حمایت سازمان بورس از الکترونیکی شدن فعالیت سبدگردان ها

به گزارش وبلاگ بهابادی، مدیر نهاد های اقتصادی سازمان بورس از حمایت کامل سازمان بورس برای الکترونیکی شدن فعالیت سبدگردان ها در بورس اطلاع داد.

حمایت سازمان بورس از الکترونیکی شدن فعالیت سبدگردان ها

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بهابادی، میثم فدایی مدیر نهاد های اقتصادی سازمان بورس امروز در هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در مراسم رونمایی از یکی از ابزار های اقتصادی، گفت: سازمان بورس حمایت کامل و تشویق های مختلف برای اینکه فعالیت سبدگردان ها به سمت الکترونیکی شدن حرکت کند انجام می دهد، در حال حاضر 7 هزار سبد خرد در بین سبدگردان های بورس وجود دارد که صدور و ابطال کد های PRX به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

وی بعلاوه گفت: برنامه سال آینده سازمان بورس حمایت از سوپرمارکت های اقتصادی است که این تجربه پیروز در بعضی کارگزاری ها صورت گرفته است و سوپرمارکت های اقتصادی به صورت آنلاین به ارائه مجموعه ای از خدمات متنوع بازار سرمایه می پردازند.

به گفته مدیر نهاد های اقتصادی سازمان بورس، پلتفرم هایی در بازار وجود دارد که می تواند مجموعه ای از خدمات پیشرفته در بازار سرمایه ارائه کند و رویکرد سازمان هم تنوع این ابزار ها و خدمات است.

فدایی با ذکر خاطره ای از مرحوم سیدعباس موسویان گفت: آن مرحوم می گفت رویکرد شارع در معاملات یک رویکرد امضایی است و معاملات رایج را تأیید می نماید، وظیفه سازمان بورس ایجاد بستر برای فعالیت های الکترونیکی مانند معاملات الگوریتمی و نه طراحی اپلیکیشن های مرتبط است.

وی گفت: سامان بورس به عنوان نهاد ناظر فقط 8 شرط برای اپلیکیشن های مختلف بازار واقع شده است و از این طریق بر آن ها نظارت می نماید.

وی گفت: بعضی شرکت های تأمین سرمایه مانند تمدن 70 هزار میلیارد تومان دارایی دارد که حتی از بانک سامان هم بزرگ تر شده است و بهنام محسنی که به عنوان مدیرعامل تازه تأمین سرمایه تمدن معرفی شده است، امیدواریم بتواند کار های خوبی که در این شرکت صورت گرفته را ادامه دهد.

در ادامه این مراسم، بهنام محسنی، مدیرعامل تازه تأمین سرمایه تمدن گفت: این شرکت پرتفویی از خدمات متنوع ارائه می نماید و اخیراً کارگزاری تمدن هم به پرتفوی خدمات اضافه شده است، هدف از سودآوری در شرکت ها باید ارتقاء خدمات باشد و محصول تازه آی دی تریدر در راستای تنوع و ارتقاء خدمات معرفی شده است.

در ادامه، سعید اسلامی بیدگلی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: بخش بزرگی از توسعه بازار سرمایه به خاطر تنوع ابزار های مختلف به ویژه فین تک هایی (ابزار های فناوری اقتصادی) است که ریسک پذیر هستند.

به گفته اسلامی بیدگلی یکی از دلایل اینکه پژوهش ها در کشور ما اندک است این است که دیتا به صورت تجمیع وجود دارد و داده های خرد از اقتصاد در اختیار نداریم. گر چه صندوق های جسورانه و استارتاپ ها دچار محدودیت های قانونی هستند، اما این ابزار های پیشرفته در حال توسعه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت سازمان بورس از الکترونیکی شدن فعالیت سبدگردان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سازمان بورس از الکترونیکی شدن فعالیت سبدگردان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید