خطر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی در برخی منطقه ها کشور

به گزارش وبلاگ بهابادی، سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در برخی استان ها، نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی در برخی منطقه ها هشدار داد.

خطر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی در برخی منطقه ها کشور

به گزارش وبلاگ بهابادی به نقل از ایرنا، سامانه بارشی که از روز هفته جاری در کشور آغاز شده، امروز در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران، جنوب و ارتفاعات کرمان، شمال شرق و ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها، وزش تندباد موقت و برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و آب گرفتگی موقت و محدود را در پی دارد.

این سامانه فردا شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، ارتفاعات استان های مازندران و گلستان، هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و شرق بوشهر و روز چهارشنبه شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان های مازندران، گلستان و تهران، جنوب و ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب شرق فارس و شرق بوشهر تداوم خواهد داشت.

سازمان هواشناسی توصیه کرده تا افراد در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها احتیاط کنند، همچنین عشایر کوچ رو به ویژه در ساعت های بعدازظهر از جابه جایی خودداری کرده، دامداران در چرای دام در مسیل ها و منطقه ها مرتفع احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند و فعالیت های کوهنوردی با احتیاط انجام شود.

وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج در دریا های جنوب

سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در دریا های جنوب که از روز شنبه آغاز شده، گفت: افزایش ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر در سواحل و فراساحل، از جمله آثار این مخاطره است.

این سامانه که امروز در نواحی شمالی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد، احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناور های سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تور های صیادی را در پی خواهد داشت.

سامانه یاد شده فردا و پس فردا در تنگه هرمز و دریای عمان، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

به "خطر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی در برخی منطقه ها کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی در برخی منطقه ها کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید