوند، ممکن است سبب ایجاد خطای دید شده و افراد دچار اشتباه گردند. همین موضوع می تواند به سر خوردن و افتادن آن ها منجر گردد.

دومین مورد مربوط به رنگ هایی می گردد که به صورت ذاتی دارای حالت چرک مردگی هستند. این حالت سبب می گردد که هر قدر هم راه پله ها را تمیز کنید، باز هم نتوانید آن طور که باید و شاید تمیزی که دوست دارید را به دست آورید. البته بهتر است از انتخاب رنگ های سفید مات نیز پرهیز کنید، زیرا این رنگ ها سبب می شوند تا دائما احتیاج به تمیزکاری راه پله داشته باشید که خودش در طولانی مدت می تواند بسیار اذیت نماینده باشد.

استفاده از گلدان ها

برای دکوراسیون پله ها می توانید از گلدان ها نیز بهره ببرید. گلدان هایی که برای این مکان استفاده می کنید، معمولا بهتر است از نوع میانه و یا کوچک باشند. به دو شیوه امکان استفاده از گل ها را بر روی راه پله ها دارید. در روش اول می توانید آن ها را گوشه پله ها بچینید و به این ترتیب کاری کنید که راه پله های شما زیباتر به نظر برسند. معمولا برای این کار نیز می توانید تمامی گلدان ها را در یک ردیف چیده و یا به صورت یکی در میان در ردیف های متفاوت و مخالف هم ان ها را قرار دهید. قرار دادن گلدان ها بر روی پله ها صرفا برای راه پله هایی می تواند مناسب باشد که عریض بوده و با قرار گرفتن گلدان ها دچار مشکل در رفت و آمد و عبور و مرور نمی شوید.

در روش دوم استفاده از گلدان ها برای دکوراسیون پله می توانید به وصل کردن گلدان ها در جا گلدانی ها به نرده ها فکر کنید. این کار گزینه بسیار خوبی است و به شما یاری می نماید تا هم از تمام فضای راه پله خود بتوانید بهره ببرید و هم آن که از گلدان هایتان نهایت استفاده را ببرید. نباید فراموش کنید که این کار سبب زیباتر شدن هرچه بیشتر محیط شما نیز خواهد شد.

در روش سوم استفاده از گیاهان برای پله ها می توانید از گیاهانی همانند پیچک نیز بهره ببرید. این پیچک ها را می توانید به دور نرده های راه پله ها پیچانده و از زیبایی که برای محیط شما خلق می نمایند، بهره مند شوید.

مورد بعدی در مورد گلدان ها این است که گیاهان آپارتمانی را برای راه پله های داخلی خانه و گیاهان عادی را برای راه پله های خارج از خانه بهره ببرید تا بتوانید بیشترین اندازه مجذوب کنندهیت را به خانه خود ببخشید.

نرده ها

در طراحی دکوراسیون راه پله یک مورد مربوط به متریالی می گردد که برای کف راه پله ها استفاده می کنید و مورد بعدی که اهمیت بسیار بیشتری نیز دارد و می تواند نظرات را بسیار بیشتر از هر عامل دیگری به سمت خودش جلب کندف مربوط به نرده های راه پله ها می گردد. نرده ها را می توانید در اشکال مختلفی برای پله ها بهره ببرید. علاوه بر تنوع در اشکال نرده ها، در جنس و رنگ آن ها نیز تنوع بسیار زیادی وجود دارد.

به طور مثال می توانید از نرده های چوبی با رنگ های قهوه ای تیره، قهوه ای کمرنگ و یا حتی سفید بهره ببرید. معمولا نگهداری کردن از نرده های چوبی به علت جذب رطوبت و یا موریانه زدن و…می تواند بسیار سخت باشد. علاوه بر این موارد تمیز کردن نرده های چوبی که دارای رزین نباشند نیز بسیار سخت است.

به همین علت است که غالبا از نرده های فلزی برای تزئین راه پله ها استفاده می نمایند. نباید فراموش کنید که تزئین کردن راه پله ها می تواند با مولفه های مختلفی صورت بگیرد، اما نرده ها و به خصوص نرده های آهنی و فلزی همانند نرده های آلومینیومی می توانند علاوه بر نقشی که در دکوراسیون پله ها دارند، در امنیت و ارتقا سطح ایمنی پله ها نیز بسیار موثر باشند.

جمع بندی

دکوراسیون پله ها یکی از موارد مهمی است که کمتر کسی به آن توجه می نماید. اما در صورتی که بتوانید به این موضوع اهمیت زیادی بدهید، مطمئن باشید که هم فضای داخلی خانه شما و هم فضای خارجی که در نظر گرفته اید، می تواند بسیار زیباتر از حالت عادی گردد و همین موضوع به شما یاری می نماید تا بتوانید دکوراسیون خانه خود را نیز بیشتر مجذوب کننده نموده و بهبود ببخشید. در صورتی که توانایی دیزاین راه پله ها را به تنهایی ندارید، بهتر است از یک متخصص در این زمینه یاری بگیرید تا بتواند به شما بیشترین و برترین مشاوره را در زمینه پیدا کردن ایده های مختلف بدهد.

منبع: اتاق

به "دکوراسیون پله منزل را با چند ایده ساده تزیین کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون پله منزل را با چند ایده ساده تزیین کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید