حقایق تغذیه ای کرفس

به گزارش وبلاگ بهابادی، از زمان های بسیار قدیم، کرفس بخش اصلی و مهم غذاهای سراسر جهان بوده است. این مقاله اطلاعات مفیدی را در خصوص کرفس، مواد مغذی و حقایق مرتبط با آن در اختیارتان قرار می دهد.

حقایق تغذیه ای کرفس

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

از زمان های بسیار قدیم، کرفس بخش اصلی و مهم غذاهای سراسر دنیا بوده است. این مقاله اطلاعات مفیدی را در مورد کرفس، مواد مغذی و حقایق مرتبط با آن در اختیارتان قرار می دهد.

کرفس از زمان های قدیم جزء مواد اولیه ضروری بسکمک غذاهای سراسر دنیا بوده است. این سبزی سرشار از بسکمک مواد مغذی ضروری است و در نتیجه مصرف آن به برخورداری از سلامت خوب کمک می کند. همانطور که به جلو می رویم، چند جنبه مهم مرتبط با کرفس که شامل اندازه کالری و حقایق تغذیه ای آن می شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در نهایت، در مورد فوائد سلامتی بخش این ماده غذایی جادویی هم مطالبی خواهیم خواند.

حقایق تغذیه ای

کرفس نوعی سبزی می باشد که سرشار از چندین ماده مغذی ضروری است که تقریباً در تمام انواع آب و هوا رشد می کند. در واقع این سبزی یکی از سبزیجاتی است که به راحتی در تمام دنیا در دسترس می باشد. احتمالاً این امر ممکن است دلیل معروفیت و محبوبیت کرفس باشد! این ماده غذایی با برگهای سبز عمدتاً به سالاد و سوپ افزوده شده و همچنین در تولید عطرها و فرآورده های دارویی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کرفس یک ماده مغذی است که از میان چندین نوع سبزی کمترین اندازه کالری را دارا می باشد. 100 گرم کرفس خام حاوی تقریباً 15 تا 16 کالری است! نه تنها این، بلکه کرفس منبع نسبتاً خوبی از دیگر مواد مغذی مانند، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. یک ساقه کرفس حاوی تقریباً 5 تا 6 کالری، 2ر0 تا 4ر0 گرم پروتئین، 5ر0 تا 7ر0 گرم فیبر و تقریباً 3ر1 تا 5ر1 گرم کربوهیدرات است. محتوای چربی این سبزی ناچیز (تقریبا صفر) است، همین امر در مورد کلسترول صدق می کند. همچنین منبعی نسبتاً غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین C و ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B6 است و مواد معدنی مانند آهن، مهمیم، پتاسیم و کلسیم هم به اندازه کافی در این سبزی یافت می شوند.

فوائد

کاهش دهنده سطوح کلسترول: بدیهی است که هرگاه اندازه کلسترول ناچیز (ترجیحاً صفر) باشد، کرفس قطعاً سطوح کلسترول را پایین آورده و در نتیجه از مسائل قلبی و مانند آن جلوگیری می کند.

بهبود بخشیدن به سیستم ایمنی بدن: محتوای ویتامین C کرفس، نقش مهمی در بهبود سیستم ایمنی بدن ایفاء کرده، که به نوبه خود، از عفونت های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می کند.

کاستن از آسم: مجدداً بایستی گفت که ویتامین C به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد کمک کرده، در نتیجه شدت اختلالاتی مانند آسم کاهش می یابد.

کاهش دهنده فشار خون: مواد شیمیایی خاصی در این سبزی وجود دارند که به کاهش فشار خون با گشاد کردن رگهای خونی و در نتیجه بهبود جریان خون کمک می کنند.

عمل کردن به نام یک دیورتیک خوب: محتوای مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم و سدیم به کنترل و تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کند.

خوب بودن آن برای مفاصل: مفاصل نقش مهمی در بدن ما بازی می کنند، به این دلیل که ما را قادر می سازند قسمتهایی از بدن را در جهت های مختلف حرکت دهیم. بسکمک از افراد دچار بیماری هایی مانند، روماتیسم و ورم مفاصل می باشند. بنابراین برای چنین افرادی، کرفس به نام یک داروی خوب به کاهش التهاب و درد مفاصل کمک می کند. کریستال های اسید اوریک که موجب التهاب و درد مفاصل می شوند، از مفاصل حذف شده تا مسائل مرتبط با مفصل درمان شود.

سایر فوائد سلامت بخش: از فوائد دیگر مشاهده شده در کرفس، جلوگیری از رشد سلول های سرطانی، بهبود سلامت قلبی عروقی، درمان سرماخوردگی، دیابت، اختلالات مربوط کلیه، مسائل مثانه، عفونت ادراری، و همچنین، تا حد زیادی درمان میگرن می باشد.

منبع: راسخون

به "حقایق تغذیه ای کرفس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق تغذیه ای کرفس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید