جاده امیرآباد - جاجرم همچنان کانون حوادث است

به گزارش وبلاگ بهابادی، جاده امیرآباد جاجرم از پرحادثه ترین جاده های خراسان شمالی است، به طوری که در روزهای اخیر چندین حادثه واژگونی که یک مورد آن منجر به فوت شد را پیش رو گذاشت، درحالی که در دی ماه سال گذشته رئیس دادگستری جاجرم از آغاز روکش آسفالت این محور خبر داده بود، اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.

جاده امیرآباد - جاجرم همچنان کانون حوادث است

به گزارش وبلاگ بهابادی به نقل از فارس، جاده امیرآباد به جاجرم که علاوه بر جهت ارتباطی خراسان شمالی به رضوی محسوب می شود، محل ارتباط تنها ایستگاه قطار خراسان شمالی به حساب می آید، ازجمله پرحادثه ترین جهتهای شهرستان جاجرم شناخته می شود که علی رغم پیگیری مسئولان، پیمانکار این پروژه اقدامات اصلاحی را آغاز نکرده است.

بسیاری از رانندگان خودروهایی که با این جهت آشنا نیستند دچار واژگونی و خسارت می شوند. پیچ خطرناک، عرض کم جاده و نداشتن روکش آسفالت از مواردی است که به وفور در این محور دیده می شود. حال آنکه این محور یکی از جهتهای ارتباطی پرتردد در جاجرم است، اما سال هاست شرایط آن تغییری نکرده و همچنان در انتظار بهسازی است.

با توجه به تردد بالا در این محور، رانندگان به خصوص رانندگان ناآشنا با این جهت باید حواسشان را جمع کنند تا تصادفی رخ ندهد. این محور 30 کیلومتری جهت ارتباطی به ایستگاه راه آهن جاجرم نیز محسوب می شود که مشخصات و استانداردهای جاده اصلی را ندارد و عرض کم، نبود شانه خاکی، آسفالت خراب و نبود پارکینگ از مسائل این جاده است.

با توجه به استفاده کامیون ها از جاده جاجرم -امیرآباد برای انتقال کالا و همچنین انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان های مشهد و تردد بالای خودروها این محور از اهمیت بالایی برخوردار است.

رحمتی یکی از شهروندان جاجرمی با گلایه از این که این محور یک محور فرعی با مسائلی ازجمله پیچ خطرناک، عرض کم جاده و نداشتن روکش آسفالت است می گوید: این جاده یکی از جهتهای ارتباطی پرتردد و پل ارتباطی خراسان شمالی به خراسان رضوی است و هرروزه ممکن است خسارات جانی و مالی را به رانندگان این جهت وارد کند.

وی ادامه می دهد: بیشتر جهت همچنان بدون روکش آسفالت است و چند واژگونی نیز امسال در این محور رخ داده که منجر به فوت و خسارت هایی شده است.

مقدم دیگر شهروند جاجرمی هم معتقد است اگر مسئولان این محور را اصلاح کنند می تواند از بسیاری از حوادث جاده ای پیشگیری شود می گوید: این محور همچنان در پیچ خم معضلات خود باقی مانده است و هرساله در این جهت حوادث جاده ای جبران ناپذیری را شاهد هستیم.

موسوی یکی از شهروندان جاجرمی نیز می گوید: محور امیرآباد به جاجرم یکی از محورهای پرتردد است اما از استانداردهای جاده ای محروم است و نقایصی ازجمله عرض کم و نداشتن روکش آسفالت است که هرلحظه ممکن است جان مسافران و رانندگانی که در این جهت تردد می کنند را به خطر بیندازد.

وی می افزاید: جهت رفت آمد به ایستگاه قطار نیز از این محور صورت می گیرد.

صادقی یکی دیگر از شهروندان جاجرمی هم می گوید: این محور چندین سال است که با این شرایط نامناسب است که هرلحظه ممکن است خودرویی با خودروی مقابل تصادف کند زیرا عرض این جاده کم است و روکش آسفالت ندارد.

وی می افزاید: از جمله مسائل دیگر این محور می توان به کافی نبودن علائم راهنمایی رانندگی نیز اشاره کرد اما با توجه به این که این محور جهت ارتباطی به ایستگاه قطار نیز می شود هرلحظه به علت نامناسب بودن این محور جان وبلاگ بهابادی هایمان درخطر است که این امر نیازمند توجه مسئولین برای جذب اعتبار و اصلاح این محور است.

در همین ارتباط رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جاجرم می گوید: محور امیرآباد به جاجرم 30 کیلومتر است که 4.5 کیلومتر آن در سال های گذشته روکش آسفالت شده و در حال حاضر 25 کیلومتر آن نیازمند روکش آسفالت و بهسازی است.

سعید قره جالو می افزاید: برای به سازی و روکش آسفالت این محور قراردادی با سازمان همیاری شهرداری های استان مبنی بر آغاز روکش آسفالت این محور از ابتدای اردیبهشت ماه سال 99 با مبلغ 3.5 میلیارد تومان منعقد شد که طبق پیگیری های اجرا شده متأسفانه هنوز فعالیتی انجام نشده است.

وی در سرانجام می گوید: این محور یک محور فرعی و مشخصات یک جاده فرعی را دارد و از عمده مسائل آن روکش آسفالت فرسوده و عرض کم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "جاده امیرآباد - جاجرم همچنان کانون حوادث است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده امیرآباد - جاجرم همچنان کانون حوادث است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید