طرز تهیه املت ریحان

به گزارش وبلاگ بهابادی، شما هم املت را با پوره گوجه فرنگی تهیه می کنید و گاهی پیاز سرخ شده یا سیب زمینی هم به آن اضافه می کنید؟ اگر املت دوست هستید، پیشنهاد می کنیم املت ریحان را برای صبحانه فردایتان آماده کنید و به جای پوره گوجه فرنگی، گوجه گیلاسی را به این ترکیب اضافه کنید.

طرز تهیه املت ریحان

مواد لازم برای تهیه املت ریحان

  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • گوجه گیلاسی 10 عدد
  • تخم مرغ چهار عدد
  • نمک به اندازه لازم
  • پودر فلفل یا فلفل سبز خرد شده در صورت تمایل به اندازه لازم
  • ریحان ساطوری سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه املت ریحان

مرحله اول

روغن زیتون را در یک تابه میانه بریزید و روی شعله میانه قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، گوجه گیلاسی های نصف شده را در تابه بریزید و نمک را به آنها اضافه کنید. سرخ شدن گوجه ها احتمالا 10 دقیقه طول خواهد کشید.

در دقایق پایانی ریحان را به گوجه ها اضافه کنید اما منتظر سرخ شدنش نمانید. وقتی که گوجه ها سرخ شد، درجه حرارت رو کمتر کنید تا مواد از جوش بیفتند.

مرحله دوم

در تابه دیگری روغن را داغ کنید. تخم مرغ های همزده را در تابه بریزید و برای 2 دقیقه آنها را رها کنید تا فرم تابه را به خود بگیرند.

وقتی نشانه های سرخ شدگی را در لایه بیرونی تخم مرغ ها دیدید، ترکیب گوجه و ریحان (در صورت تمایل با فلفل) را روی نیمی از تخم مرغ بریزید. سپس با یک کفگیر به آرامی با نیمه دیگر تخم مرغ سرخ شده، روی مواد میانی را بپوشانید.

مرحله سوم

احتمالا بعد از تا کردن لایه تخم مرغ، اندازهی از تخم مرغ های پخته نشده روی ماهیتابه جاری خواهد شد. اشکال ندارد. قرار گرفتن دولایه گرم تخم مرغ روی یکدیگر فرصت را برای پختن همه آنها فراهم خواهد کرد.

فوت کوزه گری

در صورت تمایل می توانید در لایه میانی تخم مرغ، به اندازه دلخواه پنیر پستو اضافه کنید و املت ریحان ویژه بسازید. این املت را می توانید با هر یک از پنیرهای محبوبتان تهیه کنید و حتی در لایه میانه آن، تکه های درشت پنیر فتا قرار دهید و قبل از آنکه پنیرها زیاد حرارت ببنند، املت را به ظرف سرو منتقل کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه املت ریحان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه املت ریحان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید