در غالب حوضه های آبریز با خشکسالی شدید روبرو هستیم

به گزارش وبلاگ بهابادی، خبرنگاران/خوزستان معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به کاهش آورد سدهای خوزستان در غالب حوضه های آبریز با شرایط خشکسالی شدید روبرو هستیم.

در غالب حوضه های آبریز با خشکسالی شدید روبرو هستیم

علی شهبازی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز مقدار ورودی سدهای خوزستان 5 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به میانگین بلندمدت 31 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش آورد سدهای خوزستان در غالب حوضه های آبریز با شرایط خشکسالی شدید روبرو هستیم.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: به طور نسبی بیشترین کاهش در ورودی های سد کرخه رخ داده، به گونه ای که به طور میانگین نسبت به بلندمدت حدود 56 درصد کاهش آورد داشته ایم.

شهبازی شرح داد: تا به امروز حدود 20 درصد ذخیره مفید سدهای خوزستان پر شده است که سد کرخه شرایط بحرانی تری نسبت به سدهای دیگر استان دارد. به گونه ای که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش حدود یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعبی حجم ذخیره مخزن هستیم.

وی مطرح نمود: در زنجیره سدهای کارون نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود یک میلیارد مترمکعب حجم ذخیره کمتری داریم به گونه ای که حدود 41 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته ایم.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، بیان نمود: بر این اساس اطلاعیه ای مبنی بر اینکه امکان تامین آب کشت های پر مصرف به ویژه شلتوک در فصل تابستان را نداریم، صادر کرده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در غالب حوضه های آبریز با خشکسالی شدید روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در غالب حوضه های آبریز با خشکسالی شدید روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید